Tuurlijk wel. In hoeverre een game realistisch rijgedrag vertoont hangt af van in welke mate de game allerlei natuurkundige wetten overneemt, en in hoeverre hij de kenmerken van de echte auto's kopieert. Wanneer je in het echt in een Dodge Viper met ongeveer 600 pk lomp en volgas wegrijdt, dan krijg je waarschijnlijk met een kwispelende achterkant te maken en laat je behoorlijk wat rubber achter op de grond. Zal waarschijnlijk ook zo zijn in Race Pro.
Tenzij...
Je TSC en STM aanzet. Diezelfde wagen van 600 pk rijdt dan plots stukken beheerster weg, terwijl je net zo lomp gas geeft... Is dit onrealistisch? Ik denk het we.
In sommige auto's (in het echt) kun je allerlei assists ook echt aanzetten en uitzetten (hieronder trouwens een erg interessant filmpje van Gallardo LP 560-4 spyder in de sneeuw, met en zonder rijhulpjes) , maar bij de Viper, en veel andere racewagens in Race Pro kan dit niet denk ik...
Het komt erop neer dat je in Race Pro, met assists aan, allerlei gekke dingen kan uithalen zonder dat je crasht, terwijl als je dat in de echte auto zou proberen je misschien wel crasht.
%5bFIFTH+GEAR+SUBTITULADO%5d+Lamborghini+Gallardo+LP56
Zo kijk ik er tegen aan.
Laatst bewerkt: 12 feb 2009