1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Sticky X-Bazar ideeënbus: Voor alle tips, toevoegingen en opmerkingen m.b.t. de bazar

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door Valentiney, 9 aug 2008.

  1. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.811
    Die doos heb ik niet meer dus dat zal niet lukken, in ieder geval bedankt voor je reactie. :D
     
  2. Xenn0X

    Xenn0X Active Member

    Berichten:
    1.082
    Leuk Bevonden:
    0
    denk dat bijna niemand dit doet maar als je een game naar een ander verstuurd zet op de achterkant van de bubblewrap envelop je eigen postcode en huisnummer. mocht het fout gaan dan komt de game nog terug bij de verstuurder. anders ben je hem gewoon kwijt. nu zeker in deze tijden is grote kans dat post verdwijnt.
     
  3. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.811
    Doe ik ook altijd, je hebt het zo gedaan en is erg handig.
     
  4. Xenn0X

    Xenn0X Active Member

    Berichten:
    1.082
    Leuk Bevonden:
    0
    nog een tip: check of de adres gegevens kloppen met postcode check: www.postcode.nl
    heb nu zo'n pannekoek deal die mijn woonplaats half op de post heeft gezet en de game komt gewoon niet aan. postcode en huisnummer zou ook voldoende moeten zijn maar ja. wacht nu al een week.

    dus als je verstuurd, check de postcode op www.postcode.nl en kijk of het klopt.
     
    Laatst bewerkt: 4 dec 2008
  5. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    Ik gebruik deze thread hier maar even voor. De laatste tijd valt het me op dat men steeds vaker een thread sluit d.m.v. een post. Het gaat vaak om threads welke al dagen, weken of soms zelfs maanden "dood" zijn. Meestal gaat het om members die niet weten dat er ook een andere manier is. Namelijk deze:

    [​IMG]

    Bij discussietools kan je heel makkelijk de discussie zelf sluiten zonder een extra post te maken en weer een oude thread omhoog te halen. Je drukt op discussietools en dan op uitvoeren. Ook dan zal de thread gesloten worden en dit bespaard weer wat ruimte in de bazar en dus hebben meer members de kans om op de eerste pagina te staan. Deze manier is trouwens enkel beschikbaar in de bazar en niet op de andere fora.
     
  6. f4TaLNL

    f4TaLNL Marcus

    Berichten:
    1.160
    Leuk Bevonden:
    0
    Het lijkt mij wel handig dat de leden hier hun eigen thread titel kan veranderen :)
     
  7. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    Al zeer vaak voorgesteld maar technisch niet mogelijk om dit per forumdeel in te stellen.
     
  8. DeltaX

    DeltaX Active Member

    Berichten:
    11
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een vraagje over het nieuwe Xbazar, ik vind het opzich wel een goede wijziging alleen als ik nu iets te koop of te ruil wil hebben, waar moet ik het dan bij zetten? of moet ik 2 aparte topics aanmaken in beide catogorien ?
     
  9. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Nee, daarvoor is het TK/TR forum. ;)
     
  10. DeltaX

    DeltaX Active Member

    Berichten:
    11
    Leuk Bevonden:
    0
    oh daar heb ik over heen gekeken..... bedankt voor je snelle reactie ;)
     
  11. wasknijper

    wasknijper xbox360-gamer

    Berichten:
    10
    Leuk Bevonden:
    0
    Misschien beetje een raar idee, maar het word er wel een stuk veiliger op. Mijn idee is om een tussenpersoon te hebben op dit forum, wat een admin is of iets dergelijks, in ieder geval iemand die iedereen vertrouwt en hier ook al lang is. Als er een deal is word dan de tussenpersoon ingeschakeld, de een stuurt het geld of spel naar hem toe en de ander ook. Als de tussenpersoon beiden spullen ontvangen heeft stuurt ie ze door naar de koper/verkoper. De tussenpersoon krijgt hier natuurlijk wel een vergoeding voor van een x bedrag, maar het word een stuk veiliger en wat wil je liever? Een paar euro'tjes meer kwijt of dat je je spullen niet krijgt waar je recht op hebt?
     
  12. Kortestier

    Kortestier Shortbull XBW.nl ICT

    Berichten:
    3.105
    Leuk Bevonden:
    121
    Ik denk niet dat dat uitvoerbaar is. Diegeen zou dan 10 deals per dag weer door moeten sturen. Gewoonweg te veel voor 1 persoon. Ik denk niet dat er ook maar iemand op zit te wachten. Deals maken via internet brengt gewoon eenmaal risico's met zich mee. Maar je kunt er zelf wat aan doen en dat is ruilen met bekende op het forum die al een zekere reputatie hebben met goede deals. Wel vind ik persoonlijk dat er een wall of shame zou moeten komen om daar alle slechte deals en personen te kunnen zien.
     
  13. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.099
    Leuk Bevonden:
    2.256
    Dat gaat niet werken met meer dan 20+ deals per dag.
     
  14. regtur

    regtur Save the last humans..

    Berichten:
    127
    Leuk Bevonden:
    0
    je zou wel een lijst met goedgekeurde gebruikers kunnen bijhouden. Of in iedergeval net als bij marktplaats.nl "gecontroleerd" wanneer iemand 5 goede deals heeft gehad ofzo.
     
  15. Vegeta

    Vegeta capo di tutti i capi

    Berichten:
    4.197
    Leuk Bevonden:
    18
    Hmmmz hoe zit het met een soort lijst waarin iedereen staat die betrouwbaar is? of een aantal sterren bij zijn naam krijgt zodat iedereen kan zien dat hij als betrouwbaar kan worden gezien en dat hiermee ook speciuale rechten zijn verbonden (iedereneen boven de tien deals mag bijv eisen dat ze eerst willen ontvangen van mensen onder de tien deals maar ook dat ze met andere boven de tien tegelijk moeten opsturen) Gebeurt dit niet dan kan er simpelweg een berichtje naar het forum en krijgen zij een reputatie van laat opsturen.

    Heb nu meer dan 90 deals op de bazaar gemaakt in de tijd dat ik lid ben en de laatste tijd wordt ik steeds meer genaaid door mensen die het spel pas gaan opsturen als ze mijn spel hebben ontvangen. Ze melden hier niks over en diegenen die het ook melden vertel ik altijd dat het onzin is (waarom zou ik moeten wachten en zij niet terwijl ik toch duidelijk als betrouwbaar word gezien) Helemaal extreem is een deal waar ik nu mee bezig ben. Die kerel heb één post op deze site, in goed vertrouwen stuur ik het tegelijk op waarna hij me doodleuk meld dat hij wacht tot hij het binnen heeft voordat hij pas gaat opsturen.

    Sorry hoor maar vroeger was altijd de afspraak als jij niet veel deals had dat die andere het mocht eisen dat jij eerst opstuurde omdat die andere toch wel als betrouwbaar werd gezien maar nu gaan mensen zonder deals zelfs wachten. Word een beetje belachelijk en begin me er steeds meer aan te irriteren als je er weer achteraan moet van waar is mijn game en je krijgt een smoesje van de post zal er wel langer over doen. De post doet er niet een week over sorry...
     
  16. Orange

    Orange One of a kind.

    Berichten:
    2.138
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je goed kijkt zie je onder 'Te koop aangeboden' een subforum staan: 'Trusted List'. Hier staat een lijstje met betrouwbare en onbetrouwbare members. ;)
     
  17. Vegeta

    Vegeta capo di tutti i capi

    Berichten:
    4.197
    Leuk Bevonden:
    18
    DOH!!!!
     
  18. Orange

    Orange One of a kind.

    Berichten:
    2.138
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je dat al wist, wat was dan het punt dat je duidelijk probeerde te maken? Of bedoel je DOH!!!! van; ik heb er overheen gekeken?
     
    Laatst bewerkt: 2 mrt 2009
  19. Kortestier

    Kortestier Shortbull XBW.nl ICT

    Berichten:
    3.105
    Leuk Bevonden:
    121
    The Simpsons > Homer: Doh! > Shit :)
     
  20. Metal Mark

    Metal Mark VIP Dino XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.661
    Leuk Bevonden:
    454
    Een functie waardoor je 2 of 3x de naam van de thread kunt veranderen. Ik heb nu Gears Of War 2 als titel, maar ik heb die game allang verkocht :eek:

    Misschien een idee, of is het niks...
     

Deel Deze Pagina