1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Sticky [Opgelet] Nieuw format voor centrale gamethreads!

Discussie in 'Algemeen' gestart door Modder-Eter, 23 feb 2009.

  1. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Hallo lieve leden!

    Zoals de leden die hier al wat langer rondzwerven wel weten is het al een tijd geleden dat er een soort format voor centrale gamethreads gemaakt is. Om precies te zijn al bijna 3 jaar geleden. Nu vond ik het tijd om deze eens een visuele update te geven, zodat alles er wat professioneler uitziet. Het is nog steeds copy-paste werk zoals de oude format, dus wees maar niet bang!

    Voordat ik begin wil ik de verschillende mods bedanken voor hun meningen, Mirik voor het groene licht en Arjan voor zijn geweldige vB-code voor de groene balken.

    Hieronder staat de code voor deze nieuwe indeling, gevolgd door een voorbeeld van deze nieuwe format.

    De format maakt gebruik van de kakelverse tags, waarmee een mooie XBW stijl balk gemaakt kan worden voor de tussenkopjes.

    Feedback op de format is altijd meegenomen. Misschien worden dan hele goede punten nog wel toegevoegd.



    Update 1: Het is nu ook mogelijk om zogenaamde 'anchors' te gebruiken in de startpost. Dit is geen vereiste voor het format, maar vermakkelijkt het navigeren voor de members enorm. Hiermee kan je namelijk bovenaan de startposts links zetten naar onderdelen die verder naar beneden staan.

    Deze kun je dan aan de top van je post zetten, zoals in het voorbeeld hieronder.

    Update 2: Vind je net als Lenny-t de table zoals hij nu is niet mooi en heb je liever een smalle tabel? verander dan de tag 'table' in 'fptable' en je hebt zo'n tabel.

    Update 3: Misbruik van de GB tags buiten startposts e.d. zal bestraft worden!



    De standaardcode die je zelf kunt invullen:
    Code:
    [B][noparse][table][tr][td][/noparse][/B]
    [B][noparse][CENTER][IMG][/noparse][/B]
    (Plaats hier het logo van het spel, te vinden op de XBW gamepage en met de  tags neer te zetten.
    [B][noparse][/CENTER][/IMG][/noparse][/B]
    
    [B][noparse][GB][/noparse][/B]NAAM VAN SPEL[B][noparse][/GB][/noparse] [/B]
    
    (al deze info is te vinden op de XBW gamepage van het spel, of in nieuwsposts op XBW over het spel)
    
    [NOPARSE][B]Ontwikkelaar:[/B] 
    [B]Uitgever:[/B] 
    [B]Genre:[/B] 
    [B]Platform(s):[/B] 
    [B]Spelers:[/B] 
    [B]Opties:[/B] 
    [B]Releasedatum:[/B]
    [B]Officiële Website:[/B]
    [B]XBW Gamepage:[/B][/NOPARSE]
    
    Hier gaat de informatie van bijvoorbeeld een nieuwspost van de titel op XBW, of van de gamepage. Voeg er ook info aan toe, mocht je dat willen.
    En plak hier de link van de XBW gamepage (zoek naar je game op: http://archief.xboxworld.nl/game/ )
    [B][noparse]
    [GB][/noparse][/B]Informatie:[B][noparse][/GB][/noparse][/B]
    
    (Plaats hier de informatie over de game)
    [B][noparse]
    [GB][/noparse][/B]Screenshots:[B][noparse][/GB][/noparse][/B] 
    
    (Plaats hier shots van het spel, te vinden op de XBW gamepage en met de  tags neer te zetten.
    
    [B][noparse][GB][/noparse][/B]Filmpjes:[B][noparse][/GB][/noparse][/B] 
    
    (plaats hier links naar filmpjes van de titel, links te vinden op de betreffende XBW gamepages)
    
    [B][noparse][GB][/noparse][/B]Reviews/Previews/Artikelen:[B][noparse][/GB][/noparse][/B]
    
    (plaats hier links naar reviews previews en andere belangrijke artikelen)
    
    [B][noparse][GB][/noparse][/B]Verder:[B][noparse][/GB][/noparse][/B]
    
    (Plaats hier het automatische gamertagplaatje indien mogelijk of anders een eigen mening. Kan ook weggelaten indien beiden er niet zijn.)
    [B][noparse][/td][/tr][/table][/noparse][/B]
    
    Gebruik je deze codes (in dit voorbeeld aangevuld met de anchors), dan zal het eruit komen te zien als onderstaand voorbeeld:

    [GB]Halo Wars[/GB]
    Ontwikkelaar: Ensemble Studios
    Uitgever: Microsoft Game Studios
    Genre: Strategie / Actie
    Platform(s): Xbox 360
    Spelers: 1
    Opties: Xbox Live Multiplayer
    Releasedatum: 28 februari 2009
    Officiele Website: http://www.halowars.com/
    XBW Gamepage: http://archief.xboxworld.nl/game/1460/halo-wars/

    [GB]Informatie=(/GB]
    Halo Wars is het eerste spel in het Halo-universum dat het licht zal zien en niet over de Master Chief of zijn heroïsche daden gaat. In plaats daarvan zal je als speler in de schoenen stappen van een legeraanvoerder die tactische besluiten moet nemen en daarbij de troepen van UNSC aanvoert. Halo Wars gaat in het bijzonder over de Spirit of Fire, een schip dat een grote rol speelt in de slag om Harvest, een planeet die uiteindelijk onder de voet gelopen wordt door de Covenant... om vervolgens weer heroverd te worden door de mensheid. Harvest is waarschijnlijk het meest bloederige strijdtoneel in de gehele Covenant-oorlog, naast de val van het belangrijkste militaire bolwerk Reach.

    [​IMG]

    Halo Wars bevat zowel een Campaign voor één speler als Xbox Live spelopties. De Campaign is slechts met één speler te spelen en draait grotendeels al dan niet helemaal om de val van Harvest en de strijd die daar gevoerd is. De Spirit of Fire, een schip van United Nations Space Corps speelt een grote rol in de strijd om deze planeet en huisvest alle legers die jij als speler in Halo Wars zal aanvoeren. Daarnaast beschikt het wapen over een Magnetic Acceleration Cannon (MAC) waarmee je vanuit de ruimte vijandelijk grondtroepen kan bestoken. De Spirit of Fire is niet een krachtig slagschip, maar excellereert in het uitvoeren van snelle grondmissies. Dit komt omdat het in enkele uren een uitvalbais kan opzetten in de meest onherbergzame terreinen. Een dergelijke Firebase is van groot belang in Halo Wars, vanuit hier stel je een leger samen.

    [​IMG]

    Naast de Campaign kan je de strijd ook via Xbox Live voortzetten en met maximaal zes spelers als UNSC of Covenant het uitknokken. In dergelijke Skrimish potjes krijg je de beschikking over alle denkbare legereenheden, van de befaamde SPARTANS tot de gevreesde Covenat Scarab.

    [​IMG]

    [GB]Screenshots=(/GB]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    [GB]Filmpjes=(/GB]
    [GT]36236[/GT]
    [GT]45161[/GT]

    [GB]Previews/Reviews/Artikelen=(/GB]
    Xboxworld Gamepage: Halo Wars
    Xboxworld Hands-On: Halo Wars
    Xboxworld Afbeeldingen: Halo Wars

    [GB]XBW Gamertags=(/GB]

    Wil je met iemand van XBW spelen? Voeg hier je gamertag toe zodat men weet dat ze je aan hun friendslist mogen toevoegen.

    XBW Gamertags: Spelnaam

    [​IMG]
    Voeg hier je gamertag toe


    Veel succes ermee!

    PS.

    de oude/vorige format in spoiler:
    Code:
    NAAM VAN SPEL
    
    [logo] (Plaats hier het logo van het spel, te vinden op de XBW gamepage en met de  tags neer te zetten.
    
    Informatie:
    
    (al deze info is te vinden op de XBW gamepage van het spel, of in nieuwsposts op XBW over het spel)
    
    Uitgever:
    Ontwikkelaar:
    Genre:
    Release:
    
    Informatie: 
    
    Hier gaat de informatie van bijvoorbeeld een nieuwspost van de titel op XBW, of van de gamepage. Voeg er ook info aan toe, mocht je dat willen.
    
    XBW Gamepage: 
    
    Plak hier de link van de XBW gamepage (zoek naar je game op: http://archief.xboxworld.nl/game/ )
    
    Nieuws items: 
    
    [shots] (Plaats hier shots van het spel, te vinden op de XBW gamepage en met de  tags neer te zetten.
    
    Filmpjes: 
    
    [filmpjes] (plaats hier links naar filmpjes van de titel, links te vinden op de betreffende XBW gamepages)
    
     
  2. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Ziet er tof uit.

    Ga binnnekort al me topics wel editten.
    Succes Dulle. ;)
     
  3. Tco

    Tco The Chosen One

    Berichten:
    6.230
    Leuk Bevonden:
    1
    Hier zal ik ieg geen gebruik van maken.
    Verdomd lelijk dat hele box gedoe er omheen. :+
     
  4. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Als je die box lelijk vindt, dan haal je toch alleen die tabel eromheen weg?

    Het is geen verplichting, maar het zou wel mooi zijn als er een eendracht qua centrale startposts zou zijn, zoals momenteel ook het geval is ;)

    Edit:

    Update 1: Inmiddels kan de code direct gekopieerd worden, want de spaties zijn uit de tags :)
     
  5. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Kan je er niet beter fptable van maken ipv table?
     
  6. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Wat vind jij het voordeel van een fptable?
     
  7. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Kijk en vergelijk, fptable leest makkelijker weg doordat de regels niet zo lang meer zijn vergeleken met de plaatjes die ertussen staan.


    [​IMG]
    [GB]Halo Wars[/GB]
    Ontwikkelaar: Ensemble Studios
    Uitgever: Microsoft Game Studios
    Genre: Strategie / Actie
    Platform(s): Xbox 360
    Spelers: 1
    Opties: Xbox Live Multiplayer
    Releasedatum: 28 februari 2009
    Officiele Website: http://www.halowars.com/
    XBW Gamepage: http://archief.xboxworld.nl/game/1460/halo-wars/

    [GB]Informatie=(/GB]
    Halo Wars is het eerste spel in het Halo-universum dat het licht zal zien en niet over de Master Chief of zijn heroïsche daden gaat. In plaats daarvan zal je als speler in de schoenen stappen van een legeraanvoerder die tactische besluiten moet nemen en daarbij de troepen van UNSC aanvoert. Halo Wars gaat in het bijzonder over de Spirit of Fire, een schip dat een grote rol speelt in de slag om Harvest, een planeet die uiteindelijk onder de voet gelopen wordt door de Covenant... om vervolgens weer heroverd te worden door de mensheid. Harvest is waarschijnlijk het meest bloederige strijdtoneel in de gehele Covenant-oorlog, naast de val van het belangrijkste militaire bolwerk Reach.

    [​IMG]

    Halo Wars bevat zowel een Campaign voor één speler als Xbox Live spelopties. De Campaign is slechts met één speler te spelen en draait grotendeels al dan niet helemaal om de val van Harvest en de strijd die daar gevoerd is. De Spirit of Fire, een schip van United Nations Space Corps speelt een grote rol in de strijd om deze planeet en huisvest alle legers die jij als speler in Halo Wars zal aanvoeren. Daarnaast beschikt het wapen over een Magnetic Acceleration Cannon (MAC) waarmee je vanuit de ruimte vijandelijk grondtroepen kan bestoken. De Spirit of Fire is niet een krachtig slagschip, maar excellereert in het uitvoeren van snelle grondmissies. Dit komt omdat het in enkele uren een uitvalbais kan opzetten in de meest onherbergzame terreinen. Een dergelijke Firebase is van groot belang in Halo Wars, vanuit hier stel je een leger samen.

    [​IMG]

    Naast de Campaign kan je de strijd ook via Xbox Live voortzetten en met maximaal zes spelers als UNSC of Covenant het uitknokken. In dergelijke Skrimish potjes krijg je de beschikking over alle denkbare legereenheden, van de befaamde SPARTANS tot de gevreesde Covenat Scarab.

    [​IMG]


    Edit: even wat ingekort :+
     
    Laatst bewerkt: 23 feb 2009
  8. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Dat vind ik persoonlijk ook mooier. Ik gebruik het de laatste tijd ook vaker.
     
  9. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Tsja, als de leden het mooier/beter vinden zal ik het vanavond eens veranderen. Ik wacht nog wel op wat meer reacties hierover.
     
  10. Magixz

    Magixz Give me some fun

    Berichten:
    451
    Leuk Bevonden:
    0
    Zoals lenny-T zegt is het wel mooier maar dan nog [ .center] [./center] maar dan onder de .
     
    Laatst bewerkt: 23 feb 2009
  11. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Haha, mijn topics lijken hier al heel erg op. :+
    Die van mij waren al mooi. :cool:

    Maar beetje bij beetje zal ik ze updaten. Niet allemaal tegelijk heur.
     
  12. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    de gb tags zijn wel hip trouwens :)
     
  13. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Ja, daar gaat het juist om. :+ Voor de rest is er niks nieuws. (buiten fptable/table)

    Wel aardig dat mijn format gestandaardiseerd wordt. }:]
     
  14. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Da's ook niet zo gek, aangezien 95% van de gametopics van jou komen. Het was dus eigenlijk al standaard :b:
     
  15. Orange

    Orange One of a kind.

    Berichten:
    2.138
    Leuk Bevonden:
    0
    Die van Lenny leest inderdaad makkelijker weg, maar Modder-Eter heeft een 13" laptop, dus wat groter is voor hem misschien wel makkelijk. ;)
     
  16. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Ligt aan je resolutie he ;)
    Die plaatjes zijn sowieso maar 800x600 max, dus dat zit wel goed :p
     
  17. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Nee hoor, ik zit hier op een 20" scherm ;)

    Die van Lenny is inderdaad ook erg lekker, maar in ieder geval niet gecentreerd, zoals iemand hiervoor zei. Dit komt niet overeen met de rest van de topics dat gewoon links uitgelijnd zal zijn.
     
  18. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Nee gecentreerd is ook niet mooi :p (kijk maar naar het VGA monitor topic 8))
     
  19. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Ik zie dat Dulle allebei al heeft gebruikt.
     
  20. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Ik zit net bij me Race pro topic te kijken. En daar heb ik ook die Table gebruikt. Maar die screens worden idd samengedrukt waardoor ze minder mooi zijn.

    Ik zal vanmiddag wel een paar topics veranderen, en even kijken hoe het eruit ziet.
     

Deel Deze Pagina