De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 21]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 4 jan 2009.

?

Op welke tv kijk je tv/film/games op ?

  1. HDready

    53,8%
  2. HDready 1080p (FullHD)

    29,7%
  3. Monitor

    10,3%
  4. CRT (Beeldbuis)

    12,8%
  5. Beamer

    4,4%
Meerdere stemmen zijn toegestaan.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Met een ingebouwde tv-tuner is de Samsung Syncmaster een hele goede keus.
    Alleen zijn ze wel een stuk kleiner dan 26"
    Bijvoorbeeld de Samsung 2032MW (20") , dit is eigenlijk een pc monitor met ingebouwde tv-tuner.
    Response-tijd is 5ms en resolutie is maximaal 1.680 x 1.050

    Weet alleen niet of er ook een grotere uitvoering te koop is.

    Als je nu al ergert aan de 26" Philips dan zou ik ben volgende week meteen terug brengen.
    Meestal ga je je er alleen maar meer aan ergeren !!
     
  2. meteorwings

    meteorwings Active Member

    Berichten:
    1.607
    Leuk Bevonden:
    0
    ik was ook sowieso al van plan m terug te brengen ;). Maar ik doe nu ook al een beetje onderzoek naar de volgende die ik ga nemen. ik zal is ff kijken naar de tv die je opnoemt.
     
  3. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Ik weet een veel goedkopere methode ;)

    De reden dat je die audio-dongle nodig hebt is omdat de 2 ingangen (av en hdmi) te dicht bij elkaar zitten.
    Je kunt echter de plastic omhulsel/kap van je oude av-kabel van je xbox wrikken en dan past een hdmi kabel er wèl gewoon onder. Dan kun je de audio (stereo tulpjes of optisch surround) via de gestripte kabel laten lopen.
    Kosten: €10 voor n hdmi kabel en klaar!

    Ik kan de handleiding nu niet linken, maar ik heb t hier vaker gepost. De site was iets van chad50. Heel simpel met n schroevendraaier.
     
  4. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Dit is duidelijker ;)

    [yt]FptCB_3DOz4[/yt]
     
  5. Macciez

    Macciez Active Member

    Berichten:
    71
    Leuk Bevonden:
    0
    Hi,

    Tijdens spelen (meestal tijdens cutscenes) heb ik vaak dat het beeld ineens verspringt, het lijkt dat alsof ik ineens gezoomd ben. Hierdoor valt soms een deel van de HUD buiten het beeld. Erg irritant dus (afgezien van het feit dat het gewoon niet mooi is). Het gebeurt vrijwel altijd op dezelfde momenten en niet bij elke game. Zo gebeurd het bij GTA4 als ik ga poolen met Roman of zojuist in de RE5 demo, vlak voor het einde van de 1e cutscene. Zijn nog meer voorbeelden, maar kom ik zo niet op.

    Ik heb mn xbox via component aan mijn Panasonic plasma hangen. In Dashboard kon ik niks geks vinden, ook vind ik nergens iemand met een soortgelijk probleem (is een XBW topic uit 2002).

    Iemand een idee wat dit is en nog belangrijk; wat ik ertegen doen kan?
     
  6. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Probeer de instellingen eens op 16:9 te zetten en niet op automatisch o.i.d.
     
  7. Orange

    Orange One of a kind.

    Berichten:
    2.138
    Leuk Bevonden:
    0
    Op mijn Panasonic plasma kan je met de knop onder de aan/uit-knop de beeldverhouding veranderen. Deze staat waarschijnlijk op auto, ik zou hem op 16:9 zetten.
     
  8. Macciez

    Macciez Active Member

    Berichten:
    71
    Leuk Bevonden:
    0
    ahhhhaa.. dank voor alle reacties. dat werkt idd.
    wat ik me echter nog afvraag, waarom gebeurt dat?
     
  9. Orange

    Orange One of a kind.

    Berichten:
    2.138
    Leuk Bevonden:
    0
    Omdat de cutscenes waarschijnlijk voor een ander beeldformaat gemaakt zijn, dan het spel zelf. Je tv probeert dan automatisch de beste te vinden, maar die faalt een beetje.
     
  10. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.485
    Leuk Bevonden:
    5.084
    Dat had ik ook op mijn oude televisie! Dat was nog zo'n CRT ding. Daar werkte een klap tegen de zijkant van de televisie wel, maar met je plasma raad ik je dat niet aan :p
     
  11. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Kan je bij de Panasonic het beeldformaat niet vast zetten in het menu ??
    Bij mijn oude Samsung en Bravia kan ik dat namelijk wel.
     
  12. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Jawel, je kan hem op 16: 9 zetten, dan pakt hij voor alle zenders etc. die verhouding. Dit verschilt wel per input geloof ik.
     
  13. Orange

    Orange One of a kind.

    Berichten:
    2.138
    Leuk Bevonden:
    0
    Maakt niet uit of je het via die knop, of in het menu doet. Zoals Loonens al zegt moet je het bij elke input ook apart instellen.
     
  14. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Bij mijn Bravia maakt het wel wat uit.
    Zet ik het menu de instelling op Wide of Zoom , dan gaat het omschakelen automatisch.
    Als ik de knop op de afstandbediening gebruik dan onthoud de tv de laatst gekozen instelling.
    Schakel de zenders vervolgens tussen uitzending (16: 9) en reclame 4:3 , dan schakeld de tv niet meer automatisch tussen de verschillende formaten.
     
  15. Makz

    Makz Active Member

    Berichten:
    14
    Leuk Bevonden:
    0
    Gisteren de Samsung LE-37A557 (94cm, Full-HD) gehaald, heb er tot nu toe alleen nog maar films mee gekeken en ben er erg tevreden mee, iemand ervaring met gamen op deze tv?

    Zit nu alleen te twijfelen of het waard is mijn oude 360 premium te verkopen om te gaan voor een 360 elite... :eek:
    Misschien toch maar een keer een PS3 erbij kopen, al was het maar voor de blu-ray en HDMI 1.3 ;)
     
  16. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Ik zou sowieso een nieuwe xbox kopen. Niet alleen vanwege de hdmi, maar ook voor de grotere harde schijf. Het spelen van games vanaf de harde schijf van de xbox is erg prettig moet ik zeggen.

    De ps3 heb ik ook gekocht voornamelijk voor de blu-ray. Ook dacht ik aan games die exclusive zijn voor ps3. Na bijna een jaar de ps3 te hebben, is het aantal gekochte games blijven staan op....nul! (er zaten 3 games bij de ps3, de teller voor xbox360 games staat op ongeveer 34)
    Ik ben gewoon fan van xbox denk ik. Als blu-ray speler is de ps3 echt top! Heel snel en zeer stil. Beeld en geluid zijn subliem.
     
    Laatst bewerkt: 18 feb 2009
  17. PRO EVO6

    PRO EVO6 STERCHELE

    Berichten:
    2.767
    Leuk Bevonden:
    0
    Laatst bewerkt: 18 feb 2009
  18. Onslaught

    Onslaught HardCore Gamer

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    Sja MGS4, Uncharted en LBP zijn inderdaad zo'n rot games die ga je niet kopen. :lol:
     
  19. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Tja, niet iedereen vind die games tof.

    Mijn teller voor PS3 games staat ook vrij laag.
    Uncharted, Metal Gear Solid 4, Little Big Planet. Dat is het wel voorlopig.
    Tot Killzone II en God of War III, uiteraard.
     
  20. BlackTerror

    BlackTerror Delicious

    Berichten:
    1.118
    Leuk Bevonden:
    4
    Hey mensen ik heb een vraagje.
    Ik ben wat tv's aan het bekijken en ik denk dat een 32'' het beste voor me is.
    Nou las ik op verschillende sites dat je het verschil tussen een Full HD en een HD Ready niet merkt bij een tv van 32". Is dit ook echt zo?

    En zo ja, is dit misschien een goeie keus:
    http://www.bcc.nl/shop/LCD-televisi...ELG-74LAqA1ve9EAAAEdT5wFUD5f?JumpTo=OfferList

    Wat zijn goeie alternatieven? Sommige HD ready 32" tv's zijn namelijk veel duurder. Kan je beter wat meer betalen of krijg je er relatief weinig voor terug?
    Zoals bijvoorbeeld deze: http://www.bcc.nl/shop/LCD-televisi...ELG-CLPAqA1vSIkAAAEZS14FODxk?JumpTo=OfferList


    Graag advies:)
     
    Laatst bewerkt: 17 feb 2009
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina