Ja, je moet ervan houden. En als je ervan houdt en je komt dus verder in het spel dan merk je wat boss-fights in een spel behoren te zijn. De boss-fights in RE zijn van hetzelfde kaliber als die van de Metal Gear Solid reeks. Ik ga er vanuit dat ook in dit deel de boss-fights weer van subliem niveau zullen zijn.
Ik vind de RE een van de tofste gameseries die ik ooit heb gespeeld. Zelfs nu nog vind ik RE1 en RE4 een van de beste games die ooit zijn uitgekomen. RE4 is van een heel hoog niveau. Ondanks dat de besturing niet vloeiend is in een RE is deze nooit hinderlijk op een manier waardoor je de game niet kunt spelen zoals de bedoeling van de makers is. Het camerawerk was vroeger nog wel een storende factor, maar dat was in RE4 opgelost.
RE is geen shooter, dat is ook absoluut niet de bedoeling. RE is een survival horror action adventure game, en is in zijn genre koning. In RE moet je niet rennend kunnen schieten en je 180 graden kunnen draaien in a split second. Daarmee wil ik overigens niet zeggen dat de besturing goed is zoals hij was hoor. Ook de besturing in RE 4 kon wel wat tweaks gebruiken en mocht best wel wat vloeiender. Ik hoop dat RE 5 iets vloeiender is qua besturing.
Laatst bewerkt: 26 jan 2009