Resident Evil 5

Discussie in 'Algemeen' gestart door Excess-Denied, 20 jul 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Lijkt mij dat je hier niet alleen mag posten als je de game tof vind. Het gaat om een discussie over de game waar zowel de goeie als de slechte eigenschappen van de game besproken worden.

Ontopic: heb inmiddels ook de PS3 versie van de demo gespeeld. Deze heeft last van slowdown en tikken in het geluid. Ben ik bij de 360 versie niet tegengekomen.

2. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.439
    Dat is wel zo, maar de game wordt echt met allerlei games vergeleken waarvan je je afvraagt "wat hebben die nou met elkaar te maken". Ik verwacht eerlijk gezegd op de volgende pagina een Mario Bros vergelijking omdat je in deze game niet kunt springen. ;)

Ik heb natuurlijk het hele spel nog niet gedaan, maar op basis van deze game durf ik best te zeggen dat dit topmateriaal wordt. Je moet gewoon weten wat je met RE5 in huis haalt.

Persoonlijk kan ik echt niet wachten op de geweldige cutscenes... een reden waarom ik ook MGS4 met erg veel plezier heb gespeeld. De choreografie is gewoon geweldig en je hebt echt het gevoel naar een film te kijken... ik verwacht hetzelfde bij RE5. Het mag van mij ook af en toe in combinatie met quick time events. Wie herinnert zich nog het messen gevecht met die groene baret en Leon in deel 4?

En... tactical co-op! :thumbs:

Laatst bewerkt: 3 feb 2009
  3. Vegeta

Vegeta capo di tutti i capi

Leuk Bevonden:
    18
    Daar heb je gelijk in maar elke keer als je het topic bekijkt staat er weer iemand anders in die hetzelfde vindt van de demo. Prima dat je de besturing niks vindt. Koop de game dan niet want zal niet meer veranderen.

4. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Nee die Hunter is het niet. Volgens mij zat die kikker in Zero.

Het enigste argument dat ik hoor is dat de besturing kut is.....hij is niet kut hij is gewoon anders als je gewend bent. Gamers worden te veel verwend. RE5 is gewoon weer een keer voor de hardcore gamers die leren om te gaan met moeilijke controls.

Laatst bewerkt: 3 feb 2009
  5. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
  6. egelhunter

egelhunter It's all in the game

Leuk Bevonden:
    49
    Ik ben altijd fan geweest van de Resident Evil serie. Heb deel 1,2 en 3 op de Playstation gespeeld. Code Veronica X en deel 4 op de Playstation 2. Deel 4 was toendertijd goed. Maar nu, 5 jaar later komt deel 5, met bijna dezelfde krampe besturing van deel 4. Grafisch een must voor het oog. Maar wat me tegenhoud is gewoon dat het zo sloom is. Niet rennen en schieten tegelijk. Jammer. Maargoed ga hem zeker wel spelen. Alleen ik verwacht ervan dat het een beetje een tegenvaller is.

7. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Ik snap je argument niet. Had je dat argument destijds ook al?

8. Richi3

Richi3 The Jiggy

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind het argument van dat de besturing zo is voor de moeilijkheidsgraad echt onzinnig - een game moeilijker maken door je minder soepelheid en bewegingsvrijheid te geven?

9. Jeffer

Jeffer Pearl Jam

Leuk Bevonden:
    0
    Dat slaat nergens op.. een game lastiger maken door de controls te verneuken 8) zorg dan gewoon voor sterkere zombies of minder wapendamage ofzo :confused:

10. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    De controls zijn niet verneukt, maar altijd al zo geweest in RE (al kun je sinds deel 4 ook aimen). Game is dus niet lastiger gemaakt. Controls zijn gewoon niet voor de 'n00bs'!

11. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    ik hoef er helemaal niet aan te wennen,.. heb nml al wel eens eerder een RE gespeeld :) En eerlijk gezegd ben ik er wel blij om dat het weer eens wat anders is. Zeg nu zelf, als xbox bezitters zijn de meeste toppers toch wel shooters en actiegames die erg op elkaar lijken, dat RE iets anders doet met de besturing vind ik alleen maar lekker.

12. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Amen _O_

13. SusPenZz

SusPenZz Veldhuis tot me dood

Leuk Bevonden:
    0
    Haha, dat mensen nog steeds lopen te zeiken over de besturing. Als je slecht in een game bent, hoef je niet de besturing de schuld te geven. De besturing is gewoon perfect, en altijd al geweest bij RE games. Als je loopt te zeuren over de besturing is het duidelijk dat diegene nog nooit een RE game heeft aangeraakt.

14. s0kkie

s0kkie Nicolas Corbin

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, al die noobs verwachten een Gears of War 2.5 of zo.
    Ga lekker GOW2 spelen als je de besturing niks vind.
    Dit spel ben je dan toch niet waard!! |:-

15. Dribble

Dribble Active Member

Leuk Bevonden:
    7
    De controls zijn niet slecht! :confused: Jij vind controls slecht op het moment dat je niet ala GoW door mensen heen kan rennen met een shotgun? Dus op het moment dat jij iets niet kan, is het kut en gebrekkig? Dus eigenlijk kan ik ook zeggen dat de controls in Call of Duty kut zijn omdat je niet rennend kan schieten? Zo gaat het dus wat jullie nu bij RE5 doen, alleen gaat het daar om lopen en schieten. :emo: dus niet zo janken.

16. Shinobi X

Shinobi X Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Een must voor het oog? :emo:

Maar er is helemaal niks waardoor je minder bewegingsvrijheid hebt. Het is vooral het feit dat je niet kunt schieten onder het lopen waar mensen over klagen.

17. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Is altijd al zo geweest in RE en heb noit iemand horen klagen. Nu hoor ik alleen mainstream gamers er over klagen....mooi die game laten liggen zou ik zeggen en lekker verder met je arcade games!

18. s0kkie

s0kkie Nicolas Corbin

Leuk Bevonden:
    0
    Reactie van Capcom over de besturing:

bron: www.insidegamer.nl

Dus als je het er niet mee eens bent ga maar weer lekker die kiddie games van een Halo of GOW spelen.

19. Jamesje007

Jamesje007 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het lijkt mij een top game te worden. Bij een hoop games is de drempel om erin te komen anders. Hier is de drempel vrij hoog gezien de besturing. Ik begrijp de keuze voor de besturing, maar het zou fijn geweest zijn om tijdens het aimen wel te kunnen bewegen/pasjes te zetten. Ik begrijp dat rennen er niet in zit tijdens aimen maar pasjes zetten zou toch moeten kunnen? Het zou de gameplay echt wel ten goede komen naar mijn mening. Maar eenmaal over de drempel heen lijkt het mij een toppertje te worden. ik moet wel zeggen dat het wel met zijn tweeën gespeeld moet worden voor de beste ervaring.

20. Toyota Yaris

Toyota Yaris Superstar member

Leuk Bevonden:
    0
    Vind de tearing wel vervelend heb ik toch al vaak gezien in de demo. Hopelijk lossen ze dat nog op.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina