Hoi allen,
Vandaag de laatste perks, level 18 & level 20. Let's get to it!
Level 18 Perks:
Computer Whiz: 1 Rank
=========================
Requirements: INT = 7+, Science = 70+ <- !
Rating: 1/5
Hoge requirements voor een perk die overbodig wordt als je voor een lockout een terminal sluit en weer aan zet. Overslaan dus, tenzij je echt hardcore speelt en niet gebruik maakt van dit truukje.
Concentrated Fire: 1 Rank
=========================
Requirements: Small Guns = 60+, Energy Weapons = 60+ <- !
Rating: 2/5
+5% Accuracy iedere keer als je een bodypart van je tegenstander raakt (extra accuracy alleen bij die bodypart). Klinkt matig en dat is het ook, zeker van een perk op dit niveau. Op level 18 is je skill in je favoriete wapen categorie toch al hoog zat om een hoge accuracy te krijgen in V.A.T.S. Gewoon overslaan, er zijn betere perks.
Infiltrator: 1 Rank
=========================
Requirements: PER = 7+, Lockpick = 70+ <- !
Rating: 2/5
Net zoals Computer Wiz, alleen nu krijg je een tweede kans bij sloten. Tja... eerlijk gezegd heeft een slot mij nog nooit zoveel problemen opgeleverd dat ik locked out raakte. Waarschijnlijk is deze perk interessanter op een hogere moeilijkheidsgraad. Vooralsnog kun je deze perk beter overslaan.
Paralyzing Palm: 1 Rank
=========================
Requirements: Unarmed 70+ <- !
Rating: 5/5
Eindelijk een goede perk! Je krijgt een goede kans op een paralyzing palm strike in V.A.T.S. als je deze perk neemt. Voor unarmed combat specialisten is dit een must have, maar ook gunners kunnen dit een nuttige perk vinden. 30 Seconden verlamming is namelijk niet niks; je hebt dan tijd genoeg om naar je vuurwapens te grijpen en je trillende tegenstander in het gezicht te schieten. Helaas is de requirement (70% in unarmed combat) wel hoog voor vuurwapen specialisten.
Level 20 Perks:
Explorer: 1 Rank
=========================
Requirements: ---
Rating: 2/5
Een goede perk... behalve dat de andere perks op dit level nuttiger zijn. Die locaties op de kaart kun je natuurlijk ook zelf ontdekken! Ik zou hier in ieder geval geen perk voor uitgeven.
Ninja: 1 Rank
=========================
Requirements: Sneak = 80+, Melee = 80+ <- !
Rating: 5/5
Die hoge requirements zijn waarschijnlijk geen probleem voor karakters die deze perk zullen pakken. +15% Extra kans op een Critical als je aanvalt met een melee wapen of unarmed bent. Sneak Attack Critical Hits doen ook nog eens +25% extra damage. Gewoon een super perk voor unarmed specialists. Vecht je meer met vuurwapens, dan is de volgende misschien interessanter...
Grim Reaper's Sprint: 1 Rank
=========================
Requirements: ---
Rating: 6/5 MUST HAVE
Bij elke kill in V.A.T.S. worden je actiepunten weer helemaal tot het maximum aangevuld. Wat dit wil zeggen is dat je daarna meteen weer V.A.T.S. kunt activeren, zolang er tegenstanders zijn en je kills blijft maken. Deze perk is zo ontzettend goed, dat de rest er bijna bij verbleekt. Het is heel goed mogelijk hele groepen tegenstanders in een "V.A.T.S. spree" overhoop te knallen met deze perk. Ze hebben dan werkelijk geen schijn van kans meer...
Aanbevolen voor alle typen karakters!
Solar Powered: 1 Rank
=========================
Requirements: END = 7+ <- !
Rating: 3/5
Een goede perk, maar IMO lang niet zo goed als Grim Reaper's Sprint. +2 Strength en regeneration is leuk, maar deze perk activeert alleen in open wasteland en ook nog alleen overdag. De regeneration is daarnaast heel langzaam, maar 6 HPs per minuut. Niets dus dat je in een gevecht gaat redden, al zal het je wel een stimpack op z'n tijd schelen... waarvan je er al over de honderd zult hebben op level 20. Grim Reaper's Sprint geeft een veel groter tactisch voordeel in gevechten en is daardoor uiteindelijk een veel betere perk.
Ik hoop dat jullie iets aan deze perk guide hebben gehad. Wie weet helpt het je de volgende keer betere keuzes te maken als je de perk lijst weer voor je ziet. Ik vond het in ieder geval leuk om te schrijven! So long and cu on the forum.
Groetz,
Zif
Laatst bewerkt: 27 jan 2009