Goed, om toch echt eff deze topic wat levendiger te maken. Zijn er nog mensen die met dit spel bezig zijn en waar ben je op dit moment? Inmiddels ben ik disc 2 ingegaan. Het spel is behoorlijk veslavend op dit moment. Op disc 1 kon ik alles met gemak aan (zelfs de fabled Gates of Hell waar spelers vaak dood gaan), maar de monsters in disc 2 zijn toch een stukkie lastiger. Gelukkig nog geen gevecht verloren.
Wat ik wel leuk vind is dat je duidelijk ziet dat je party ook langzaam hun equipment upgrade. Op dit moment loopt David met een bluesteel rond, één van de betere zwaarden in het spel. Torgal heeft een of ander zwaard met bliksem vonken eromheen? Nice!
Inmiddels heb ik behoorlijk veel skills geleerd, dus kan ik uit veel soorten tactieken kiezen tijdens de gevechten. Mijn party bestaat nu uit meerdere unions die van een afstandje, zonder te deadlocken, tegenstanders onder vuur kunnen nemen (permafrost, flash missile, smoke bomb). Bij deze game wint de aanhouder, want er worden veel mooie abilities geunlocked als je eenmaal een tijdje deze game doet. Wat dacht je bijvoorbeeld van summons die je tijdens de gevechten komen helpen? Inmiddels heb ik een cyclops bij Rush en stenen tweeling beeld bij Emmy die mij regelmatig komen helpen. Rush kan inmiddels ook een beschermende koepel over zijn union heen summonen.
Veel zaken binnen LR worden logischer als je ze begrijpt, dus bij deze een eerste tip:
De druktoets voor een critical defense zijn voor zover ik weet willekeurig, maar dit is niet het geval bij een critical offense. Voer altijd zelf een co uit, want dat levert de beste resultaten op. Je union members slaan tijdens een co nooit mis, doen vaak extra damage (niet altijd) en de acties van de nog volgende union members worden met één stap versneld (dat wil zeggen: ze schuiven één stap in de gevechtsvolgorde naar boven, voorbij tegenstanders).
Welke druktoets wordt er van je gevraagd bij welke critical offense?
X: Hammers
Y: Polearms (speer, trident, etc.)
A: Swords
B: Staves (wand, staff etc.)
RT: Axes
Het verschil tussen polearms en staves is dat staves geen scherpe punt hebben. Ze worden dus niet gebruikt om mee te steken, maar worden ingezet om met blunt trauma iemands lichaamsdeel te verbrijzelen.
Dit zijn de combinaties bij een critical offense. Heb je Rush dus een zwaard gegeven en je ziet de co ring in beeld verschijnen, dan wordt er altijd naar de A-toets gevraagd. Alleen het tempo waarop je moet drukken verschilt wel eens en kan af en toe best tricky zijn. Maar van een uitdaging houden we toch, of niet? De voorkennis welke toets je moet indrukken bij welke co zou je in ieder geval al een heel eind op weg moeten helpen.
Volgende keer meer over...
Laatst bewerkt: 1 mrt 2009