1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

gamemaker topic

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Heavenraiser, 3 apr 2004.

  1. Game Error

    Game Error Active Member

    Berichten:
    541
    Leuk Bevonden:
    0
    nog iets, als bij het eerste level je lemmings tegen de rots die het water tegenhoud aanlopen blijven ze daar tegen de rots vastzitten

    maar het spel heeft een heel stoer einde :cool:
     
  2. Mike

    Mike Curaçao

    Berichten:
    2.064
    Leuk Bevonden:
    3
    Ow ja ok, dat is inderdaad de grootste bug. Maar om dat goed te krijgen, sprites blijven dan in elkaar hangen. Lastig om dat goed te fixen. Toch al hoogste cijfer van alle games binnen, ben tevreden. :+
     
  3. Mike

    Mike Curaçao

    Berichten:
    2.064
    Leuk Bevonden:
    3
    Haha, Franse volkslied. :+ En afkomstig uit Worms. :cool:

    Is overigens een boom en ze blijven gek genoeg niet altijd hangen. Heel vreemd en vervelend dat Gamemaker dat hangen niet automatisch probeert te voorkomen. :+
     
  4. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    En toen volgde een schop uit het diepe...

    Met informatica (als eindopdracht!) moet ik een spel maken, met de gamemaker, in me uppie. Weet iemand nog goede sites waar je bijvoorbeeld makkelijk bepaalde sprites kan halen/jatten? Ruimteschepen, mannetjes met soepele animaties etc.
     
  5. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
  6. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.475
    Leuk Bevonden:
    8.456
  7. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Aye, snelle reacties! De gamemaker leeft dan toch (nog) op het forum?

    En echte bikkels hebben veel tijd. :+
     
  8. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    ²
    In welke taal als ik vragen mag? :eek:

    Heb onlangs Memory (DOS versie) in C moeten maken voor het school. Is best aardig gelukt alleen had ik vreemde bugs en lukte het uitlezen van de topscores niet zo goed :+. Maar wacht, hadden we voor dit geen ander topic (want is best wel off-topic)? :+
     
  9. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.475
    Leuk Bevonden:
    8.456
    Dat is nog maar af te wachten, momenteel in Java, maar ik denk dat ik binnenkort over ga stappen op C# in combinatie met XNA om het te maken.

    Dit mede dankzij deze workshop XNA, op het op-een-na beste forum op internet (na XBW of course :+), die in maart (ws iets later) gaat starten:
    http://www.gamedev.net/community/forums/topic.asp?topic_id=516361
     
  10. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Begin vanaf volgende week met het programeren in Java dus kans ik groot dat ik binnekort een simpel spel in Java moet maken (ik hoop het toch) :+.

    Heb hier ergens nog een tutorial liggen om een 2D en 3D game te maken in XNA. Jammer genoeg is het nog een tutorial van XNA 1.0 terwijl ik bezig was met 2.0 en nu zitten ze al aan 3.0, dus die tutorial gaat niet meer zo kloppen. Weet hem jammer genoeg niet eens meer liggen :+.

    Die workshop ziet er wel interessant uit, jammer dat ik er geen tijd voor ga hebben.
     
  11. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.475
    Leuk Bevonden:
    8.456
    En die workshopgever is ook niet mis. Hij heeft het boek dat gebruikt gaat worden zelf geschreven en heeft onder andere gewerkt aan:

    Mercenaries: Playground of Destruction
    Star Wars: Battlefront
    The Lord of the Rings: War of the Ring

    maar we gaan een beetje offtopic :+

    /Mod Dan gaan we gewoon verder in het programmeer draadje :+ - Pegas
     
  12. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    :'-(

    Ik heb een mannake dat naar rechts loopt als ik rechts druk, naar links loopt als ik links druk en stopt als ik naar onderen druk. Hij vervangt de 'Move R' ook door 'Move L' etc. etc. Alleen... hij gaat veel sneller dan dat ik opgeef!
    Ik heb een sprite bestaand uit vier afbeeldingen, met een snelheid van 5. Vervolgens heb ik een Object, waar mijn sprite 'Move R' in zit. Druk je naar <Rechts> dan gaat hij naar rechts, maar de animatie gaat véél sneller. Bij Move in Direction (L) heb ik een speed van 3. Wat doe ik fout? :eek:
     
  13. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.475
    Leuk Bevonden:
    8.456
    Ik heb nog nooit met gamemaker gewerkt, maar heb je misschien screenshots/code?
     
  14. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Heb iets nodig voor gamemaker. Kan iemand het onderstaande plaatje een stuk of 10x achter elkaar plakken? Merci beaucoup! :thumbs: Heb zelf van zo'n klerekleinplaatje alles zo aan elkaar gezet dat het netjes spiegelt, maar nu kan ik in Paint niet meer ruimte maken... nou ja, kan wel, maar dan ik uren bezig met steeds die rand 20 pixels te verschuiven ofzo.

    [​IMG]
     
  15. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Alstu:
    [​IMG]
     
  16. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Hihi, Dulle heeft het ook gedaan (weet niet wie eerst was ;) ) en jullie hebben 'm serieus ook allebei precies 10x geklakt. Breedte = 10200 nu. Thank you too.
     
  17. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Wat slecht, kan gamemaker dat niet automatisch doen? Zodra je poppetje op punt x is dat hij dan opnieuw die achtergrond toont? Dat is iig de normale gang van zaken bij sidescrolling games tegenwoordig. :9
     
  18. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Weet ik wel, maar wil ik in dit geval niet. ;)
     
  19. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Mensen,

    als ik m'n spelleke opsla als .exe en alle gebruikte bestanden in een .zip zet, en dat dan uitpak en opstart op een computer ZONDER gamemaker, zal het werken?
     
  20. Acolyptus

    Acolyptus Active Member

    Berichten:
    170
    Leuk Bevonden:
    0
    Lijkt me wel als het een .exe is..
     

Deel Deze Pagina