Final Fantasy XIII

Discussie in 'Algemeen' gestart door Pegas, 14 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Vond 10 zo goed omdat je zoveel naast de game kon doen. Met de arena en Dark Aeon's was je gewoon lekker lang mee bezig.

Vecht systeem lijkt juist helemaal niet op die van 12. 12 lijkt heel veel op die van 11 (die trouwens echt wel een FF game is hoor) waarbij je battles real time zijn en je geen random encounters hebt.

Vind ik wel een heel slecht argument. 7 speel je namelijk niet voor de graphix....

Laatst bewerkt: 4 feb 2009
  2. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Ja, maar onbewust wordt je ervaring toch minder als je een oude game later pas speelt. Je bent gewend aan next-gen graphics en mogelijkheden, en hoe goed de game (toen) ook was, op dat moment is het een achteruitgang voor je gevoel.
    Dat had ik ook met Tony Hawk 2. Die speelde ik ook vrij laat, omdat ik hem nog eens gespeeld moest hebben. In die tijd nog wel eens bij een vriend gespeeld, maar zelf had ik hem pas na TH3 of 4. En ja, dan is het niet zo bijzonder meer. Verouderde graphics, kleinere of saaiere levels, minder mogelijkheden. Velen vonden deel 2 beter dan 1 of misschien wel de beste, maar dat gaat voor mij niet op.

Kijk iig zelf wel uit naar FFXIII. Jammer dat het nog zo lang duurt voordat die in de winkels ligt.

3. MaxxRaptor

MaxxRaptor Eigen aanduiding

Leuk Bevonden:
    36
    @ Eropit

Normaal speelt iederen Final Fantasy zich in een andere tijd en wereld af,dus dat is dan al geen probleem.Je moet wel echter bij de les blijven,het is een RPG die je echt moet volgen met zijn verhaal daar waar ik soms ook nog moeite mee had.De menu's zijn zeer uitgebreid,en zijn de games ook in de meeste gevallen een zeer lange zit.

Laatst bewerkt: 4 feb 2009
  4. casper018

casper018 Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    zou die dit jaar nog uitkomen ff 13? en verwachten we eigenlijk nog andere echte blue dragon/lost odessey/final fantasy a like games dit jaar?

5. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    Volgens mij komt FFXIII eind 2009 in Japan op de PS3 en ergens in 2010 in US/EU op de PS/360.
    Kan me zo snel nog even geen andere soortgelijke game bedenken die nog uit moet komen.

6. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Star Ocean!!

7. The_Yakuza

The_Yakuza Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik durf Final Fantasy's wel blind te kopen. Ik ben zo van Square Enix overtuigd.. Trouwens 11 is online. Je moet dan toch ook elke maand een x bedrag betalen om online te kunnen/mogen? Naast je Xboxlive-gold? Dat schrok me helaas toen af..

EDIT: Gforce, wat is jouw favo deel en waarom? :)

Nu ga ik ff de demo van Resident Evil spelen, hoop dat het me weer doet denken aan deel 1 ^^

Laatst bewerkt: 5 feb 2009
  8. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199

Weet niet. Ik had na FF7 en 8 (8 was graphisch gewoon onwerkelijk voor die tijd) deel 6 heel kort gespeeld.

Daarna heb ik 6 pas echt gespeeld toen ik 9 en 10 ook gespeeld had.

Moet zeggen dat ik na 7 en 10 deel 6 toch echt super vindt. 10 is voor mij beter doordat de characters stemmen hebben en er zoveel meer mogelijk was met content, muziek en animatie.

Want ik durf zelfs te zeggen dat ondanks mijn persoonlijke voorkeur 6 toch waarschijnlijk beter is dan 10

9. The_Yakuza

The_Yakuza Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    @Gforce: ik heb in deel 10 zo'n 200 uur gestopt. Had bijna van elk character zijn hele spheregrid vol :9
    Alleen Lulu en Khimari niet. Maar dat waren ook bout-characters. Tevens de enige 2 die het ultimate weapon niet hadden. Ik ga echt niet 200x die bliksem ontwijken! En die vlindertjes waren ook achterlijk! :9

@Syke: idd. Mijn mond viel open van het gevecht tussen Squal en Seifer in het openingsfilmpje.

Zijn trouwens maar weinig mensen die ik hier op het forum echt respecteer en die meningen hebben waar ik veel waarde aan hecht. Dat zijn Gforce, Zifnap en BigSyke boven mij.

Jullie weten altijd waar je over spreekt en kunnen het goed beargumenteren :)
    Ook heeft BigSyke veel games gespeeld, die ik vroeger ook heb gespeeld. Toch benieuwd hoe oud je bent en wat je eerste console was :)

Mijn eerste was de Megadrive.

EDIT: Vergeet ik Gijs helemaal te noemen. Die hoort ook in dat rijtje thuis ;)

10. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Ik had maar van 3 chars de sphere grid vol en dat waren van de chars die ik gebruikte: Wakka, Tidus en Rikku. Verder had ik wel alle wapens. Vond die van Tidus nog het moeilijkste (heb ik igg veels te lang over gedaan).

11. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    FFX was mijn eerste en enige FF game die ik gespeeld heb, maar vond hem wel super. De sfeer, de cutscenes, denk mijn eerste en wellicht ook wel enige game waar ik echt helemaal in opgezogen wordt. Ondanks dat heb ik de game niet uitgespeeld en denk slechts 20u gespeeld. Back to Zannarkand blijft mooi om te horen.

12. Gallardo

Gallardo De vrolijke strijder

Leuk Bevonden:
    0
    De enigste Final Fantasy die ik ooit heb gespeeld was X-2. Ik ben daar nooit ver meegekomen, omdat het spel mij nou niet bepaald kon boeien. Ik denk dat dit komt doordat ik Final Fantasy X nooit gespeeld heb. Misschien dat ik FF X ooit nog een keer koop voor de ps2, maar ik denk dat deeltje XIII gewoon bij de release koop. Ik ben altijd wel een liefhebber geweest van RPG's, maar speelde ze eigenlijk alleen op handhelds. (Pokemon, Mega Man, Golden Sun etc.)

13. MaxxRaptor

MaxxRaptor Eigen aanduiding

Leuk Bevonden:
    36
    Die X2 was ook niet echt een epische FF,maar meer een extra gebeuren omdat normaal de Final fantasy games niets te maken hebben met de vorige.Mijn broer is hardcore Final Fantasy fan,en X2 speelde hij binnen 3 dagen al even uit en hij vond het ook niet zo bijzonder geweldig maar gewoon leuk.

14. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
    Bedankt voor het compliment. Ik speel al games sinds mijn 5e op de philips pac 200 (Atari achtig) daarna NES, mijn beste vriend had megadrive. Daarna SNES gespeeld, n64 bij vrienden zelf ps1 daarna 2 en nu xbox 360. Ook tijdje pc gespeeld.

Er zijn wel meer mensen hoor met goede argumentatie maar veel mensen zeggen vaak alleen wat ze zelf leuk vinden zonder te zeggen waarom. Dan is het puur persoonlijke voorkeur.

Als je Crossroads van Britney Spears een leuke film vindt kan dat natuurlijk ieder zijn smaak. Maar mensen die meer willen weten over een spel of film en over de streep gehaald willen worden willen weten waarom iets leuk is.

Wat betreft FF10. Die 200x bliksem ontwijken is nog best te doen.

Ik vond Wakka pas ver gaan. Je moet minimaal 250 blitball matches spelen voordat je die overdrive techniek kon winnen.

Ik geloof dat die matches 10 minuten duurden (kan ook 15 zijn weet niet meer)

maar uitgaande van 10 minuten is dat 2500 minuten spelen (exclusief laadschermen en dergelijke voor een skill.

En degene die FFx-2 heeft gespeeld. Je hoeft niet echt X gespeeld te hebben voor het verhaal.

Wat gameplay betreft vind ik het een goede FF met het dress sphere systeem. Veel oude final fantasy's en 12 ook beetje werken met een gelijk soort systeem waar je met klasses of jobs werkt en je character kan levelen in die klasses en soms ook wisselen.

Het verhaal daarnaast was mij iets te high school girl achitg maar zeker niet slecht.

Bij deel 10 is het verhaal een stuk dieper, minder vrolijk dat wel maar dat maakt het juist zo sfeervol. Er zit meer angst, spanning en treurigheid in.

Ook zit er een heel goed skill systeem in waarbij iedere character een klasse is. Je kan tijdens gevechten poppetjes vrij wisselen zonder beurt te verliezen en hebt ze echt nodig.

(auron is een heavy sword fighter, nodig voor bepantserde vijanden, Wakka ranged voor vogels, Lulu magie voor magische vijanden, Yuna witte magie voor healing etc.)

Als je verder geleveld bent kun je als je alle klasse skills hebt je richten op skills uit andere klasses.
    En als je een final fantasy wil proberen die toegankelijk is en heel leuk. Probeer dan 6 eens. deze wordt vaak over het hoofd gezien maar op de nu oudere graphics na is hij zeer sterk. De muziek ook, ik vind de muziek van 6 beter dan bijvoorbeeld 8 of 12

15. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    Die blitschball matches ofzo in die bol met water bakte ik echt niks van. Vond gameplay ervan wat vaag.

16. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
    was niet zo moeilijk als je via internet opzocht welke spelers je moest kopen. Met de juiste spelers won je makkelijk en was het na verloop van tijd gewoon 10 minuten vol maken.

Ook moest je ervoor zorgen dat je op dat schip waar je aangevallen wordt door Sin de Blitz techniek van Tidus leert door de quick time event te voltooien.

Die techniek doet een schot op het doel waarbij eerst 2 tegenstanders worden uitgeschakeld alvorens je echt op de doelman schiet.

17. Shinobi X

Shinobi X Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    FFX-2 was ook mijn eerste Final Fantasy, maar ik denk dat ik hem juist daarom geweldig vond. Ondanks de vele negatieve commentaren, heb ik me er makkelijk 100+ uur mee vermaakt. Het spel had IMO een geweldige sfeer, die ongetwijfeld bij alle andere FF games ook terug te vinden is, misschien wel beter.
    Dus ik ben heel erg benieuwd naar FFXIII! De characters trekken me vooral heel erg. It will be awesome! Denk dat ik bij release maar de FFXIII-demo PS3 bundel ga kopen. :+

18. Gallardo

Gallardo De vrolijke strijder

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb me er ook wel mee vermaakt. Heb wel een 40 uur spel er op zitten of zo, maar het kon me niet tot het einde blijven boeien.

19. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Dat is niet helemaal waar. Je hoeft helemaal geen gold te hebben. Zilver is al voldoende. Favo deel is moeilijk te zeggen. Veranderd steeds weer. Vond ze allemaal wel leuk. Meeste tijd heb ik natuurlijk in FFXI Online zitten.

Je moest toch dat toernooi winnen? Of de league? Iig zeker geen 250 matches hoor. De Auroch Reels was 1 van de eerste die ik had en was ook nog snel en makkelijk te halen.

Juist wel. Dat is het enigste deel waarvoor je het verhaal van het vorige deel moest kennen.

Gelijk heb je. Ondanks het vele commentaar vond ik het gewoon nog steeds een goede game.

20. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
    voor zijn bal niet,die overdrive kopieer ik net die van gamefaqs:

[04] - Aurochs Reels
    - Combination of elemental attacks and status inflictions. The Aurochs
    symbol represents a massive non-elemental, non-status attack. The number of
    Aurochs logos represents the number of the original Besaid Aurochs on your
    blitz team (ie, if you still have Tidus and Keepa, two logos would be
    availible.)