De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 21]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 4 jan 2009.

?

Op welke tv kijk je tv/film/games op ?

  1. HDready

    53,8%
  2. HDready 1080p (FullHD)

    29,7%
  3. Monitor

    10,3%
  4. CRT (Beeldbuis)

    12,8%
  5. Beamer

    4,4%
Meerdere stemmen zijn toegestaan.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. double u 2

    double u 2 Active Member

    Berichten:
    136
    Leuk Bevonden:
    0
  2. boeliethemaster

    boeliethemaster Active Member

    Berichten:
    37
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo ik heb een vraag, hoe kan je weten hoe een HDTV 1080i ondersteunt? Want ik wil de tv kopen die nu in de aanbieding is bij de MM maar ik weet niet of hij die wel ondersteunt.
     
  3. sledgehammer

    sledgehammer Active Member

    Berichten:
    81
    Leuk Bevonden:
    0
    Gewoon met het exacte typenummer naar de site van de fabrikant gaan...lijkt me toch echt niet zo moeilijk.._0/
     
  4. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Elke HDTV HDready of FullHD ondersteund 1080i ;)
     
  5. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    720P is IMO een stuk beter beeld.
     
  6. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Of vga danwel componenten mooier is ligt zowel aan persoonlijke smaak als aan de tv. Wèl moet je bij vga de kleurinstellingen omhoog schroeven.

    Of 720p of 1080i mooier is ligt ook aan jezelf en aan de tv. Omdat bij 1080i de 2 samengevoegde frames eigenlijk net niet passen omdat t volgende frame is verschoven ten opzichte van het vorige, is dit vooral bij snellere games niet de optimale instelling.
    Maar alles is persoonlijk, misschien valt t jou minder op.

    Iedere hdready en hdready 1080p kan een inkomend signaal aan van 720p/1080i op 50 en 60hz.

    Iedere xbox360 heeft een hdmi uitgang, ook de arcade.
    Ik raad wel aan om er eentje te kopen met n harde schijf van 60 of liever 120GB, omdat je tegenwoordig games vanaf de harde schijf kunt spelen.

    De nieuwe episode van gta4 kun je zonder harde schijf niet eens spelen, de game is vooralsnog alleen via download te koop.
     
  7. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.329
    Ik draai nu al een tijd op een HD-Ready TV, de Full-HD heb ik maar aan m'n ouders gedoneerd. Zie echt geen verschil

    720P of 1080P. De LG is hier erg goed in :)
     
  8. xboxlol

    xboxlol Active Member

    Berichten:
    1.651
    Leuk Bevonden:
    40
    720P op HD-ready voor games, 1080i op HDready voor (HD-)films, altijd 1080P op een full-HD.

    1080i speelt niet lekker. Onrustig beeld, geen merkbaar kwaliteitsverschil en vaak ook nog input lag.

    1080P op een HD-ready kiezen is ook geen goed idee. De tv gaat het beeld dan downscalen omdat hij het eigenlijk niet kan weergeven. Gevolg: ziet er slechter uit als 720P.
     
  9. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Moet zeggen dat ik de films op 1080i vaak bagger vind.
     
  10. Lil^Kaweh

    Lil^Kaweh Active Member

    Berichten:
    249
    Leuk Bevonden:
    0
    -Weet iemand goede settings (contrast, scherpte enz...) de Samsung LE32A656? Of een goede site hiervoor?
    - Waar kan je instellen of je 1080i wilt of 720P ?
     
  11. Onslaught

    Onslaught HardCore Gamer

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    Iedere HD-ready tv van de afgelopen 3-4 jaar heeft een resolutie van 1366x768, deze resolutie in hoger dan 720p waardoor er moet worden upscaled. Bij 1080i wordt het beeld downscaled. Upscaling bij een LCD tv resulteert snel in wazig beeld omdat het een fixed pixel display is en bij downscaling wordt de native resolutie gepakt dus is het beeld maximaal scherp. Interlaced kan niet worden weergegeven gezien het over een progressive paneel gaat. 1080p downscaled geeft een nog beter beeld aangezien het beeld al progressive is en dus niet de-interlaced hoeft te worden.

    1080p>1080i>720p

    Wanneer 720p mooier is dan 1080i geeft dit aan dat je een tv heb gekocht met slechte beeldverwerking.

    De resolutie kan je instellen in het system menu van je Xbox 360 of PS3. Bij jouw tv kan je kiezen voor 1080p aangezien dit een full hdtv betreft alles lager is minder.

    Qua beeld instellingen zou ik als volgt beginnen:
    Movie
    Backlight 5-7
    Contrast 100
    Helderheid 44
    Scherpte 0
    Kleur 52
    Tint 50/50

    Black Adjust off
    Dynamic Contrast off
    Gamma 0
    Colour Space native
    Warm 1
    Just Scan

    Dit zijn instellingen naar de D65 norm die geweldig beeld geven voor films, voor games kan je de onderstaande instellingen gebruiken
    Dynamic
    Backlight 5-7
    Contrast 100
    Helderheid 44
    Scherpte 0
    Kleur 52
    Tint 50/50

    Normaal
    Just Scan
     
    Laatst bewerkt: 25 feb 2009
  12. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Dat is ten eerste een menig en ook nog eens niet helemaal waar. Sinds wanneer is interlaced per definitie beter als progressive scan?
     
  13. Onslaught

    Onslaught HardCore Gamer

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    LCD's en Plasma's zijn ALTIJD progressive, alle interlaced signaal wordt de-interlaced dus progressive gemaakt. 1920x1080i wordt dus downscaled naar 1366x768p waardoor het beeld maximaal scherp is, bij 1280x720 wordt het beeld upscaled naar 1366x768p waardoor het beeld wordt opgerekt en dus waziger wordt. Dit zijn overigens allemaal FEITEN!
     
  14. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Als dat zo is, dan ga ik toch maar eens even mijn xbox op 1080i zetten :D
     
  15. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Omzetten van i naar p resulteert in verlies van kwaliteit....

    Het is zeker ook een feit dat ik op een goede full HD beter beeld heb (en vooral een betere framerate) als ik op 720p speel?
     
  16. Onslaught

    Onslaught HardCore Gamer

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    Wanneer je tv een goede de-interlacer heeft zal 1080i mooier zijn dan 720p.
     
  17. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik had op men 42PX80 ook het beeld via mijn decoder op 1080i gezet maar bij snelle beelden (voetbal, F1) zie ik duidelijk aan de randen van die snelle objecten, dat er trapjes ontstaan.

    1080i is bijvoorbeeld 720 beeldlijnen en dan 360 beeldlijnen uit het volgende frame erin geschoven. Of 540 om 540. Dit resulteert bij snelle beelden in kwaliteitsverlies bij veel tv's, maar sommige tv's kunnen hier inderdaad goed in zijn.
     
  18. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    DAt is zeker niet mijn ervaring. 1080p op een hdready ziet er vaak aantoonbaar beter uit dan 720p op een hdready.
    Dit is in ieder geval mijn ervaring op een hdready icm xbox360/ps3/hd-dvd op mn Pana, maar er zijn meer mensen die hetzelfde zien op hun Pioneer.
    Soms is het verschil behoorlijk, zoals bij GTA4.

    De reden kan zijn dat de tv meer info krijgt en zo een mooier plaatje neerzet, maar het is waarschijnlijker dat de xbox/ps3 een mooier plaatje doorgeeft bij 1080p.
    1080p ziet er dus mooier uit dan 1080i, waarbij het beeld ook nog s gedeïnterlaced moet worden.

    Goede deinterlacer of niet, de 2 frames zijn verschoven ten opzichte van elkaar. Dit zal je al gauw opvallen bij snelle beelden, maar dit zal inderdaad verschillen per tv.



    Dit stel je niet in op de tv, maar op het afspeelapparaat. Dus bijvoorbeeld de xbox of ps3.
     
    Laatst bewerkt: 27 feb 2009
  19. ryan23

    ryan23 Spartan23R

    Berichten:
    1.974
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb de HD-TV gekocht vandaag die in de aanbedieng was bij mediamarkt.
    Heb nu daarbij mijn xbox360 aangesloten via component, op 720P.

    Wat ik me nu afvraag is, als ik nu mijn xbox 360 zou aansluiten met een HDMI kabel (mijn xbox heeft een HDMI aansluiting) op mijn tv, dat het dan mooier zal zijn?

    btw, wat heeft halo3 ontzettend veel kartelrandjes :+
     
  20. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Het was een stuk slimmer geweest als je je xbox al bij de MM had aangesloten om te kijken hoe het beeld is ;)

    Wat voor tv is het? Ik zou trouwens sowieso kijken of het beeld met hdmi mooier is, een hdmi kabel heb je al voor 10 euro.
    Als je tv 1080p aankan, zet dan de xbox daarop.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina