The Last Remnant

Discussie in 'Algemeen' gestart door Daz, 11 jun 2008.

1. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.439
    Beetje stil rond deze game op het forum. Wie speelt dit nog? Ben nu aan het einde van de eerste disk, maar wel nog met veel side quests bezig. Voor opzwepende muziek tijdens de gevechten zit je bij LR in ieder geval goed.

Laatst bewerkt: 10 feb 2009
  2. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Ik moet nog steeds een grotere HD kopen voordat ik deze kan spelen :mad:

3. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689

Ik heb em geruild hier op het forum en hoop hem vandaag binnen te krijgen. Leek me in de eerste instantie niks omdat je niet met personen maar met groepen moet werken. Ik ben benieuwd. Ook qua moeilijkheidsgraad. Ik vond EA niet moeilijk. Is de enige game die ik 1000 GS heb uitgespeeld _0/

4. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    Dan zul je dit nog een pittige vinden! :cool:

Maar tis een leuk spel. Ik vind het ontzettend verfrissend om een keer niet alle controle over mijn karakters te hebben. Het blijft wel lekker allemaal vaag. Zo had ik in mijn vorige game een soort super summon gedaan. Tussendoor ben ik Fallout 3 gaan spelen en daarna overnieuw begonnen met LR, maar ik krijg het deze keer niet meer voor elkaar om nog een keer diezelfde spreuk te activeren. Je moet in ieder geval veel spreuken casten en in de juiste formatie staan (zeggen ze)... vage shit, maar het heeft ook wel wat.

5. John_Petrucci

John_Petrucci Active Member

Leuk Bevonden:
    40
    Ik heb deze game wel... maar nog niet echt gespeeld. Ik zou hem samen met mn vriendin doen omdat JRPG's vaak wel een leuk verhaal hebben en dus ook interessant is om mee te kijken. Maar ik ben er nog niet aan toe gekomen.

6. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Ik heb em net binnen gekregen en ff kort gespeeld. Eerste indruk is dat het qua graphics en geluid erg sfeervol is. Leuke cutscenes. In het begin word je gelijk in een battle gegooid en mijn eerste reactie was 'Omg! wat een chaos'. Het zag er erg onoverzichtelijk uit en er was enorm veel informatie op het scherm.
    Toen de battle actions werden uitgevoerd had ik geen flauw benul van wie nu mijn troepen waren en wie tegenstanders. De battle zag er verder wel epic uit ;)

Ben benieuwd of ik erin ga komen. Ik vond EA en Lost Odyssee tot nu toe de twee leukste jRPG's op de 360. Eigenlijk hou ik meer van westerse RPG's, zoals oblivion, Two worlds, Fallout 3, etc. Maar ach, het zijn RPG's en ik ben een RPG addict :p

7. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    Last Remnant is echt verslavend. Ik vind bijvoorbeeld de steden ook goed uitgewerkt. Geen BS, gewoon losse schermen via een overzichtskaart aan elkaar geregen. Lekker kort en krachtig voor de verandering (in tegenstelling tot veel JRPGs). Lekker veel tijd aan de gevechten besteden, dat is waar het om gaat.

8. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Hmmm, ik ben dus net in de eerste stad aangekomen en vind het wat statisch allemaal. En ook lomp dat je eerst via de city map moet om naar een volgend stukje van de town te kunnen...

Heb de eerste twee kleine dungeons gedaan. Vind de battles nog wel erg vaag en onoverzichtelijk. Ook zijn de getimede triggers erg lastig. Voordat ik door heb dat ik een knop moet indrukken ben ik al weer te laat. Ik heb ze maar op automatisch gezet. Hopelijk maakt dat niet zoveel uit.

Heb ook geen idee wat ik met alle loot moet, allerlei ingredienten etc. Ook heb ik drie monsters gecaptured. Splitten of verkopen, het zegt me niks. Voorlopig hou ik alles maar bij me tot ik er meer gevoel bij heb.

Overal trekt het me nog niet echt ...

9. Broes

Broes x-user

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb mijn exemplaar van The Last Remnant (TLR) verkoch aan iemand op xbw ;) Heb ook Lost Odyssey (uit)gespeeld, en die vond ik toch beter dan TLR. De gevechten vond ik tactischer en ik kon bij LO ook mijn partymembers equipen met accessoires en nieuwere wapens. Dat kan niet met TLR, althans ik heb het nergens kunnen vinden.

Met TLR heb je met de gevechten ook niet veel opties. In het menu tijdens de battles kan je altijd hooguit kiezen uit iets van 8 opties, en dat is het dan. Ik was de battles gewoon zat aan het worden (na ruim 15 uur spelen). Heb nog wel de achievement van 2000 kills gehaald :cool:. Maar in ieder nog veel plezier ermee! :thumbs:

Laatst bewerkt: 11 feb 2009
  10. VapoChill

VapoChill Active Member

Leuk Bevonden:
    188
    Ja moet nog even verder, was bezig met Fallout 3, Saint 's Row 2, Resident Evil 5 demo, Lost Odyssey moet ik nog uitspelen, Mass Effect ook nog.8)
    Muziek is echt de shit, originele cd's heb ik hier liggen (nee, ik ga ze niet uploaden)
    Nummer 7 van cd 3 is ook erg goed.

Laatst bewerkt: 11 feb 2009
  11. Ypuh

Ypuh Active Member

Leuk Bevonden:
    203
    Ik heb naar aanleiding van dit topic toch maar besloten mijn Infinite Undiscovery uit de kast te trekken en LR te laten liggen.

Vind het super toffe games, maar ze nemen zo ontiegelijk veel tijd in beslag zonder de 'intensieve' actie. De verhaallijnen, cutscenes en (Bij IU althans) gevechten zijn wel supercool en bijna episch en super boeiend, maar toch zou ik bijna zeggen dat ik de Halo3 campaign leuker vond (Don't ask me why).

Is overigens Losty Odyssey wel een absolute aanrader? Een paar tikkeltjes beter dan IU zou me al tevreden stellen :).

12. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    IMO de beste RPG op de X360!

13. John_Petrucci

John_Petrucci Active Member

Leuk Bevonden:
    40
    Hier ben ik het ook mee eens :). Lost Odyssey heb ik meer plezier beleefd dan met Blue Dragon, The Last Remnant (Ook al heb ik deze game weinig gespeeld ;p) & Enchanted Arms. Waarom? Omdat het verhaal echt briljant in elkaar steekt, dat is echt van Final Fantasy-niveau. Er zitten helaas wel wat technische foutjes in, maar daar speel je een JRPG niet voor.

Ik blijf nog altijd bij mij standpunt staan; JRPG's zijn niet meer dan interactieve fantasyboeken :p.

14. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    Heb je ooit Blue Dragon gedaan? Dan moet je dit zeker kunnen waarderen. Ik vond het juist verfrissend dat de stadskaarten klein zijn gehouden, waarna je via een overzichtskaart kunt "overspringen" naar een volgende kaart. Simpelweg gezegd: je spendeert in dit spel minder tijd aan het continue en saai rondrennen in een stad en zoomt meteen in op bepaalde stukken in die stad.

Als je de getimede triggers uit zet, verlies je een groot voordeel. Ze komen namelijk veel minder op "automatic" voor. Het voordeel is dat de acties van al je nog volgende ventjes in snelheid opschuiven als je een trigger succesvol afhandeld. De battles in de eerste twee dungeons zouden niet onoverzichtelijk moeten zijn... ik denk dat je gewoon moet loslaten dat je totale controle hebt over je team. Daar moest ik althans zelf erg aan wennen. Accepteer de commando's die verschijnen en je komt vanzelf in de flow. Je zult ook merken dat het zeker niet allemaal willekeur is, maar dat merk je vanzelf met tijd en ervaring.

Monsters splitten geeft je meer ingredienten, monsters verkopen geeft je meer geld en unlocked items in shops. Met die ingredienten kun je je wapens upgraden of zelfs nieuwe samenstellen (zie de smid in de steden).

Was mijn eerste reactie ook, maar later ben ik daar helemaal op teruggekomen. Je hebt veel meer in de hand dan je zelf beseft, maar in tegenstelling tot andere JRPGs houdt TLR duidelijk niet je hand vast. Je moet dus erg veel zelf uitzoeken. TLR is behoorlijk niet-Japans in dat opzicht.

Lost Odyssey blijft natuurlijk de beste JRPG op de 360, maar deze heeft ook veel potentieel. Jammer alleen van de technische oneffenheden, maar ik kan TLR goed waarderen! :)

Laatst bewerkt: 12 feb 2009
  15. Broes

Broes x-user

Leuk Bevonden:
    0
    Ben ik het niet mee eens, je hebt niet veel in de hand. Althans vergeleken met LO. Wat je al zei dat je de partymembers moet loslaten (de contole), vond ik toch teleurstellend. Bij LO kan je alles met je partymembers als dat je bij jezelf ook kon doen. Dus wapens, ringen, accessoires equipen etc. Dat kan allemaal niet in TLR (tenminste, ik heb het nergens kunnen vinden).

Ook had ik minder wat met die items/herbs etc in TLR. Je kan er volgens mij alleen wapens mee upgraden. Dus verder kan je er niet veel mee. In LO kon je de items in de strijd gooien, healen , AP bijtanken...

Het was niet echt een slechte game, maar de nadruk lag eigenlijk op voornamelijk op battlen en dat was ik op een gegeven moment zat. Als het battle systeem van LO in had gezeten was ik zekers door gegaan.

16. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    Ik vind dat geen teleurstelling, maar juist een uitdaging dat NPCs voor zichzelf denken. Dit is duidelijk een JRPG met een afwijkende instelling en die out-of-the-box kijk op JRPGs wordt ook van jou als speler verwacht. Dus waarom dat als een nadeel wordt genoemd... ik zie het juist als een feature al kan ik me wel voorstellen dat het je voorkeur niet heeft. Nogmaals, als je het systeem doorhebt zul je merken dat je toch behoorlijk veel controle hebt over je groep, alleen is het veel indirecter.

Geweldig toch, dat je party members hun eigen spulletjes kopen en upgraden. Ze doen zelfs verzoeken als je monster loot verzamelt. Het is juist een interessante feature dat je geen 100% goddelijke controle hebt over anderen, maar alleen over Rush (dat ben dus jijzelf). Tegelijkertijd kun je je partymembers toch op verschillende wijze indirect en subtiel sturen (ze vragen bijvoorbeeld aan jou wat voor soort skills ze zouden kunnen trainen).

Mijn strategy guide is het daarmee oneens, je kunt maar liefst dozijnen aan nieuwe unieke wapens maken (artifacts), zolang je de grondstoffen ervoor bezit. Maar je bestaande wapens upgraden is natuurlijk ook een mogelijkheid.

Geloof mij maar, er zit behoorlijk veel diepgang in deze game. In de strategy guide kom ik veel skills tegen die ik nog lang niet geleerd hebt (van traps tot hexes tot speciale summons). Je zult ervoor moeten werken, maar het zit er allemaal in. En dan ben ik nog niet begonnen over de dozijnen formations en bijhorende bonussen en zwakheden. Ik heb het wat dat betreft gemakkelijker, omdat ik meteen de voor- en nadelen kan zien in tabellen. Als TLR ergens zwak in is, dan is het informatie verstrekken aan de speler. Hoort ook een beetje bij dit spel, maar je weet inderdaad vaak niet precies wat het nu allemaal oplevert.

17. Broes

Broes x-user

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zei al, vond het geen slechte game ;) Maar om een vergelijking te maken; ik vond de gevechten op een gegeven moment net als een shooter met volledige auto-aim. Tenminste, zo voelde het voor mij. Maar bij jou werkt het goed, dus ieder z'n ding :) Misschien was ik wel een beetje verwent met LO, wat mijn allereerste JPRG was die ik ooit heb gespeeld.

18. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    Goed, om toch echt eff deze topic wat levendiger te maken. Zijn er nog mensen die met dit spel bezig zijn en waar ben je op dit moment? Inmiddels ben ik disc 2 ingegaan. Het spel is behoorlijk veslavend op dit moment. Op disc 1 kon ik alles met gemak aan (zelfs de fabled Gates of Hell waar spelers vaak dood gaan), maar de monsters in disc 2 zijn toch een stukkie lastiger. Gelukkig nog geen gevecht verloren. :)

Wat ik wel leuk vind is dat je duidelijk ziet dat je party ook langzaam hun equipment upgrade. Op dit moment loopt David met een bluesteel rond, één van de betere zwaarden in het spel. Torgal heeft een of ander zwaard met bliksem vonken eromheen? Nice!

Inmiddels heb ik behoorlijk veel skills geleerd, dus kan ik uit veel soorten tactieken kiezen tijdens de gevechten. Mijn party bestaat nu uit meerdere unions die van een afstandje, zonder te deadlocken, tegenstanders onder vuur kunnen nemen (permafrost, flash missile, smoke bomb). Bij deze game wint de aanhouder, want er worden veel mooie abilities geunlocked als je eenmaal een tijdje deze game doet. Wat dacht je bijvoorbeeld van summons die je tijdens de gevechten komen helpen? Inmiddels heb ik een cyclops bij Rush en stenen tweeling beeld bij Emmy die mij regelmatig komen helpen. Rush kan inmiddels ook een beschermende koepel over zijn union heen summonen.

Veel zaken binnen LR worden logischer als je ze begrijpt, dus bij deze een eerste tip:

De druktoets voor een critical defense zijn voor zover ik weet willekeurig, maar dit is niet het geval bij een critical offense. Voer altijd zelf een co uit, want dat levert de beste resultaten op. Je union members slaan tijdens een co nooit mis, doen vaak extra damage (niet altijd) en de acties van de nog volgende union members worden met één stap versneld (dat wil zeggen: ze schuiven één stap in de gevechtsvolgorde naar boven, voorbij tegenstanders).

Welke druktoets wordt er van je gevraagd bij welke critical offense?

X: Hammers
    Y: Polearms (speer, trident, etc.)
    A: Swords
    B: Staves (wand, staff etc.)
    RT: Axes

Het verschil tussen polearms en staves is dat staves geen scherpe punt hebben. Ze worden dus niet gebruikt om mee te steken, maar worden ingezet om met blunt trauma iemands lichaamsdeel te verbrijzelen.

Dit zijn de combinaties bij een critical offense. Heb je Rush dus een zwaard gegeven en je ziet de co ring in beeld verschijnen, dan wordt er altijd naar de A-toets gevraagd. Alleen het tempo waarop je moet drukken verschilt wel eens en kan af en toe best tricky zijn. Maar van een uitdaging houden we toch, of niet? De voorkennis welke toets je moet indrukken bij welke co zou je in ieder geval al een heel eind op weg moeten helpen.

Volgende keer meer over...

Laatst bewerkt: 1 mrt 2009
  19. tricker

tricker Semper Fi

Leuk Bevonden:
    0
    Spel nog niet kunnen spelen. Ja een demo op Steam maar dat was gewoon met Xbox360 besturing en dat was gewoon echt te triest voor woorden en compleet onduidelijk!!!!!

Wat ik dus lees en wel vet vind is dat je nu niet zoveel tijd hoeft te spenderen in je party omdat ze dus blijkbaar zelf 'upgrade' en kun je mooi op jezelf focusen dat vind ik echt een grote plus! Ik ergerde me altijd kapot als je na zoveel keer dood ging door iets erachter kwam dat een bepaalde spel of item bij je party members gewoon niet aan stond....Trouwens tot hoe diep gaat het 'rpg' gedeelte zeg maar? en hoe zit dat met levels up?

20. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    Dat vind ik zelf ook een pluspunt in dit spel. Je hoeft je alleen druk te maken over Rush's items, al zullen je union members soms verzoeken doen naar items in je inventory of na een gevecht (spoils of war).

Er zitten geen levels in LR. Alles is gebaseerd op continue groei van statistieken. Gebruik je vaak gewone aanvallen of combat arts, dan gaan je HP, strength, speed, betreffende skills etc. sneller omhoog. Gebruik je meer magie, dan gaan de daaraan gekoppelde stats weer sneller omhoog. Zo kun jij, door bepaalde orders te kiezen in een gevecht, zelf bepalen op welke manier je unions zich ontwikkelen. Wil je meer met long range magic werken, dan zul je die opties regelmatig moeten kiezen tijdens gevechten. Wil je sterkere union members, dan zul je vaker gewone aanvallen moeten selecten. Je merkt dan vanzelf een ontwikkeling daarin.

Varieer je veel in je orders, dan zul je na een tijdje merken dat er ook meer variatie onstaat in de skills die je union members ontwikkelen. En dat levert weer meer keuze vrijheid (variatie) op tijdens een gevecht.

EDIT:

Het RPG gedeelte is behoorlijk diep. Het verschil met andere recente JRPGs is dat je over niet alles controle hebt (zoals de equipment van je union members) en dat je niet bij de hand wordt vastgehouden als het gaat om hoe alles werkt in het spel. In het begin lijkt het gemakkelijk, maar je moet toch met best veel zaken rekening houden. Veel zelf uitzoeken dus. Het is behoorlijk oldskool vooral op het laatste vlak.

Laatst bewerkt: 1 mrt 2009

Deel Deze Pagina