Hmm.. het ziet er ten eerste, PRACHTIG uit.. daar kan geen twijfel over zijn meer, dit is een van de beste, zoniet beste uitziende shooters van dit moment.
Maar na het spelen van de demo, en de hoge verwachtingen ben ik toch wat teleurgesteld.. het voelt totaal niet episch en groots aan zoals het oorlog voeren er in de trailers eruitziet.
Mischien wel een te korte en te kleine demo van KZ2? te veel hype? ik weet het niet, maar ik vondt het eigenlijk weer de zoveelste shooter, zo standaard.. nogmaals, het ziet er zo mooi uit, maar ik koop mijn spellen niet alleen voor goede graphics.
Ik vindt de ruimtes te klein, het voelt allemaal erg op rails aan, naar A toe lopen, schieten wat dood kan, als alles dood is, naar B toe lopen.
En dan die barrels.. zucht, dat zou toch echt verleden tijd moeten zijn nietwaar? welke ongetrainde aap gaat er nou naast een barrel zitten, een RODE barrel nog wel, met een "PAS OP, EXPLOSIEF" teken erop? lol.
Ik vindt het ook zo standaard dat je niet verder kunt voordat je alle vijanden hebt afgemaakt, daarmee doel ik op het feit dat je maat een code/slot moet ontcijferen/ontgrendelen en jij moet de vijanden weghouden.
De vijanden komen eraan, nemen allemaal een vaste positie in, en je kunt vast en zeker in cover blijven zitten totdat je een ons weegt, maar die deur gaat denk ik niet eerder open voordat je elke vijand hebt gedood.
Dat soort dingen vindt ik voor zo'n mooie game als deze echt te standaard, dat had ik met alles eigenlijk in de demo, een mooi uitziende game maar een standaard shooter.
Ik hoop dat ik ernaast zit en dat de volledige game wel beter is, groter en meer open.. maar de demo weet mij absoluut niet te overtuigen.
Waar ik eerst zeker wist dat ik deze ging kopen, twijfel ik nu heel erg na het spelen van deze demo.
Laatst bewerkt: 6 feb 2009