nog iets, als bij het eerste level je lemmings tegen de rots die het water tegenhoud aanlopen blijven ze daar tegen de rots vastzitten maar het spel heeft een heel stoer einde
Ow ja ok, dat is inderdaad de grootste bug. Maar om dat goed te krijgen, sprites blijven dan in elkaar hangen. Lastig om dat goed te fixen. Toch al hoogste cijfer van alle games binnen, ben tevreden.
Haha, Franse volkslied. En afkomstig uit Worms. Is overigens een boom en ze blijven gek genoeg niet altijd hangen. Heel vreemd en vervelend dat Gamemaker dat hangen niet automatisch probeert te voorkomen.
En toen volgde een schop uit het diepe... Met informatica (als eindopdracht!) moet ik een spel maken, met de gamemaker, in me uppie. Weet iemand nog goede sites waar je bijvoorbeeld makkelijk bepaalde sprites kan halen/jatten? Ruimteschepen, mannetjes met soepele animaties etc.
http://www.yoyogames.com/make/resources http://www.game-maker.nl/forums/?board=10.0 Gamemaker is trouwens door een Nederlandse professor gemaakt
Echte bikkels bouwen het spel helemaal zelf, zonder gamemaker Ik ben overigens zelf ergens mee bezig, alweer/nog steeds , wat ik misschien wil posten in een aparte topic/blog, maar dat komt nog wel. Anyway, over jouw vraag: http://www.gsarchives.net/index2.php Voor sprites uit de bekendere games, altijd leuk http://sdb.drshnaps.com/ Idem. http://www.toymaker.info/html/links.html Kijk hier eens onder het kopje 2D Sprites & Tilesets
Aye, snelle reacties! De gamemaker leeft dan toch (nog) op het forum? En echte bikkels hebben veel tijd.
² In welke taal als ik vragen mag? Heb onlangs Memory (DOS versie) in C moeten maken voor het school. Is best aardig gelukt alleen had ik vreemde bugs en lukte het uitlezen van de topscores niet zo goed . Maar wacht, hadden we voor dit geen ander topic (want is best wel off-topic)?
Dat is nog maar af te wachten, momenteel in Java, maar ik denk dat ik binnenkort over ga stappen op C# in combinatie met XNA om het te maken. Dit mede dankzij deze workshop XNA, op het op-een-na beste forum op internet (na XBW of course ), die in maart (ws iets later) gaat starten: http://www.gamedev.net/community/forums/topic.asp?topic_id=516361
Begin vanaf volgende week met het programeren in Java dus kans ik groot dat ik binnekort een simpel spel in Java moet maken (ik hoop het toch) . Heb hier ergens nog een tutorial liggen om een 2D en 3D game te maken in XNA. Jammer genoeg is het nog een tutorial van XNA 1.0 terwijl ik bezig was met 2.0 en nu zitten ze al aan 3.0, dus die tutorial gaat niet meer zo kloppen. Weet hem jammer genoeg niet eens meer liggen . Die workshop ziet er wel interessant uit, jammer dat ik er geen tijd voor ga hebben.
En die workshopgever is ook niet mis. Hij heeft het boek dat gebruikt gaat worden zelf geschreven en heeft onder andere gewerkt aan: Mercenaries: Playground of Destruction Star Wars: Battlefront The Lord of the Rings: War of the Ring maar we gaan een beetje offtopic /Mod Dan gaan we gewoon verder in het programmeer draadje - Pegas
Ik heb een mannake dat naar rechts loopt als ik rechts druk, naar links loopt als ik links druk en stopt als ik naar onderen druk. Hij vervangt de 'Move R' ook door 'Move L' etc. etc. Alleen... hij gaat veel sneller dan dat ik opgeef! Ik heb een sprite bestaand uit vier afbeeldingen, met een snelheid van 5. Vervolgens heb ik een Object, waar mijn sprite 'Move R' in zit. Druk je naar <Rechts> dan gaat hij naar rechts, maar de animatie gaat véél sneller. Bij Move in Direction (L) heb ik een speed van 3. Wat doe ik fout?
Heb iets nodig voor gamemaker. Kan iemand het onderstaande plaatje een stuk of 10x achter elkaar plakken? Merci beaucoup! Heb zelf van zo'n klerekleinplaatje alles zo aan elkaar gezet dat het netjes spiegelt, maar nu kan ik in Paint niet meer ruimte maken... nou ja, kan wel, maar dan ik uren bezig met steeds die rand 20 pixels te verschuiven ofzo.
Hihi, Dulle heeft het ook gedaan (weet niet wie eerst was ) en jullie hebben 'm serieus ook allebei precies 10x geklakt. Breedte = 10200 nu. Thank you too.
Wat slecht, kan gamemaker dat niet automatisch doen? Zodra je poppetje op punt x is dat hij dan opnieuw die achtergrond toont? Dat is iig de normale gang van zaken bij sidescrolling games tegenwoordig.
Mensen, als ik m'n spelleke opsla als .exe en alle gebruikte bestanden in een .zip zet, en dat dan uitpak en opstart op een computer ZONDER gamemaker, zal het werken?