FIFA 09 [Deel 8]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Viktortje, 14 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loonens

Loonens Mclovin!!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb hem nu inderdaad op Semi staan, hopelijk gaat het nu wat beter. Op het middenveld doe ik bijna altijd 1-2 dat degene die speelt mee naar voren loopt. Verdedigers niet, anders vallen er gaten achterin :lol:.

Net 1x quick ranked gedaan, kom natuurlijk weer een level 7 tegen. Kut EA. Met 1-0 verloren en meteen 49 punten eraf. Daar moet ik weer 1,5x voor winnen om te compenseren! Normaal als ik verlies tegen een eigen level tegenstander, gaan er 30/35 punten af, net zoveel als erbij komen wanneer ik win.

Laatst bewerkt: 29 jan 2009
  2. Daz

Daz

Leuk Bevonden:
    2.258
    Als er een afstandschot komt, en het schot bereikt bijna de keeper dan druk ik meestal op Y, of houd ik die ingedrukt. Meestal komt hij dan wat naar voren en houdt hij het schot.

3. Loonens

Loonens Mclovin!!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb juist vaak dan het tegenovergestelde, omdat men keeper dan naar voren komt is hij meer bezig met rennen en niet met keepen.

Net weer geluk gehad. Ik stond met 1-0 voor tegen Everton. Rust, hij gooide een download aan of iets dergelijks, en het beeld begon te schokken, laggen en hyperen als een gek! Gelukkig nog 2-0 gemaakt, maar ik had ineens een button-lag waar je bang van wordt. De spelers reageerden voor geen meter meer.

3x heeft hij een afstandsschot gedaan (vanaf de middenlijn, 2x na doelpunt en 1x na rust) en elke keer net voordat de bal bij de keeper was drukte hij op start. Hij paste niks aan maar het lijkt wel ofdat de keeper dan heel even opnieuw moet gaan reageren ofzo. Dit resulteerde 1x in een bal die de keeper op het laatste moment nog even corner verwerkt, terwijl hij gewoon stond te wachten op de bal.

Is dit weleens tegen jullie gedaan? Echt triest om bepaalde "bugs" van het spel te gaan misbruiken om te proberen een doelpunt te scoren :lol:

4. Viktortje

Viktortje Rest in pieces!

Leuk Bevonden:
    11
    Ik heb nog nooit een goal of bijna een goal tegen gehad vanaf de middenlijn of 40 meter of iets dergelijks.
    Grappig dat jij het dan steeds 3x per wedstrijd hebt;)

5. Loonens

Loonens Mclovin!!

Leuk Bevonden:
    0
    Dus ze schieten nooit meteen vanaf de aftrap op goal bij jou? Bij mij tegen sommige spelers elke keer als ze aftrappen. Zeker 1 op de 3 tegenstanders probeert dit.

En afstandsschoten met een uber-Gerrard of Lampard of wie dan ook komen zeker wel voor. Soms 20 wedstrijden niet maar soms 2x per wedstrijd. Toennet nog tegen Barca gespeeld en die schoot heel erg veel van afstand (5m buiten de 16) met "geplaatst schot". Niet dat ze er ingaan, maar wel 1x op de lat.

Het ligt er waarschijnlijk ook wel aan dat jij ze niet zo ver laat opkomen, ik speel redelijk verdedigend altijd en heb bijna nooit meer balbezit. Hoewel ik dan weer wel vaker win dan verlies.

6. Straatrat

Straatrat Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Ik heb het wel al 10x meegemaakt en als iemand dat tegen mij doet, gewoon terug doen en dan scoren hihihi

7. Viktortje

Leuk Bevonden:
    11
    ik speel alleen binnen 5 niveaus, alleen mensen vanaf lvl 23.
    Die zijn wel slim genoeg om het balbezit te koesteren, ik heb in fifa 09 nog geen enkele keer een aftrap goal tegengehad, ik heb er slechts 1x een corner van tegen gehad en de rest klemde de keeper of ging naast.

Alleen mensen die niet anders kunnen (zeer lage lvl's) proberen dit.
    Bij mij proberen 1 op de 10 tegenstanders het..

8. Ariebaa NL

Ariebaa NL Feel Free

Leuk Bevonden:
    0
    Ik had het idd ook toen ik nog tegen lagere levels speelde, zo heb ik van de ong. 15x 1 tegengoal gehad. Maarja je kan altijd nog leaven als het je in de 1e minuut gebeurd...

9. Loonens

Loonens Mclovin!!

Leuk Bevonden:
    0
    @ Viktor
    Tja, dat kan inderdaad een reden zijn. Ik kom sowieso tegen eigen level gasten, altijd rond de 11 want hoger kom ik gewoon niet :lol:.

Waarom is er niet gewoon een WEGWERG button ingebouwd in het spel. Het is inderdaad wel gewoon de SCHIET knop, maar als je hem dan echt weg wilt hebben, moet je eerst heel het balkje vol laten lopen. Anders vangt een mee opgekomen speler van de tegenstander hem alsnog op. Gewoon een knop die ALTIJD full-power is en die je maar 1x hoeft in te drukken.

En laat die keepers eens gewoon op de doellijn staan als ik hem niet uit laat komen. Net Cambiasso met een kopbal naast me keeper, terwijl ik hem niet eens uit laat komen.

10. Viktortje

Leuk Bevonden:
    11
    ja dat is toch de B knop?
    de keeper heeft soms moeite met de aanname maar je hebt achterin geen laadknopt (alleen 360?)
    :)

11. Loonens

Loonens Mclovin!!

Leuk Bevonden:
    0
    Kan je misschien iets prijsgeven van je succes? Opstelling of misschien wat tactiek ofzo? Ik blijf maar streaks hebben van 3 en 4 en dan weer 2 verloren ofzo =(.

Geef je veel voorzetten of juist veel steekballen? Veel op balbezit spelen? Welke teams gebruik je? _O_

12. FunkXual

FunkXual YT: Sean Specter

Leuk Bevonden:
    24
    Vooral leuk als je maicon op het middenveld zet :+

Ik heb gemerkt dat het bij fifa net is als bij echt voetbal...het is vaak ook gewoon de vorm van de dag. Je kunt niet altijd top zijn en alles winnen.

Without defeat, you can't appreciate victory!

13. Loonens

Loonens Mclovin!!

Leuk Bevonden:
    0
    Nou, ik apriesieet viktorrie net zo goed als ik het vaker heb dan difiet hoor! :+

Bayern heeft gewoon alles in zich, maar ik denk dat mijn formatie/tactiek gewoon niet goed is voor balbezit voetbal ofzo. Ik ga ff wat formaties proberen denk ik, ik blijf teveel hangen in het 4-4-2 gebeuren denk ik.

14. FunkXual

FunkXual YT: Sean Specter

Leuk Bevonden:
    24
    Probeer eens een 4-2-3-1 opstelling.

Doelman en verdediging gewoon hetzelfde laten als bij 4-4-2. Middenveld en aanval zal ik dan zo doen:

2 CDM: v Bommel, Altintop/Zé Roberto (oid), zolang je v Bommel maar opstelt. De andere maakt niet heel veel uit.
    3 CAM: rechts - Schweinsteiger, centraal - Klose en links Podolski.
    1 SP: uiteraard Toni. :)

Dan moet je volgens mij heel afwisselend positiespel kunnen spelen, met vooral aan de zijkanten veel beweging en snelheid. Klose en Toni als superkoppel centaal in de as van de aanval...en scoren maar! \o/:thumbs:

15. niels123

niels123 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Is het de bedoeling in dit spel dat je zo cheap mogelijk moet spelen?
    tegen vrienden is het altijd mooi voetbal, goede aanvallen via de flanken, voorzet enz.
    Kom je op live wordt je dood gegooid met mensen die 4-2-4 spelen en vol op de steek pass gaan, niet meer dan 3 tikjes tot aan de goal... De verdediging staat ze dan helaas ook aan te gapen en zo heb je 4 goals tegen ( elke kans die ze hebben is nota bene ook echt een goal ).

Waar is het leuke voetbal gebleven in plaats van het hit&run gedoe...

Om dan toch maar even wat te vragen, Is er iemand die hier toevallig een bepaalde tactiek voor heeft waarmee je dit grotendeels kan counteren, dat zou wel interessant zijn8)

16. Ashavan

Ashavan Guest

Gisteren wat partijen tegen een maat gespeeld. Eerste was voornamelijk rond tikken met weinig passes en veel gedoe op het middenveld. Tweede partij was meer open...geflank en kansen alom. Ik kwam met 3-1 achter en scoorde in de laatste minuut 3-3 om in de verlenging de overwinning op golden goal te pakken.

Maar online... Niet gedaan met FIFA en ben het voorlopig nog niet van plan denk ik. Bij PES was het ook zo dat er veel cheap gespeeld wordt. Is lekker makkelijk. 4 verdedigers, 4 aanvallers... *gaap* saai gedoe. Dus echt veel zin om online te spelen heb ik niet echt.

4-2-4 counterde ik met idem opstelling. Er gebeurd geen fuck op het middenveld. Dus gewoon 1 middenvelder als DMF neer zetten. en 1 van de 4 spitsen beetje terug laten zakken of als schaduw spits neer zetten. Veel lange passes naar de flanken en gaan.

Laatst bewerkt door een moderator: 29 jan 2009
  17. TSquares

TSquares Pionier

Leuk Bevonden:
    0
    Tsja, dat is een probleem dat alle voetbalspellen tot nu toe hebben. De spitsen zijn veel te makkelijk bereikbaar zonder de hulp van het middenveld in te hoeven roepen. Dan krijg je automatisch dat een 4-2-4 like opstelling het effectiefst is.

Hopelijk weten ze dat in Fifa 2010 beter te balanceren.

18. PRO EVO6

PRO EVO6 STERCHELE

Leuk Bevonden:
    0
    pff wat zijn er veel stadions

19. niels123

niels123 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Moet er wel bij zeggen dat ik uit eindelijk veel meer balbezit heb en bijna 2x zoveel kansen.. maar dat mijn kansen er dan niet in willen terwijl zij een 100% scoringspercentage hebben.

Ook nog iets vervelends trouwens, als een spits op je afkomt dan willen ze nog wel eens heel snel van links naar rechts bewegen en omdat de verdediger altijd later reageert komen ze er altijd makkelijk langs, soort van automatisme van de verdediger, heel appart.

20. Loonens

Loonens Mclovin!!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik snap niet wat Toni nou 87 maakt, behalve dat hij sterk is en goed kan koppen en schieten. Hij is zo sloom als een aap en wordt nog steeds van de bal gelopen door matige verdedigers. Verder heb ik er echt heel weinig aan. Bedankt voor je tips natuurlijk maar het is net 3-1 geworden tegen Schalke. Ik heb het spel ook al te koop gezet en eventueel te ruil tegen wat dan ook. Misschien PES09 een keer proberen, ik zie het wel. Van fifa wordt ik in ieder geval gek 8)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina