Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [Deel 16]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door CaptnCook, 25 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Het gaat helemaal niet verkeerd met de 360!

http://kotaku.com/5152821/microsoft-responds-to-january-npd-sales-seems-pleased

2. Spinner

Spinner So it begins....

Leuk Bevonden:
    0
    nee zeker niet...maar wil toch wel graag wat nieuwe aankondigingen zien/horen want het blijft een beetje stil rondom 2009

3. 360man

360man Active Member

Leuk Bevonden:
    46
    Dat is het!. Blu ray is op dit moment te duur en ook de spelers. Ik denk nu dat op dit moment alleen de die hard audio/video freaks en ps3 bezitters blu rays kijken.

Maar nu zie je al dat blu ray spelers goedkoper gaan worden en ik denk dat als deze spelers goedkoper worden dan €99 dat dan oppeens blu ray meer verkocht gaat worden.
    Ik bedoel als ik een 42inch lcd heb en blu ray en dvds zijn even goedkoop, waarom zou ik dan een dvd kopen.
    Tenzij er een andere techniek komt ipv blu ray denk ik dat het toch een succes gaat worden zodra de prijzen gaan dalen.

4. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.723
    Natuurlijk. DVD was in zijn begindagen ook duur, net zoals de spelers. Precies hetzelfde verhaal. Die nieuwe techniek moet dan wel heel snel komen, want anders zal de consument het niet omarmen. Nu zijn er nog zoveel mensen die naar die techniek over kunnen stappen vanaf dvd, maar over een jaar a twee jaar zal een groot deel overgestapt zijn op blu-ray en dus die nieuwe techniek het nog niet waard vinden. (net zoals blu-ray nu)

Nee, blu-ray is geen bullshit! Waarom niet? Als dat beetje scherper en de iets betere audio je weinig boeien, waarom kijk je dan niet gewoon VHS ipv dvd of blu-ray? Qua games zal in de toekomst blu-ray of een desbetreffende techniek ook niet bullshit zijn. Games zullen simpelweg steeds complexer worden met textures, models, audtioformats, etc die steeds meer ruimte zullen vereisen. Uiteindelijk is de gewone dvd toch te klein. Dat gebeurt nog niet deze generatie, though.

5. Excess-Denied

Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    169
    Blu-ray gaat pas inkomen als het exclusieve films aanbied, nu is dat niet het geval omdat meer en deel het toch op dvd koop. Logisch ook voor meer dan de helft van de prijs, daarnaast komen er Blu-rays uit met films die ik allang in me dvd verzameling heb oftewel nog zo'n reden om nog niet overtuigt te zijn van Blu-ray. Daarnaast zie ik liever een sprong die net zo groot was als die van VHS naar DVD dan van DVD naar Blu-ray, wat en hoe dat moet de toekomst uitwijzen. ;)

6. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    @ Modder: de stap van vhs naar dvd was mega. Je kon ineens zappen tussen hoofdstukken ed, ondertitels van meerdere talen, veel en veel beter beeld wat ook na 100x kijken nog hetzelfde is, kleiner, dts en ga zo maar door.

Blu-ray levert een klein beetje meer pixels en kan af en toe nauwelijks op tegen een dvd op progressive scan en enigzins wat beter geluid.

Vind ik het de moeite waard, zeker :+
    Jan Modaal: mwoah

Echter uiteindelijk worden ze vanzelf door de strot gedrukt, maar dan pas op het moment dat het voor dezelfde Jan in prijs niet meer uitmaakt of ie een dvdspeler of een blu-ray speler koopt :)

7. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.723

Daar heb je ook gelijk in, maar daar zijn wij early adopters voor ;)

Overigens over je dikgedrukte stuk: Dat het af en toe nauwelijks op kan tegen een dvd op progressive scan komt puur door de uitgevers. Die zijn te laks om een goede release te maken. Als je dan bijvoorbeeld Planet Earth opeens gaat kijken snap je pas echt wat blu-ray geweldig maakt.

8. 360man

360man Active Member

Leuk Bevonden:
    46
    De stap van vhs naar dvd was groter dan dvd naar blu ray, maar dat is niet meer dan logisch.

Want zo een grote stap gaat nooit meer gebeuren omdat de techniek nou eenmaal zo ver gevorderd is. Een stap van analoog naar digitaal is nou eenmaal groter dan van digitaal naar digitaal.

De stap van supernintendo naar playstation1 was ook megagroot. cartridge --> CD-rom.
    Nu worden die stappen steeds kleiner, omdat het steeds vrijwel gebaseerd is op dezelfde techniek. ps1-->ps2-->ps3

9. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    GOW 3

[gt]45521[/gt]

[gt]45514[/gt]

10. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.856
    Hehe, wou het net posten. :+ Ziet er toch wel tof uit.

11. Nightbringer

Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    556
    Grafisch vind ik het (nog) niet bijzonder, maar kwa gameplay lijkt het me zeker een must have :D.

12. Graveheart

Graveheart Groovy XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.548
    GOW III. Dikke mustbuy aan deze kant. :)

13. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Van de makers van Pure. Het lijkt verdacht veel op Burnout.

[gt]45549[/gt]

14. legian

legian Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ziet er wel vet uit.
    word afwachten tot 11 maart

15. boss

boss Stay frosty people!

Leuk Bevonden:
    2
    Kerel, laat me niet lachen. Wij hebben thuis een het beste plasma scherm van Pioneer staan. Grootte: 50 inch. Op zo'n grootte is het verschil met dvd en blu-ray immens! Een stad van boven af gefilmd(bijvoorbeeld in batman begins, gotham city) op dvd, vergelijkbaar met blu-ray(heb het gechecked met the dark knight), damn! Wat een verschil. Op een scherm van 26 inch, is het idd practisch geen verschil, maar op grote schermen is blu-ray in mijn ogen echt een must. Eens je het gewoon bent natuurlijk. Anyways, blu-ray gaat pas goed op gang komen, als alles in HD wordt uitgezonden. Dan moeten ze blu-ray hebben om programma's op te nemen, noem maar op. Maar swat, wil hier geen discussie beginnen, maar de meeste hier zijn toch niet voor blu-ray, aangezien het van (ai ai ai) 'Sony' is.

Laatst bewerkt: 15 feb 2009
  16. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Batman Begins vergelijken met The Dark Knight (waarvan die scène die jij noemt waarschijnlijk gefilmed is met een IMAX camera en/of special effects zijn) is ook maar een slechte vergelijking imo.

Persoonlijk vind ik BR wel beter beeld hebben, maar het is gewoon zijn meerprijs niet waard. Daar waar je na een aantal maanden de dvd van een film voor een prikje kan kopen moet je nog steeds de volle prijs voor een BR neer leggen. Daarmee zit het prijsverschil bijna tegen de €20 en die meerprijs vind ik BR verre van waard.

17. boss

boss Stay frosty people!

Leuk Bevonden:
    2
    Ik kan ook een vergelijking maken met planet earth. Vriendin heeft die op dvd, ik heb de het op blu-ray. Op zo'n grootte is het een immens verschil. Je hebt op zo'n scherm gewoon heel veel pixels nodig. Dvd wordt te fel uitgetrokken. Kleine vogeltjes zijn haarscherp op blu-ray, op dvd gewoon niet...

18. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Goed voorbeeld is de dvd The Day the earth stood still (1951).
    DVD € 7,99 Blu-ray € 24,99

De beeldkwaliteit van de dvd versie op 1080p (PS3 + FullHD Bravia) is haarscherp.
    Fox film heeft een film uit 1951 perfect omgezet van analoog naar digitaal.

19. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Op 32" zie ik het ook duidelijk. Maar hangt ook van de film af. Vooral de nieuwere films die met nieuwe technieken geschoten worden (Transformers even als voorbeeldje) zien er super uit. Maar de dvd release van Transformers ziet er ook bijzonder strak uit.

Ik zie zeker een meerwaarde qua beeldkwaliteit (scherpte/kleur/zwart waarden/geen compressie zichtbaar), qua audio nog niet, maar dat komt door mijn apparatuur die niet voor die formaten geschikt is.

20. Chiem

Chiem Chemical Waste

Leuk Bevonden:
    0
    Helemaal mee eens. En als je dan ook nog eens een goede upscaler hebt is dvd best mooi. BR is gewoon te duur. Ik kijk wel liever HD maar dat download ik wel. +/- € 30,- betalen voor een film gaat mij te ver.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina