Nieuwe router - Advies gevraagd (icm ps3, 360, laptop)

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Kevf, 16 feb 2009.

1. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Mijn Davolinkrouter heeft maar een beperkt bereik en ik wil tevens de laptop gebruiken om naar de consoles te streamen. Ik heb begrepen dat de bandbreedte van de Davolink daar ook nog eens te beperkt voor is. (heb overigens alles draadloos)

Je hebt tegenwoordig B,G en N routers? Waar dan N weer het snelste is geloof ik?

Wat is een goede en betaalbare router (dus goed bereik (tot zolder) en genoeg bandbreedte voor de consoles/laptop) om een beetje hd spul te streamen en waar moet de laptop aan voldoen?

Hoor het graag :)

2. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Als je een N laptop is wil je natuurlijk ook een N router...
    Dus dan moet je een N router van een beetje normaal merk (Sitecom, Linksys etc.) en geen Belkin of Sweex 8)

Edit: Je lan poorten op je router moeten dan natuurlijk ook 1GB zijn, anders heb je er nog niks aan als je veel kopieert tussen apparaten die bedraad zijn en apparaten die wireless zijn. Als je puur streamen wilt en niet vaak kopieert kan je ook wel met 100mb lanpoorten uit de voeten (daar worden de opties wel meteen een stuk veelzijdiger en goedkoper mee;)).

Laatst bewerkt: 16 feb 2009
  3. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Maar ik lees hier in een blad:

B: 10mbit
    G: 54mbit
    N: 300mbit

Waar komt dan de 1GB vandaan?

Wat bedoel je met dat gedeelte over de lanpoorten? Ik weet eigenlijk niet zeker wat de laptop is (een nieuwe Vaio), maar daar kan evt een extensie aan toch?

Het gaat idd puur om streamen en minder om kopieren.

4. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    Een router heeft een wireless gedeelte en een bekabeld gedeelte, met allebei hun eigen snelheden. Als je dus veel kopieert van je bekabelde PC naar je wireless laptop wil je dus 1GB LAN poorten op de router hebben. Omdat je nu zegt dat je wil streamen is dat van minder belang, een HD stream is niet zo zwaar dat je meer dan 100MB nodig hebt.

Edit:
    Onderstaande link een pricewatch overzicht van alle routers die 300mbit wireless kunnen van een normaal merk:
    http://tweakers.net/pricewatch/cat/...nGl8/cv6/AcGg=&orderField=prijs&orderSort=asc

5. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
  6. Xenn0X

Xenn0X Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    all i say is: linksys.
    dan een op wireless n, met usb poortje voor je externe hdd. heb je gelijk netwerk opslag voor al je pc's.

7. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Want? Ik heb erg weinig aan loze kreten ;)

8. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    Dan kan je beter kiezen voor deze: http://tweakers.net/pricewatch/219252/sitecom-wl-303-wireless-router-300n-xr.html

Die heeft de XR technologie van Sitecom (dat betekent Xtra Range o.i.d.). Het komt er op neer dat je een extra antenne hebt waardoor je bereik verder komt. Ik heb een oud model van Sitecom met XR, en ik kom het hele huis door in ieder geval :+

En ik heb geen problemen met mijn 360 whatsoever (bedraad verbonden met router).

9. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Dat heeft degene uit mijn link ook (de extra antenne) :)

10. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    Nee die heeft er 2 (verplicht bij de N-classificatie geloof ik), die XR heeft er 3 ;)

11. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Als je met verschillende snelheden wilt werken dan moet je wel een N Dual band router kopen.

Gebruik je bij een normale N-router tegelijk een G- en N-verbinding , dan is de maximale snelheid maar 135Mbps.
    Heb de afgelopen 2 maanden 3 verschillende router geprobeerd en weer terug gebracht naar de Mediamarkt.
    Dat waren de Belkin N+ , Netgear en Linksys WRT160N.

Schakelde ik de router handmatig over na 300Mbps , dan werken de A- , B- en G-verbindingen niet meer.

De Linksys WRT160N heeft nog een andere nadeel en dat is de interne antenne.
    Met de WRT54G (2x externe antennes) heb ik op zolder maximaal ontvangst , met de WRT160N zat ik nog niet eens op 25%

Game en internet nu nog steeds via mijn 4 jaar oude WRT54G !!!

12. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    hocus pocus..... weet echt niet waar je het over hebt :+

Hoezo wil ik met verschillende snelheden werken, ik wil gewoon snel ;)

13. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    Voor streamen maakt het niet zoveel uit of het nou Dual Band is of niet.. En aangezien Kevf ook niet veel gaat kopieren zou ik zeggen koop een normale router en niet dual band, bespaart je ook wat geld :)

14. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Met een simpele N-router kan niet tegelijk met 2 snelheden 54Mbps en 300Mbps werken.
    Dat dacht ik namelijk , € 160 betalen voor Dual N-router was me teveel.

Deel Deze Pagina