Mass Effect [Deel 4]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Shizzel, 28 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.763
    Snipen uit de stand is pas fijn. Gewoon de gun in de hand houden, niet richten, en dan maar hopen dat je hem raakt. Ging mij op een gegeven moment zo snel goed af, dat ik die 150 snipe kills in drie of vier dagen binnen had. ;):)

2. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    17.930
    Is deze game nou echt tof? Ik heb genoten van Halo en Gears, en deze game lijkt me ook wel wat. Ik heb wel zin in een lekkere diepgaande RPG, en deze heeft nog shootout elementen ook en het ziet er wel tof uit. Maar alle gesprekken voeren lijkt me nou weer tergend saai.

3. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.763
    Als je er niet voor investeert wel, maar als je investeert zul je hele vette dialogen hebben als je een beetje engels kan. Het is gewoon een erg goed spel met in mijn ogen het beste eindgevecht ooit in een game. ;):)

4. Rensgar

Rensgar Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Vraagje:
    Ik ben inmiddels level 41, maar kan m'n intimidate nog niet uitmaxen. Eigenlijk zou ik nog 2 punten er in moeten kunnen steken. M'n vrouw is level 26 en heeft haar Charm al maximaal. Heeft de hoeveelheid charm/intimidate die je max. kan hebben misschien te maken met de hoogte van je Paragon/Renegade percentages of zijn deze opties beperkt in Hardcore?

Mijn huidige vanguard is namelijk zo'n 40% Paragon en 60% Renegade, terwijl m'n vrouw inmiddels 100% paragon is.

Als dat zo is, nodigt het spel niet echt uit om 'True neutral' te spelen

Laatst bewerkt: 28 jan 2009
  5. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.763
    Het ligt er maar net aan hoe je het bekijkt. Als je investeert zoals je vrouw zal het zich wel gaan uitbetalen. Je moet dit doen door aardig te blijven en in de punten te investeren. Als je dus je punten in Charm investeert, maar verder heel wreed bent zul je verschillen merken. Neutraal merk je overigens alleen als je telkens het middelste stukje tekst van het ballonetje kiest, maar dan mis je wel de helft van alles. ;):9

6. Spartan B028

Spartan B028 Kamerikaan

Leuk Bevonden:
    0
    Zet geen punten in Charm of die andere. Bij elke playthrough krijg je bij beide enkele gratis puntjes.

7. MaxxRaptor

MaxxRaptor Eigen aanduiding

Leuk Bevonden:
    36
    Dan komt hier mijn vraag.;)

Wat ik me herinner is dat je vertelde met die Paragon en Renegade kanten,dat je zoveel mogelijk dus Parogon moet zijn om Wrex te redden.Maar hoe zit het dan als je Renegade bent voor meer dan de helft,kun je Wrex dus niet redden?

8. MM90

MM90 -xxx-

Leuk Bevonden:
    0
    Voor het Wrex incident heb je Charm nodig. Paragon of Renegade maakt geen hol uit.

9. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.763
    Paragon of Renegade zijn geen skills, meer een benaming van het goede en het slechte. Dus als je veel investeert in Intimidate, dan zul je als je die optie kiest, sneller in Renegade stijgen dan met Paragon het geval is. Kies je meer voor Charm, dan stijg je sneller in Paragon als je voor goede keuzes gaat.

@ DulleNL: Speel nu maar gewoon een tweede playtrough, want je keuze word 99% waarschijnlijk gebaseerd op je laatste playtrough en niet die ene 30 uur die jij gespeeld hebt ofzo. Dus je laatste playtrough moet gewoon goed zijn als je problemen in deel II wilt voorkomen. ;):9

10. sikory

sikory Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hoezo alleen je laatste playthrough, zover ik weet kan je gewoon bij load optie ook kiezen tussen de saves die je hebt gemaakt met andere characters.

11. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.763
    Nope, daarvoor moet je eerst een hele playtrough hebben gedaan en dan nog kan je alleen diegene spelen die je als laatste geselecteerd hebt. Wil je een andere doen? Nou, dan moet je eerst je huidige afmaken of die laten vallen. ;):9

12. MaxxRaptor

Leuk Bevonden:
    36
    Ja okee dat wist ik al,maar het ging me om die ene keus op huppeldepup planeet.:D

13. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.763
    Bij mij schoot Ashley hem een keer dood zonder dat ik er om vroeg en ik schrok van mezelf toen ik er nog blij op reageerde ook. ;):'-(

14. Rensgar

Rensgar Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ok, dan ben ik misschien wat meer chaotic neutral ;)
    Mijn Shepard is een beetje schizofreen/manisch-depressief/borderline :)
    Het ene moment poeslief en het andere moment een grote eikel

15. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Dus speel ik juist niet. Ik wil dat het gebaseerd wordt op mijn eerste playthrough, niet mijn laatste. ;)

16. sikory

sikory Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb het nog eens nagekeken met het laden van andere characters en het kan wel degelijk. In het hoofd menu kan je load careers doen. Als je dan op Y drukt zie je al je careers staan met al je save games erbij. Als je dan die career load wordt dat weer je main career. Ik hoop dat het zo werkt om met verschillende careers verder te kunnen gaan met Mass Effect 2.

17. Rensgar

Rensgar Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Doch ergens denk ik toch dat bij Mass Effect 2 je alleen je keuze's en uiterlijk meeneemt en niet je stats.

Anders begin je aan Mass Effect 2 met alle skills maxed en valt er verder weinig te doen:
    - als je bijv. al heavy armor kan dragen, hoef je daar niet verder in te trainen, tenzij er super heavy armor komt ofzo
    - nu heb je bijv master carnage die 100% extra schade doet, dan lijkt het me vaag als dit maar peanuts zal zijn in vergelijking met de rest van de mogelijkheden, tenzij er een Grandmaster carnage 200%, een Godlike-carnage van 400% komt ofzo.
    - Je zou nu dan als biotic beginnen in Mass effect 2 met Throw, Warp, Lift, Singularity, Stasis EN Barrier, waardoor je in het begin van het spel al veel mogelijkheden hebt, terwijl er vrij weinig extra's te ontwikkelen valt.

Trouwens wat ik ook een beetje vaag vind:
    Shepard is helemaal verbaasd dat er geen mannelijke Asari's zijn, maar in het gehele spel kom je ook geen vrouwelijke Turians, Krogans, Volus, Enkor enzo tegen, waardoor je de indruk zou krijgen dat deze rassen alleen maar uit mannen bestaan.

Laatst bewerkt: 29 jan 2009
  18. sikory

sikory Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ja dat bedoel ik ook dat ik de keuzes meeneem van die save. Ja dat van die rassen is inderdaad wel een beetje raar. Daar doen ze misschien wel wat aan bij mass effect 2.

19. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.763
    @ Rensgar: Goed punt wat betreft die rassen. Ik vind het inderdaad ook opvallend en hoop dan ook op vrouwen en mannen van de verschillende rassen te zien in de volgende delen. ;):)

20. MaxxRaptor

Leuk Bevonden:
    36
    Ja dat is inderdaad allemaal wat raar,bij de KOTOR games was dat wel even anders ja.Blijkbaar is de man in het Mass Effect universum nog steeds het leidende geslacht,word tijd dat daar eens wat verandering in komt.

Er zijn meer dan genoeg punten aan detail waar ME nog ver in te kort schiet,maar ik kan het de makers nog wel vergeven.Ook het verhaal hoe prachtig die ook inelkaar zit,er zitten nog genoeg gaten in wat opgevult kan worden.Wat ik eerlijk gezegd hoop voor deel 2 is dat je achtergrond opnieuw in confrontatie word gezet aan de hand naar je gekozen stats vanuit deze,plus je gehele aanpak die je voorheen gespeelt heb.Ook het verhaal van de Geth is gewoon te warrig opgezet,en vind ik het niet kloppen aan de logika van het ras die ze gebouwd hebben.

Het hele verhaal van Saren en Captain Anderson,zeer boeiend maar niet te begrijpen hoe het heeft kunnen gebeuren.Bedoel kijk naar die Saren,gewoon een soort 'Darth Saren' onder de Spectres en de Council bleef hem maar zo ophemelen.Alsof ze al bang waren dat hij zich ging keren tegen hen,maar gewoon geen Guts hebben hem al te ontslaan alsof die de gehele Council in zijn eigen corrupte zak had.

Laatst bewerkt: 29 jan 2009
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina