Left 4 Dead

Discussie in 'Algemeen' gestart door DulleNL, 19 feb 2008.

1. praetorian

praetorian Active Member

Leuk Bevonden:
    0
  2. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Alleen de code achter watch?v= moet in de tags, dus Xn1dxuhd_Og in jou geval. Dan wordt het dus:
    [yt]Xn1dxuhd_Og[/yt]

3. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    @L4d users hierboven
    Thanks, ik ga dat eens uitproberen. Gewoon meteen tegen haar aanlopen en als ze opstaat op haar hoofd schieten. thx=)

4. Rampage

Rampage Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.329
    Ok, dont get me wrong.

Maar wat is er nu ZO LEUK aan deze game dat je hem MOET halen? Ik ben een enorme fan van shooters maar over deze game ... weet ik het nog niet

5. HIM

HIM Active Member

Leuk Bevonden:
    0

Als je van co-op games houd moet je deze game halen :thumbs:
    Dat is het leukste aan l4d voor de rest is het ook een leuke game
    om achievements te halen met 4 man.

6. Maddmonkey

Maddmonkey Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.435
    idd je moet echt goed samenwerken + online is erg leuk om een tank te zijn :D

7. praetorian

praetorian Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    http://www.escapistmagazine.com/videos/view/zero-punctuation/459-Left-4-Dead

ik bekijk deze revieuw filmpjes altijd voordat ik een game koop. Buiten het feit dat ze erg lollig zijn naarmate je een game al gespeeld hebt zijn ze ook erg handig om te bekijken of je een game wel of niet moet kopen.
    Waarschuwing vooraf. je moet zijn mening meten in gradaties van negativiteit en niet echt als serieus. Hij zeikt elke game de grond in ( behalve portals) maar toch, hij slaat de spijker wel altijd op zen kop.

8. Rampage

Leuk Bevonden:
    3.329
    Fijn.

Denk ik op de Marketplace die demo wel even te kunnen proberen is hij verwijderd. Bleh! :mad:

9. Maddmonkey

Leuk Bevonden:
    5.435
    kopen gewoon :thumbs:

10. tricker

tricker Semper Fi

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben over het algemeen niet zo'n shooter van op de console puur omdat ik muis en toetsenbord beter vind. (uitzondering van Halo games dan) Maar deze game is echt lollig met 4 man of 2 man...en elke keer weer andere gameplay. in de zin van je guns/ammo/zombies/tank etc staan elke keer ergens anders als je dood gaat en level of checkpoint overnieuw doet. En geef toe hordes zombies afknallen is gewoon de bom

11. Rampage

Leuk Bevonden:
    3.329

Oké, klopt. Maar hordes zombies afknallen kan je in COD5 ook? Wat is er nou ZO leuk aan deze? De game is overigens nog gewoon 60 euro :{

12. Maddmonkey

Leuk Bevonden:
    5.435
    omdat de zombies leuker/beter zijn dan in cod 5 :). Ze zijn hier heel snel en op advanced/expert is Co-op echt een vereiste om te overleven. Ook kan je in dit spel zombies zijn wat ook leuk is. Ikzelf heb ook heel lang getwijfeld wel of niet , maar uiteindelijk gekocht via marketplace hiero en totaal geen spijt van gehad _O_

13. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79

€36 bedoel je

14. praetorian

praetorian Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Tja het is grappig eigenlijk, Cod5 heeft een soort extra zombie mode waar je in één niet eens bijster groot huis je moet verdedigen tegen die hordes, alle zombies zijn er hetzelfde, komen altijd vanuit dezelfde locaties en toch gaat het op een gekke manier dieper dan left for dead. Je hebt bij call of duty 5 meer verschillende wapens om het aan te pakken, op een gegeven moment omstreeks wave 15 tot 20 wordt het horde niveau ook hoger dan dat bij left for dead, het idee dat je, je moet verdedigen en langzaam stapje voor stapje terrein verliest is iets wat een goede zombie mode typeert. Je kan het uiteindelijk in cod5 niet winnen en probeert alleen maar te overleven, dat is waar het bij een zombie game eigenlijk ook om gaat. Weerstand bieden aan een gigantische overmacht , schieten voor je leven.

Bij left for dead ligt dit anders, ongeacht de moeilijkheidsgraad, zo'n beetje elk wapen is altijd instakill wat aanzienelijk bijdraagt aan de lichte gameplay. Voor left for dead zijn de creators volgens mij terug gegaan naar basics wat een shooter hoort te zijn. Je hebt geen speciale dingen die je ziet in andere moderne shooters, zoals voertuigen, crouch en stealth technieken, wapens die kunnen jammen etc. Het spel schittert door eenvoud. Je krijgt samen met 3 vrienden een wapen en gewoon heel veel targets om op te schieten. Er is niks opgepoests aan. Alles draait om gameplay en die is dan ook zeer goed. Als het om co-op gaat en gewoon loos knallen zonder precies prestatiegerichte doelen zoals defuse die bom of maak dit of dat onschadelijk zou ik dit het beste spel ooit willen noemen. Het is leuk om gewoon met vrienden te doen.

Nou objectief gezien is de zombie mode van call of duty iets dieper en het zou left for dead gigantisch uit de markt zetten als het een compleet spel was op die manier, maar dat is het niet. Het wordt vervelend om eigenlijk elke keer hetzelfde daar te doen. dat is waar left for dead terrein wint, in al zijn eenvoud speelt het heel lekker door. Je hebt niet het idee dat je bezig bent met overleven zoals bij call of duty wel zo is maar door de veranderende spawn settings van de zombies heb je eigenlijk altijd andere gameplay. Left for dead speel gewoon lekker en naar mijn idee lekkerder dan cod5 zombie mode. Het is ook het idee dat je door die halve instakill wapens het idee hebt wat sterker te zijn, het voelt gewoon beter als jij 3 zombies in bloederige spatters ziet neergaan op het moment dat jij een schot met een shotgun in zo'n horde lost dan dat je 5 keer op zo'n zombie moet schieten voordat hij dood is zoals bij call of duty.

heel kort
    Call of duty 5 Nazi Zombies: Vechten voor je leven tot de laatste centimeter
    -Zombies krijgen meer health
    -Geen special infected
    -Kleine speelruimte
    -meer wapens dan bij left for dead
    -je kan niet overleven

Left for Dead: heel veel loos en schieten.
    -Zombies hebben weinig health(moeilijkheidsgraad verhoogt alleen aanvalsschade van zombies)
    -weinig wapens
    -Grote maps
    -personage voelt sterker
    -betere co-op ( je hebt elkaar nodig)
    -Special infected

15. Maddmonkey

Leuk Bevonden:
    5.435
    Zou me echt vet lijken als ze in een DLC nieuwe zombies en wapens erin doen :D hoop dat echt..

16. SusPenZz

SusPenZz Veldhuis tot me dood

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben het helemaal met je eens. CoD 5 is gewoon typisch overleven en het blijft telkens hetzelfde. Je moet inderdaad vanaf die hogere waves echt niet normaal lang schieten willen ze eindelijk dood gaan. Dat vind ik minder. Van mij mogen ze net als bij L4D gewoon gelijk dood neervallen.

17. RdG

RdG lettss gooo

Leuk Bevonden:
    1
    Ja, inderdaad bij CoD 5 speel ik die nacht der untoten maar 3x ofzo en dan is het wel weer leuk geweest want,het is niets boeiends en het is maar 1 klein mapje.

18. Tco

Tco The Chosen One

Leuk Bevonden:
    1
    Als je het op die manier gaat vergelijken is Horde nog beter. :cool:

19. HIM

HIM Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het gaat niet echt om vergelijken de games zijn gewoon allebei anders.
    COD 5 met zombies leuk maar het gaat meer om andere punten in de game
    dan alleen de zombie game. L4D is echt
    een zombie knaller laten we het kort houden dat zijn gewoon de punten.

Mensen ga gewoon weer lekker over L4D hier praten en niet games met
    elkaar gaan vergelijken! Dat is zonde mensen die willen weten waarom
    de game zo leuk is en wat aan de game niet leuk is. Kunnen hier boven
    en de vorige pagina alles lezen. Het is haast zonde om in een topic
    alleen maar over vergelijkingen in games te gaan hebben. Deze
    topic gaat over L4D en niet over het vergelijken van games ;)

Laatst bewerkt: 31 jan 2009
  20. Centurion

Centurion Survivor

Leuk Bevonden:
    1
    Zijn er hier mensen die levels blokken?

Ik vind het zelf af en toe wel grappig om te doen, zeker bij de uitgang van het riool.

Deel Deze Pagina