Usenet (Nieuwsgroepen)

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Biba, 13 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Eweka is stukken sneller, je behaalt het maximum van je verbinding. Threads zijn het aantal connecties, des te meer threads des te sneller. Bij eweka maximaal 8. www.binaries4all.nl

2. Orange

Orange One of a kind.

Leuk Bevonden:
    0
    Heb al op die site gelezen, maar kan heel veel info toch niet vinden. Het is me namelijk ook nog steeds niet duidelijk wat de functie zou zijn van overstappen van GrabIt op NewsLeecher. Ik zie dat NewsLeecher meer functies heeft, maar gebruik je die ook echt? Of zijn er nog andere bijkomende voordelen?

3. RedDevil_NL

RedDevil_NL Ginger Kid

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb GrabIt nooit gebruikt.
    Ik open FTD: Zoek wat leuks.
    Ram op de NZB knop, of zoek hem bij nzbindex.nl
    Download de NZB, open die.
    Newsleecher begint automatisch te downloaden.
    Newsleecher klaar? Dan open ik de eerste par met Quickpar, automatisch repareren aangevinkt.
    Klaar? Dan uitpakken maar :)

4. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Newsleecher doet dat bij mij allemaal automatisch.

-NZb openen --> newsleecher, zet direct de par bestanden op pauze.
    -Tijdens het downloaden checkt hij al of de bestanden kapot zijn, zo ja dan unpauzed hij wat par bestanden, zo nee delete hij de par bestanden.
    -Wanneer alles gedownload is gaat hij vanzelf uitpakken en gooit het in een mapje.

Erg fijn programma, ook enige programma waar ik ooit voor betaald heb. :+

5. Elgee

Elgee Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Verrek die dat met die Pause PAR2 files wist ik niet eens. Dat deed ik zelf eerst altijd. Nu hoef ik helemaal niks meer te doen. Dank _O_

6. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Hoe meer threads hoe stabieler je download, niet per definitie sneller. Elke thread in Eweka download met ongeveer 5mbit max. Heb je dus een 10mbit verbinding, dan zijn 2 threads in principe voldoende. Die andere 6 threads kun je dus delen met andere mensen, om de kosten wat te drukken O-)

7. Cybermaxxx

Cybermaxxx It just a game!

Leuk Bevonden:
    0
    Zo, net een half jaar payserver afgesloten voor 11,25. Delen met z'n 4en, geen geld om onbeperkt films, software en games van het net te trekken dacht ik zo :)?

8. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Aan de ene kant heb je gelijk. Maar als ik mijn 8 threads verlaag naar 4 threads geeft dat bij mij als gevolg dat mijn snelheid daalt. Met 8 threads haal ik de maximale snelheid,in dit geval dus meer snelheid dan met 4. Dus kan je ook wel concluderen dat het gebruik van meer threads sneller kan zijn. Maar ik ben het met je eens, per defintie is het sneller maar stabieler.

Met de nieuwe(re) versies van Grabit kan trouwens ook automatisch gerepareerd en uitgepakt worden. Alleen dat PAR2 pauze is een optie die niet in GrabIt zit.

Laatst bewerkt: 21 jan 2009
  9. Xenn0X

Xenn0X Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    als ik download open ik tijdens downen al de par2. zet quickpar op monitor en repair.
    elk gedownload bestand word gelijk checked en als er wat stuk is gaat ie gelijk repareren aan einde als alles klaar is met downen. pak alleen zelf uit omdat ik een aparte struktuur heb:)
    gebruik 8 threads van eweka op 2400 kb/s :) kan niet wachten op de 50/5 verbinding. kan ik knallen op 6200 kb/s

10. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    Toch niet handig? Waarom laat je het repairen niet over aan je usenet client?

11. Kapitein_Merijn

Kapitein_Merijn PSN: Kapitein_Merijn

Leuk Bevonden:
    240
    Ben me ook eens gaan verdiepen in het downloaden met usenet maar ben er nog niet helemaal uit.
    Ik heb FTD gedowload en zoek daar de bestanden mee uit. Vervolgens klil ik op NZB om een NZB aan te maken. Het word vervolgens meteen herkent door grabit en die begint te downloaden. Tot zover gaat alles goed ( volgens mij ).
    Ik heb in grabit aangevinkt dat de bestanden meteen uitgepakt en gerepaird moeten worden maar dit gebeurt niet :confused:
    Als ik de bestanden uit wil pakken met winrar zegt hij vervolgens dat het corrupt is. Iemand die mij kan helpen?

Alvast bedankt.

12. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
  13. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    Als je grabit heb hoef je geen quickpar te hebben. Grabit doet dit zelf. Het valt alleen niet op. En het duurt een tijd. Er komt onderin bij de threads te staan: Repaire/Extract thread blabla dat ie bezig is.

14. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Als zijn bestanden corrupt zijn betekend dit dat ze beschadigd zijn of dat ze niet gerepareerd kunnen worden. Daarnaast werkt de functie in GrabIt (bij mij) nog steeds niet vlekkeloos. Quickpar is voor mij een onmisbaar programma. Ik zou hem dan ook zeker installeren.

Prozack, welke nieuwsserver gebruik je en hoe oud zijn de posts die je download? Het kan namelijk zijn dat je de bestanden erg incompleet binnenhaalt waardoor reparatie onmogelijk is.

Laatst bewerkt: 30 jan 2009
  15. Orange

Orange One of a kind.

Leuk Bevonden:
    0
    En het repairen/extracten gebeurd pas na het downloaden.

16. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    Ik heb alleen maar repair/extract ervaring met newsleecher, maar dat gaat bij mij altijd prima :)

17. pgrferrari

pgrferrari ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

Leuk Bevonden:
    0
    zit dat ook ingebouwd in newsleecher quickparren?

ik doe het altijd met quickpar en dan winrarren.

18. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    Ja het heet Repair & Extract in newsleecher.
    Je kan instellen dat de overbodige par bestanden niet gedownload worden, én dat de rar bestanden na het uitpakken meteen worden verwijderd. De techniek maakt het de mens steeds makeklijker :+

19. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Alleen krijg je irritante map namen :+ Maar daar kan ik nog net mee leven :9

20. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Focking UPC knijpt de usenetservers! :mad:
    Normaal haal ik met Eweka 1,5mb/s met onze 10mbit lijn. Sindskort haal ik 's avonds en in het weekend net 400kb/s.. :{

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina