Externe harde schijf kapt ermee

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Peter_Aragorn, 29 jan 2009.

1. Peter_Aragorn

Peter_Aragorn Peter AragornNL

Leuk Bevonden:
    1
    Hallo medeleden,

toen ik gisteren tot de ontdekking kwam dat mijn externe harde schijf in FAT32 instelling stond, weet even niet hoe ik dit anders moet verwoorden, en er dus 'maar' maximaal 4 gb ineens opgezet kan worden. Omdat ik veel films en 'andere dingen' download, is dit niet erg handig. Nu kan je zo'n externe harde schijf eerst formateren en dan omzetten naar NTFS, maar je kan het ook gewoon converteren.

Voordat je dit converteren doet, moet de schijf natuurlijk eerst op fouten gecontroleerd worden. Nu komt de waarschijnlijke oorzaak dat de schijf niks meer doet: dit controleren bleef uren lang hangen op 99%. Op een gegeven moment was ik dit zat en besloot de procedure af te breken, zette mijn laptop uit en ging naar bed. Toen ik vanmorgen de externe harde schijf weer aan mijn laptop probeerde te koppelen, lukte dit niet. Hij werd wel herkend als 'aangesloten', dit kon ik onderin beeld zien, maar bij bijvoorbeeld 'Mijn computer' is hij in geen velden of wegen te bekennen.

De externe harde schijf is de volgende:
    Western Digital 'My Book' Essentials van 500 GB

Weet iemand misschien wat ik kan doen of wat het probleem is?

Alvast heel erg bedankt!!!

//Peter

Edit: Zou systeemherstel werken??

Laatst bewerkt: 29 jan 2009
  2. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Dat systeemherstel gaat werken lijkt me sterk. Je had beter gewoon je laptop aan kunnen laten staan en gewoon lekker gaan slapen, maar achteraf is makkelijk praten 8).

Maar hoe heb je dat afbreken van de procedure gedaan? Gewoon met een cancelknopje of heb je het via andere manieren gedaan?

3. Peter_Aragorn

Leuk Bevonden:
    1
    Ja dat was inderdaad achteraf beter geweest, maarja... :+

Uhm, gewoon via het kruisje bovenin zegmaar...

4. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Al eens geprobeerd om hem terug te converteren naar NTFS? Ziet schijfbeheer de schijf?

5. Peter_Aragorn

Leuk Bevonden:
    1
    Nouja, dat wilde ik dus doen... Maar ik zie heel de schijf nergens... Niet bij 'Deze computer', niet ergens anders... Nergens... Dat is dus het probleem.

Onderin zie ik dat hij aangesloten is, kan hem ook 'veilig verwijderen', maar hij is nergens te bekennen...

6. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    En bij schijfbeheer? Al ben ik niet 100% zeker of externe HDD's daar wel inkomen (dacht van wel).

Configuratiescherm -> Systeembeheer -> Computerbeheer -> ff wachten -> Opslag, Schijfbeheer

7. Peter_Aragorn

Leuk Bevonden:
    1
    Edit: er wordt hier wel een WD schijf herkend via het volgende: 'op USB-apparaat voor massaopslag'. Deze is alleen 'Niet geïnitialiseerd'.

8. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Ik weet niet hoe jij het converten hebt gedaan (is er überhaupt wel een andere mogelijkheid dan de volgende?), maar doe eens in de commandpromt het volgende:

CONVERT X: /FS:NTFS

waarbij X het stationsletter van je externe schijf is

EDIT: Je edit te laat gezien, doe maar eerst wat Gdzr zegt :+.

9. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    als je harde schijf ook bij schijf beheer staat, dan doe je rechtse muisknop op de hardeschijf, helemaal links, en dan initialiseren. Dan zou je hem weer moeten zien

10. Peter_Aragorn

Leuk Bevonden:
    1
    Zo deed ik dat toen ook inderdaad... En toen zat mn externe harde schijf op G. Maar nu kun je G dus helemaal niet zien zelfs...

@ Gdzr: Als ik dat probeer krijg ik de volgende foutmelding: 'Het station kan de aangevraagde sector niet vinden'.

11. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    dat moet je dus op de 1 of andere manier zien te fixe

12. Peter_Aragorn

Leuk Bevonden:
    1
    Enig idee hoe??

13. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    weet je zeker dat het de schijf is?

heb je al geprobeerd om bijv USB legacy te disablen?

zit er op jouw Mybook achterop ook een reset knopje? (verzonken)

heeft hij naast USB nog andere aansluitmogelijkheden?

boot de Mybook zelf wel goed?, dat kun je zien aan de ledjes op de voorkant

edit:// je zou de schijf eruit kunnen halen en volgens mij gewoon via sata aan kunne sluiten in een pc om hem proberen te fixen

14. Peter_Aragorn

Leuk Bevonden:
    1
    Jep weet ik zeker, andere USB dingen doen het namelijk wel... In alle poorten natuurlijk ;)

Hij heeft wel een resetknop, maar die is volgens mij verzonken.. Er zit achterop een soort gat waar een slotje bij staat ofzo...
    Zoiets als op deze foto, iets rechts staat:

Naast USB kan ik niks anders gebruiken...

En de ledjes branden gewoon zoals ze altijd zouden doen...

15. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    hmm kijk s of je wat wat info kan googlen over wat die ledjes je vertellen want als je schijf goed lijkt te booten lijkt het me dat je pc degene is die dwars ligt op dit moment

16. Peter_Aragorn

Leuk Bevonden:
    1
    Het gekke is dus dat er bijvoorbeeld op mijn taakbalk staat: 'Veilig verwijderen'. Dit betekent dus dat hij wel wordt herkend...

Oja, ook op mn andere pc werkt hij niet trouwens... Die is XP, deze Vista...

Kan ik hem, via die verzonken dinges, resetten dan?? Zit daar binnenin een knopje ofzo?

17. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    nou ik heb ongeveer hetzelfde met een philips 250 gig externe harde schijf.
    die heb ik toen een keer voordat ik hem ging formatteren laten checken op fouten, en heb hem toen net zoals jij ook af gezet. nu doet hij het ook niet en dat terwijl hij het geluidje maakt van hardware gevonden.
    ik ben een beetje lui geweest en heb nog helemaal niks geprobeerd om het te fixen maarja.
    nou pc dwarsbomen, in welke manier bedoel je dat? want op mijn macbook vind hij hem ook niet, en op andere pc's ook niet en als finishing touch: op mijn xbox ook niet :9
    wat hebben we hier trouwens van geleerd? DO NOT INTERRUPT A CHECK UP! :9

18. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Dat verzonken ding heeft maar te maken met iets te sluiten ofzo als ik moet afgaan op het slotje dat er boven staat. Best eens in de handleiding kijken.

Kan je een check disk doen (in commandprompt aangezien de schijf niet bij deze computer staat)? En als al de rest niet werkt, de schijf formateren?

19. Peter_Aragorn

Leuk Bevonden:
    1

Het probleem is juist dat ik helemaal niet bij de schijf kan komen. Als ik hem zou kunnen formateren had ik het echt allang gedaan, maar dan had ik het probleem ook niet gehad... :9

Handleiding kan ik natuurlijk weer eens niet vinden :9 Dus dat slotje kan ik dan maar beter vanaf blijven denk ik zo?

@: Scarluuk:

op mn xbox heb ik hem nog neit geprobeerd, maar zal wel niet veel beters worden denk ik zo... Inderdaad, voortaan laat ik mn laptop desnoods dagen lang achter mekaar aanstaan... Maarja, daar kan ik nu niks meer aan doen...

20. Peter_Aragorn

Leuk Bevonden:
    1
    Helaas:

Dear Peter,

Thank you for your reply.

Unfortunately, based on what you have indicated, the drive would need to be replaced.

Please let us know if we can be of further assistance.

Sincerely,
    Joseph J.
    Western Digital Service and Support
    http://support.wdc.com
    Customer (Peter van der Ham) 01/29/2009 01:46 PM
    Dear Western Digital Service and Support,

I already tried using my My Book in another PC, but unfortunately that
    didn't work either. When I go to My Computer > Manage > Disk Management, I
    see my My Book as 'Disk 1'. The drives in my laptop are escribed as 'Disk 0'
    and they work fine. These drives are 'initialized' and my My Book is not.
    When I try to initialize this drive, the My Book, I get the following fault:
    'The station cannot find the requested sector'.

Maybe you can help me with this information I just gave you.

Thanks in advance,

Peter

Deel Deze Pagina