[Films] Meningen, reviews, previews, etc! [Deel 8]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Rydan, 25 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ArtificialFaith

ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.540
    Logica +1 :cool:

2. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Otto E Mezzo

Lijkt iedere kijkbeurt beter te worden. Briljant.

3. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Moehaha, kijk er ook naar uit! :D Tarantino heeft weer zo'n bizar achterlijk concept bedacht en zoekt dan nog Brad Pitt uit om dat te spelen uit ook. 8) Hoezo Valkyrie met vieze scientologist Tom Cruise kloten? Heerlijk, heb er zin in.

4. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.439
    Ah, ik wist niet dat jullie een centrale filmthread hadden. Dus plak ik hem eff hier in:

Ik vind het minder interessant om met jullie in de discussie gaan of deze film de acht oscars echt waard is... maar één ding weet ik wel: Slumdog Millionaire heeft mij diep geraakt en hij is heel, heel mooi. Beste film die ik in het laatste half jaar heb gezien, zeker een aanrader als je van mooie cinema houdt!

Laatst bewerkt: 24 feb 2009
  5. Pitakaas

Pitakaas Guest

Ik wilde net m'n 2 cents geven over Slumdog Millionaire.
    Ik vind hem vrij tegenvallen eerlijk gezegd. Ik vond het allemaal erg toevallig dat de vragen precies op de jeugd van Jamal terug te slaan waren, en die hele liefdesrelatie was nogal voorspelbaar. Ik heb Benjamin Button nog niet gezien (ga er morgen wel ff heen denk), en ik zou niet weten wie alle andere genomineerden waren bij de Oscars, maar ik vind het niet echt 8 Oscars waard. Vond ik de vorige Oscar winnaar, The Departed, veeeeele male beter.

6. jan_tran

jan_tran Active Member

Leuk Bevonden:
    13
    Laatste winnaar van Beste Film bij de Oscars was No Country for Old Men (2007), The Departed was het jaar daarvoor.

Ik denk dat de hele magie juist zit in de onwaarschijnlijkheden van de situaties (en de 15 vragen), omdat de positie waarin Jamal zich bevindt, een Slumdog zoals de host hem al noemt, niet weggelegd was voor iemand als hem ware het niet dankzij die 15 uitzonderlijke momenten in zijn leven waren overkomen (die eveneens overeenkomen met de vragen).

En als toeschouwer zou ik me niet kunnen voorstellen, dat iemand die zijn hele leven toewijd naar het zoeken van zijn droommeisje, hoe voorspelbaar het ook is,
    niet samen mogen zijn aan het eind.
    Zou het niet anders willen gehebben dat eind, niet-cliche zijn alleen omdat het anders cliche is vind ik een beetje onbenullig, zeker als het tegenstrijde gaat van het hele verhaal.

7. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.857
    Net Transporter 3 gekeken.

Vond hem niet echt tof. Op sommige momenten zijn de camera standpunten dramatisch, vind dat snelle niks aan. Sommige momenten is het ook te overdreven, dat stuk met die fiets. Kom op zeg, en die vrouw is irritant. Is gewoon niet mijn ding denk ik. Enigste pluspunt is de Audi waar ze in rijden <3

8. Pitakaas

Pitakaas Guest

Je hebt gelijk, foutje.
    Wat waren de andere genomineerden van Beste Film? Ik wil die dan wel eens afwegen tegen Slumdog Millionaire.

9. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.725
    Milk
    Benjamin Button
    The Reader
    en nog een

10. jan_tran

jan_tran Active Member

Leuk Bevonden:
    13
    Frost/Nixon.

11. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.725

[GB]Lupin III: Castle Of Cagliostro[/GB]

Vanavond weer eens gekeken. Dit is imo gewoon de coolste, mooiste en beste animefilm ooit! Het bevat alles: Leuke karakters, mooie omgevingen, mooie muziek, coole actie en genoeg humor. Het spion/dief-achtige verhaaltje maakt alles compleet. Niet voor niets heeft Steven Spielberg deze film "One of the greatest adventure movies of all time" genoemd, zoals ook op de cover hierboven staat. Daarentegen zullen voor de fan van hedendaagse anime de beelden wat ouderwets aandoen. Persoonlijk vind ik dan ook weer een van de charmes van deze film. Het ademt echt de sfeer uit van een klein land in Europa met de kastelen, het schattige dorpje en aangelegen architectuur. Mensen die Kuifje kennen zouden het kunnen vergelijken met het Bordurië uit De Scepter van Ottokar.

Ik geef deze nog steeds een dikke 10/10

12. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Gisteravond John Woo's The Killer weer gekeken. Blijft een toffe film.
    Wel grappig om te zien nadat je Stranglehold hebt gespeeld en beseft dat het John Woo's Stranglehold is.

13. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    Net The Punisher Warzone gekeken. Verhaal was (hoe verrassend ook) niet echt bijzonder maar de actie was wel lekker met veel gore etc dus dat maakt al een boel goed. Leuke film om gewoon hersenloos te kijken.

6.5/10

14. Smok3y

Smok3y Dark Souls!

Leuk Bevonden:
    277
    Benjamin button is het wat?
    Lees er goede dingen over,maar hoor het ook graag van jullie.
    film van 2,5 uur is geen kattepis.

15. Burt Macklin

Burt Macklin Formerly Known As

Leuk Bevonden:
    911
    Is dat een vervolg op The Punisher met Tom Jane?
    Of is dit een opzichzelfstaand "verhaal", of heel iets anders. :+

16. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    ik had er meer van verwacht. Het idee is leuk maar voor mijn gevoel word er in die 2 en een half uur maar bar weinig mee gedaan. Voor de rest zegt dit filmpje wel genoeg over Benjamin Button

http://www.collegehumor.com/video:1897317

17. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    dikke ²

Even goed over nadenken en dan snap je hem wel. Tenminste, ik denk toch dat ik hem snap :+.

18. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    Is meer een opzichzelfstaand verhaal. Wel zelfde character uiteraard maar gespeeld door iemand anders en heeft qua verhaal ook niets met het "eerdere deel" te maken. Vond deze trouwens wel beter

19. Bonbridge

Bonbridge Hi!

Leuk Bevonden:
    3
    Iemand toevallig de film Gomorra gezien. Mooie film die je van 5 verschillende kanten bekijkt. Het gaat over het drug en moord leven vlakbij Napels in Italië. Erg indrukwekkend en laat je zien wat voor een grote bende het daar wel niet is. Ze laten je echt zien hoe het daar is, er zit verder geen echt verhaal achter. Ik ben net terug uit de bioscoop maar het maakte zeker indruk. Mooie film.

20. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Je komt er weleens? O-)

Aardige film, maar vond 'm erg oppervlakkig en flink tegenvallen gezien de lovende kritieken.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina