Mass Effect [Deel 4]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Shizzel, 28 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.763
    En dan die schelle stemmetjes:
    QUICK OPEN THE STATIONS ARMS SO THE FLEET CAN TAKE DOWN SOVEREIGN!!!
    Te erg!

2. TumTumTum

TumTumTum LoW Wattuppaaa

Leuk Bevonden:
    0
    Even over Saren, een spectre ''needs to get the job done"

3. MaxxRaptor

MaxxRaptor Eigen aanduiding

Leuk Bevonden:
    36
    Ja duh.;)
    Maar misschien snapte je mijn stelling niet,maar ik laat het maar zijn om verder daarop in te gaan.

En oja nu ik toch even bezig was,maar dan the Reapers even.Maar waar wachten die gasten op?
    Hebbe ze soms van iemand groen licht nodig om tot aanvallen over te gaan,zo'n soort Patriarch die ja knikt als hij zijn kopje koffie op heeft.:D

Edit

Nu heb ikzelf ook een afkeer gekregen tegen de Spectres,en ik probeer met mijn Shepard dus een tegengestelde richting op te gaan als het aankomt op dialogen.Door bijvoorbeeld te zeggen -

Wat if i refuse,en dat van als je je aan iemand voorstelt dan zegt Alliance Navy in plaats van i am a Spectre,en dat je het zelf ook klote vind hoe het allemaal voor de Captain is gegaan en dat soort gebeuren

Laatst bewerkt: 30 jan 2009
  4. TumTumTum

TumTumTum LoW Wattuppaaa

Leuk Bevonden:
    0
    dude volg je het verhaal wel?

de reapers wachten op beschavingen om die beams te activeren, dan weten ze dat beschavingen ver genoeg ontwikkeld zijn om ze te 'reapen'

5. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.763
    @ MaxxRaptor:
    Ik geef je een tip: Laat de council eens sterven in het verhaal en je zult zien dat je haat tegenover de ambassadeur heel terecht is. Ik heb het de laatste keer gedaan en besef nu weer waarom je die lui wel wilt laten leven, gemene Shepard of niet; niemand, zelfs Saren niet, haalt het bij die ambassadeur.

6. MaxxRaptor

Leuk Bevonden:
    36
    Tja een prachtig verhaal,maar ik voel de geschiedenis er niet van.Ook de achtergrond van je eigen shepard,komt totaal niet van de grond.Bij anderen RPG games even zonder namen te noemen voel je de hele geschiedenis wel vaak,en dat mis ik in ME ook gewoon.

Yellow,inderdaad die ambassadeur kan ik echt wel schieten.
    Bedoel ik drink liever een Martini met de Council Asari,dan dat ik naar zijn argument moet luisteren.De wereld van Mass Effect begint me nu ook een beetje tegen te staan,bedoel het is een geweldige game maar het feit dat je een soort Commando Politie bent spreekt me niet meer zo aan.Misschien komt het omdat 'Daron age' me meer aangrijpt,maar mijn interesse in ME is wat aan het afnemen.Misschien toch niet mijn genre of wat dan ook,personages die ik er leuk in vind zijn meestal alleen een soort decoratie zoals joker,en zelfs die Presly vind ik boeiend als personage.

7. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.763
    @ MaxxRaptor: Presly? Nu moet je me even bijspringen hoor; wie bedoel je daarmee? ;):)

8. MaxxRaptor

Leuk Bevonden:
    36
    Die wat bij de computers staat,bij de kaart van het stelsel en als je de game pas begint dan hoor je hem iets mopperen over de Council geloof ik en Nihlus omdat hij niet zo op Turians heeft.

9. w*s*c*

w*s*c* Yikes!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zag Mass Effect als een uitprobeersel voor iets veel groters, oftewel : Mass Effect 2.
    Er zal in het volgende deel veel meer diepgang, vrijheid en interactie plaatsvinden denk ik.
    Op een manier waarop alleen Bioware dat kan

10. MM90

MM90 -xxx-

Leuk Bevonden:
    0
    Like, huh, damn...wtf?!

11. MaxxRaptor

Leuk Bevonden:
    36
    Aan de ene kant wel omdat het totaal iets nieuws was,maar ik denk wel dat Bioware zeer bewust met de game aan de gang ging.Mass Effect is onstaan omdat de makers iets eigens wilde dan KOTOR,waar ze zich braaf aan de Star Wars lecentie moesten houden.

Tja als ik de eerste Mass Effect zo even doorneem vind ik het een soort van introductie van,zoals je al zei komen gaat.Nu vind ik persoonlijk dat er wel veel dingen te kort schieten in de game,maar hij was gewoon goed in de uitvoer gebracht met het totaal nieuwe dialogen systeem.Maar de levels vind ik erg matig tot zwak,de missie op planeet Virmire was hier de uitzondering bij uitstek.En ik verwacht in deel 2 meer van deze soort questen,anders ben ik er wel een beetje klaar mee.

12. w*s*c*

w*s*c* Yikes!

Leuk Bevonden:
    0
    Ben ik helemaal met je eens, de storymissions waren te kort en recht toe, recht aan.
    hier moeten ze wel wat aan gaan doen inderdaad.
    En het verkennen van de planeten was ook niet helemaal super.
    Ik bedoelde ook niet dat ze niet met volle focus aan de game hebben gewerkt maar ze hebben natuurlijk ook neit het achterste van hun tong laten zien iets wat heel logisch is!!
    Nu hopen dat ze met deel 2 al die kleine puntjes schoon strijken

13. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.763
    Gek dat we nu, ook ik, allemaal een beetje zitten te klagen terwijl we er al tientallen uren speeltijd op hebben zitten. ;):)

14. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Geen enkele game is perfect. ;)

15. MaxxRaptor

Leuk Bevonden:
    36
    Nu zal ik het even proberen uit te leggen wat het punt is,en probleem van Mass Effect.

Wat ik vind is dat de game zelve nog steeds DE RPG is voor de 360,en nog steeds verhoud het spel zich in een stabiele positie aangezien de concurentie aan RPG games gaat komen.Mass Effect krijgt nog altijd die 9 van me uit de review,de game is meeslepend en erg innovatief inelkaar gebracht.

Maar hier komt mijn kritiek,wat ik mis is een soort intense beleving en ik snap nu ook wat de meeste bedoelen dat ze KOTOR beter vonden.Als je KOTOR gespeelt hebt weet je dat als je het vaker speelde dat de game leuk bleef,de variatie was uitstekend met legendarische inleving in het hele epische avontuur wat je bijbleef.Bij Mass Effect heb ik niet echt een moment dat ik zoiets heb van,tjee dat bleef me nu echt hangen als glorieus moment.

Mijn 2de punt van kritiek is dat de beslissingen die je maakt pas duidelijk gaan worden met de komende vervolgen,en ik houd er nu eenmaal van om de keus en zijn gevolg te merken in de game wat je speelt en niet pas de volgende aflevering komt.Ook de mede figuren vind ik niet zo geweldig,Wrex blijft de topper van het stel maar de rest kan van mij ijsvrij krijgen.

Als laatst wat voor mij persoonlijk is misschien is, dat ik de ME wereld toch niet zo bijster geweldig vind en doet een beetje te kil aan.En zoals ik al eerder beschreef voel je de geschiedenissen niet,er word zo leuk over die opgraving van Mars vertelt,maar ik vind het allemaal zo leeg klinken.Daarnaast vind ik het allemaal wat te oppervlakkig,je speelt iemand die gekozen word tot een van die Spectres en daarmee is je rol al bepaald.Bij KOTOR kon je lekker een Darth worden als je dat wilde wat ook echt merkbaar was,bij ME blijf je toch de held hoe gemeen je je ook opstelt.

En daarom is Mass Effect toch niet helemaal mijn soort game,als game personage gaat het mij erom dat ook de rol die je er bent volledig moet aanstaan.En dat doet Shepard voor mij gewoon niet,op een of ander punt vind ik zijn of haar rol gewoon zelfs vaak erg saai.Raar dat ik er pas nu mee kom,maar zo zie je maar weer.

16. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.763
    Morgen misschien aan een nieuwe playtrough beginnen aangezien ik nu een nieuwe tv heb. Panasonic, HD Ready en Twee keer een HDMI en Scart mogelijkheid. Geen 100 H technologie, maar ik neem wel genoegen met minder. ;):) GOW 2 ziet er ook echt retegaaf uit op die manier. Fable II opzich ook, maar veel veranderingen zie je niet echt en de kleuren willen nog wel eens moeilijk doen wat ik met GOW 2 en Halo 3 niet had. Dat eerste Halo 3 level, zo bruut op die tv. ;):)

17. sikory

sikory Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ben het wel met je eens raptor. Al denk ik wel dat het er gewoon bij past dat shepard de held is. Bij star wars is dat toch anders vanwege die franchise.

18. MaxxRaptor

Leuk Bevonden:
    36
    Ja dat is waar,en daarom past Shepard gewoon niet echt bij mij als de gameheld.Als ik dat zo terug lees van mezelf lijk ik net zo'n ouwe zeur lol,maarja ik had iets teveel verwacht blijkt wel weer.

Maar gelukkig komt voor mij een andere game van Bioware waar de setting me wel aanspreekt,Dragon age kan echt niet wachten.Was daar niet al een topic van,of vergis ik me?

19. sikory

sikory Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij wel.Kijk ook erg uit naar die game

20. w*s*c*

w*s*c* Yikes!

Leuk Bevonden:
    0
    Ja Shepard hadden ze wel wat meer mogen uit diepen, je hebt de game nu gespeeld maar wat weet je nou van hem ?? bijna helemaal niks.

En in Dragon Age heb ik ook zin beetje die LOTR style, hoorde dat ie aan het einde van 2009 uitkomt .... dat duurt nog wel ff :'-(

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina