1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[PC] Het grote Rollercoaster Tycoon topic

Discussie in 'Games' gestart door WinterBase, 2 feb 2009.

  1. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    [​IMG]

    Omdat de Rollercoaster Tycoon natuurlijk super tof is en op dit moment een grote hit blijkt binnen de Green Mile leek het mij wel leuk om een topic te maken waar we deze fantastische franchise uitgebreid kunnen bespreken :+

    Informatie
    RollerCoaster Tycoon
    RollerCoaster Tycoon is een computerspel, gemaakt door Chris Sawyer in 1999. De interface heeft gelijkenissen met die van het spel Transport Tycoon, omdat er voor de ontwikkeling gebruik gemaakt werd van de engine van Transport Tycoon.

    Het spel werd oorspronkelijk geschreven voor Windows 95 en 98, maar is ook speelbaar op Windows XP. Sommige mensen blijken echter problemen te hebben met het gebruik op XP, bijvoorbeeld met het geluidsbesturingsprogramma. RCT was geen onmiddellijk succes, maar na enkele jaren werd het erg populair. Het leverde zelfs twee uitbreidingspakketten en twee sequels op.

    Het doel van het spel is het maken van een eigen pretpark dat voldoende enthousiaste bezoekers trekt. Rekening moet worden gehouden met factoren zoals het jaargetijde, de financiën, de opinie over het pretpark. Hoewel de titel dit laat vermoeden, gaat het spel niet enkel over achtbanen. De leidraad zijn scenario's, opgedeeld in moeilijkheidscategorieën. Naarmate de speler langer met een scenario bezig is, worden er nieuwe attracties, verbeteringen aan attracties en thema's beschikbaar gesteld. Het aantal initieel beschikbare attracties en het aantal attracties die uitgevonden worden, varieert van scenario tot scenario.

    Uitbreidingspakketten
    Er kwamen twee uitbreidingspakketten op de markt met nieuwe attracties en functies, zoals muziek bij de attracties: Corkscrew Follies (Added Attractions) en Loopy Landscapes (Nederlandse titel: Bochtige banen). Opmerkelijk is dat het Loopy Landscapespakket ook alle nieuwigheden van Corkscrew Follies bevat. OPGELET: je kan de uitbreidingspaketten niet spelen zonder dat de gewone versie is geïnstalleerd!

    Sequels
    Op 5 juni 2002 werd RollerCoaster Tycoon 2 gelanceerd. Grootste nieuwigheid was de mogelijkheid om allerlei blokken en muren op elkaar te stapelen om als decor te dienen bij de attracties. De fans van het spel waren minder tevreden omdat ze RCT2 niet vernieuwend genoeg vonden. Ook bij RCT2 kwamen er twee uitbreidingspakketten: Wacky Worlds, waar er decorstukken uit andere culturen werden toegevoegd, en Time Twister, met decorstukken uit vroegere tijden. Opnieuw leek het geen hit te worden, tot bleek dat Rollercoaster Tycoon 2 de meest verkochte game van het jaar was. Deze uitbreidingspakketten werden --in tegenstelling tot de sequels van RCT-- niet door iedere liefhebber evenveel gesmaakt, onder andere door het vermeende tekort aan nieuwigheden. Zij zochten vervolgens hun heil in de mogelijkheid om zelf attracties en decorstukken te importeren in het spel. Het meestgebruikte programma daarvoor is de RCT2 Object Editor. Hiermee kwamen meer mogelijkheden om een zo reëel mogelijk park te maken. RCT2 is nu nog de populairste uit de serie.

    In november 2004 kwam RollerCoaster Tycoon 3 uit, mét een 3D-engine. Spelers kunnen nu eigen- en voorgebouwde achtbanen en attracties zelf berijden. Ook is er een morgen-, middag- en nachtmodus en kunnen er vuurwerkshows gemaakt worden. Chris Sawyer, de oorspronkelijke programmeur, leverde dit keer enkel advies en schreef niet actief mee aan het spel. De meningen over de derde versie van het spel waren verdeeld: sommige spelers klaagden bijvoorbeeld over te hoge systeemeisen of over niet compatibele hardware.

    In het oorspronkelijke RCT3 lieten de makers bewust enkele pretparkonderdelen weg om ze daarna te kunnen aanbieden via de uitbreidingspakketten. Het eerste in de reeks is RCT3: Soaked! (Nederlandse titel: Dolle Waterpret), dat gelanceerd werd in juni 2005. In de herfst van datzelfde jaar, meer bepaald op 4 november, verscheen het 2e uitbreidingspakket; RCT 3: Wild! (Nederlandse titel: Beestenboel!). Hierin kunnen de spelers een safaritocht in hun park bouwen, met allerlei exotische dieren.

    Op het internet circuleren momenteel geruchten dat er binnenkort ook een vierde editie van RollerCoaster Tycoon zal uitkomen. Hierover is officieel echter nog niets bekend.

    De makers van de RCT3-reeks lanceerden in november 2006 een gelijkaardig spel voor de spelconsoles Playstation 2, PSP en de XBox. Het werd Thrillville gedoopt.

    Screens
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]


    [​IMG]

    Chris Sawyer, bedenker van RCT! Hulde!

    Laten we praten over de beste tycoon franchise die de wereld rijk is! RCT :b:
     
    Laatst bewerkt: 2 feb 2009
  2. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Woot Woot!
     
  3. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    :+

    Sommige parken zijn btw echt te uber vet _O_

    [​IMG]
     
  4. Tival

    Tival Godlike

    Berichten:
    171
    Leuk Bevonden:
    0
    Slecht idee dit!
     
  5. Robby Bobson

    Robby Bobson Die rapper.

    Berichten:
    2.117
    Leuk Bevonden:
    0
    Zo'n park heb ik ooit nog wel eens gebouwd, was echt master in dat spel. Fokking grote gebieden waar niemand in kon verdwalen, en bijna altijd alleen maar achtbanen. Heerlijk spel :9
     
  6. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Ja ik heb er eigenlijk alweer spijt van. Maar goed, gewoon serieus blijven dan moet het goed komen :)

    Vroeger hadden wij in huis 1 computer, en was het altijd vechten wie (zus of ik) aan de beurt was om RCT te spelen. Echt een ontzettend verslavend spelletje, vooral in combinatie met dergelijke trainers was het spel super tof.
     
  7. tricker

    tricker Semper Fi

    Berichten:
    3.343
    Leuk Bevonden:
    0
    Is die niet eigenlijk ergens te downloaden? Bedoel ga er niet voor dokken :+

    /Mod Daar doen we niet aan op xbw. ~Arjan
     
  8. Sliv

    Sliv The One and Only

    Berichten:
    1.327
    Leuk Bevonden:
    230
    Vast wel .. maar dat doen echte fans toch niet?
    Ik heb deeltje 1 en 2 nog thuis liggen, heb er mooie herinneringen aan.
     
  9. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Bij Bol is die voor 5 euro. ;)
     
  10. Magixz

    Magixz Give me some fun

    Berichten:
    451
    Leuk Bevonden:
    0
    Frustrerende herinneringen vaak als ik een achtbaan boudew was ie altijd Ultra Extreme ook al had ik er alles in verwerkt Remmen langzame delen etc etc je kent het wel
     
  11. Robby Bobson

    Robby Bobson Die rapper.

    Berichten:
    2.117
    Leuk Bevonden:
    0
    Had alles te maken met de hoogte en de vallen.. Langzame stukken en remmen compenseren dat niet ;)
     
  12. Mr. Dekkers

    Mr. Dekkers Guest

    Good old memories. O-)
     
  13. Zeepsop

    Zeepsop BRO BEANS

    Berichten:
    2.636
    Leuk Bevonden:
    631
    Geweldig spel! Heb hier ook nog ergens het spel liggen.!
     
  14. Joene90

    Joene90 Active Member

    Berichten:
    3.970
    Leuk Bevonden:
    1
    Dat waren dan wel de vetste achtbanen, en als je gewoon iets 'verbouwde' kwamen er toch weer mensen op af :+
     
  15. GundamBlade

    GundamBlade Broken,Beat&Scarred

    Berichten:
    259
    Leuk Bevonden:
    0
    Dit is idd nog steeds een tof spel! Als ik niets te doen had ging ik altijd alles gratis maken, 1 attractie in het hele park neergezet die erg populair is, En als uitgang een gigantische gevangenis met allemaal blokken ijs enz eromheenXD

    niemand kwam mijn park uit:p
     
  16. KhaosFoShow

    KhaosFoShow Ad Fundum!

    Berichten:
    334
    Leuk Bevonden:
    0
    ik ging altijd mensen verdrinken. Was echt een geweldig spel.
     
  17. Dedemsvaart

    Dedemsvaart redonkulous

    Berichten:
    1.261
    Leuk Bevonden:
    24
    Geweldig spel dit.
    Of die ene achtbaan die achter uit overdekop ging, iets te kort maken.
    Dan viel die hele zooi naar beneden:9
     
  18. dahouseman

    dahouseman The cake is a lie!

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    0
  19. Dedemsvaart

    Dedemsvaart redonkulous

    Berichten:
    1.261
    Leuk Bevonden:
    24
    Hahah cool:+
     
  20. Magixz

    Magixz Give me some fun

    Berichten:
    451
    Leuk Bevonden:
    0
    hahaha cool dat krijg je nu als je het opengooid zonder te testen iedereen gaat dan kijlken
     

Deel Deze Pagina