MS HDMI kabel? Absoluut NIET nodig.

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door BigKabuto, 16 mei 2008.

  1. xboxlol

    xboxlol Active Member

    Berichten:
    1.651
    Leuk Bevonden:
    40
    Ze hadden gewoon gelijk een HDMI poort moeten inbouwen. Nu doen ze het achteraf.

    Ik heb ook geen HDMI poort, maar ik vindt component maar achterhaald op hoge resoluties.
     
  2. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Toen de xbox op de markt kwam, was er nog geen vraag naar hdmi, want niemand had een hdtv met hdmi. Bovendien waren er geen games die 1080p waren.

    Toen gingen mensen ineens massaal aan de platte tv's en kwamen de eerste full hdtv's die een beetje betaalbaar waren op de markt
    Helaas accepteerden die tv's geen 1080p over componenten en werd de vraag om hdmi op de xbox luider.
    Helemaal toen de hd-dvd add-on kwam, die sowieso geen 1080p over componenten deed vanwege restricties vanuit de filmindustrie. Door de launch van de ps3 werden blu-ray ook gemeengoed en was 1080p voor iedereen te koop.

    Dat de full hdtv's geen 1080p over componenten accepteerden was meer een fout van de tv fabrikanten. Samsung tv's kunnen dit bijvoorbeeld gewoon wel.

    Ik zou sowieso een xbox met hdmi kopen, ook al vanwege betere koeling en verbeterde onderdelen van de xbox. Overigens is componenten met 1080p gewoon prachtig hoor, maar of er verschil te zien is met hdmi ligt ook aan de tv.
     
    Laatst bewerkt: 27 feb 2009
  3. Froggle

    Froggle Play, or be played.

    Berichten:
    995
    Leuk Bevonden:
    47
    Ik heb het zelf uitgeprobeerd, en ben er wel uit dat HDMI beter is. Allereerst is het minder kabel, dus minder rotzooi achter je televisie en je krijgt meer opties om in te stellen op je dashboard wanneer je een HDMI kabel hebt aangesloten. Geluid wordt via HDMI naar m'n TV gelust. Aan de TV zit een extern 5:1 setje. Werkt allemaal prima hier.:thumbs:
     
  4. Lil^Kaweh

    Lil^Kaweh Active Member

    Berichten:
    249
    Leuk Bevonden:
    0
    dus als je geen xbox 360 met hdmi poort heb, kan je beter met component spelen op een full-hd tv, omdat er weinig verschil zit tussen comp. en hdmi ?
     
  5. Twisted

    Twisted Active Member

    Berichten:
    72
    Leuk Bevonden:
    0
    Lijkt me wel. Als je geen HDMI hebt is component de beste oplossing voor je.
     
  6. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Dan moet de Full-HD wel 1080p via Component ondersteunen.

    Volgens de nieuwe HDready 1080p norm hoeft een Full-HD via Component geen 1080p te ondersteunen.
     
  7. Lil^Kaweh

    Lil^Kaweh Active Member

    Berichten:
    249
    Leuk Bevonden:
    0
    nee maar je kan toch ook hdmi op de eerste generatie (link eerste post), en ik zelf heb dus de xbox zonder hdmi aansluiting dus gewoon component, maar is het de moeite waard om de a/v kabel te verbouwen + een hdmi kabel te kopen?
    ik heb zelf de samsung le32a656 Full Hd, 1080p kan die aan.
    alvast bedankt
     
  8. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Nee dat kan niet. De link in de eerste post laat je zien hoe je gebruik kunt maken van optical audio vanuit je xbox wanneer je een hdmi kabel gebruikt. Je kan er absoluut geen hdmi kabel van maken.
     
  9. Lil^Kaweh

    Lil^Kaweh Active Member

    Berichten:
    249
    Leuk Bevonden:
    0
    Oke bedankt. Dan maar met component spelen
     
  10. YoshiNL

    YoshiNL Active Member

    Berichten:
    40
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ga binnen kort een HDMI>DVI kabel kopen om mijn Xbox op mijn computerscherm aan te sluiten (deze heeft alleen VGA & DVI).
    Kan ik het geluid dan gewoon via mijn Xbox VGA kabel laten lopen?
    Dan hoef ik de omhulsel er niet af te slopen, de VGA kabel is veel dunner dan die van Scart/composiet/component.
     
  11. LB06

    LB06 Active Member

    Berichten:
    107
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je gelijk hebt dan heb je gelijk

    edit: maw als de VGA kabel inderdaad dunner is en tegelijkertijd met de hdmi kabel in de X360 past kun je die gebruiken om geluid over te sturen ja.
     
    Laatst bewerkt: 22 aug 2009
  12. YoshiNL

    YoshiNL Active Member

    Berichten:
    40
    Leuk Bevonden:
    0
    Oké bedankt, ik wou graag even bevestiging hebben voordat ik weer allemaal kabels koop:p
     
  13. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Past die dan wel tegelijk? Zou me verbazen, maar ik heb het niet bekeken.
    Kijk of er op de vga kabel wel een uigang zit voor optische of stereo kabel
     
  14. YoshiNL

    YoshiNL Active Member

    Berichten:
    40
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat het wel past, want de stekker van de gewone kabel is bijna 2 keer zo dik als die van de VGA (allebei met omhulsel).
    Bij de VGA zit een rood en wit tulpje, die heb ik in een zo'n ding, en dan stop ik hem in de ingang van m'n boxjes.
     
  15. Solidripper

    Solidripper Active Member

    Berichten:
    32
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb laatst een hdmi kabel gehaald voor 3 euro werkt perfect
     
    Laatst bewerkt: 23 aug 2009
  16. LB06

    LB06 Active Member

    Berichten:
    107
    Leuk Bevonden:
    0
    Dan hebben ze recentelijk de VGA kabel aangepast, want ik heb het even nagekeken bij mijn X360, maar mijn (officiële) VGA kabel heeft een connector die precies even dik is als die van de meegeleverde HD AV kabel. Hier past bij mij in ieder geval geen hdmi kabel meer onder.
     
  17. YoshiNL

    YoshiNL Active Member

    Berichten:
    40
    Leuk Bevonden:
    0
    Oh sorry, helemaal vergeten! Ik heb helemaal geen officiële VGA kabel van microsoft! Ik heb een 3de party!
     
  18. abebe69

    abebe69 Member

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    Standaard kabel van Microsoft

    Hoi,

    Ik heb een wat oudere XBOX 360 Pro. Ik heb een nieuwe Samsung FULL HD TV net nieuw gekocht.

    Mijn vraag. Ik kreeg bij mijn Xbox ook een kabel met 6 tulp plugjes en een scart plug om daar 3 plugjes in te doen en de Xbox aan te sluiten op een scart aansluiting van de tv. De kabel heeft bij de Xbox aansluiting ook een optie met schakelaar HD of gewoon.

    Mijn vraag. Geeft een HDMI kabel beter beeld en geluid? Dan de standaard kabel die ook HD kan doen (doormiddel van de andere plugjes).

    Alvast bedankt voor het antwoord.
     
  19. Mastat

    Mastat Active Member

    Berichten:
    2.159
    Leuk Bevonden:
    10
    ja, is namelijk digitaal. hdmi kabel kost bij action nog geen 3 euro en werkt perfect.
     
  20. abebe69

    abebe69 Member

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    Top! Toch niet een kabel teveel besteld! Ik had er een paar van bol.com besteld. Alle een tientje per stuk en verschillende lengtes. Heb nog al wat aparaten wat ik ga aansluiten aan mn tv.
     

Deel Deze Pagina