Apple / Mac - [Deel 2]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Melbuuln, 21 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Tja, vind het zelf ook altijd kinderachtig dat er veelal fanboys zitten.
    Sommige reacties kloppen wel, met 'je moet zelf de keuze maken, als Windows meer jou ding is moet je dat doen'. Maar af en toe lees je ook reacties die nergens op slaan.
    Werk zelf de laatste tijd weinig op Macbook, maar zitten ook wel genoeg minpuntjes aan. Helemaal omdat ze zeggen dat usability van OSX zo geweldig is, terwijl ik dat absoluut niet vind.
    Enerzijds vind ik Macs weer mooi en super en Windows kut en het andere moment heb ik weer het tegenover gestelde. XP vind ik op zich prima, maar Vista vind ik maar niks.
    Hoop dat Macbook en PC nog tijdje mee gaan, aangezien ik vaak blijf piekeren over wat erna moet/gaat komen.

2. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Die Rivanov aangeeft is ook cool om default in je dock te houden en/of ervoor te kiezen om een floating metertje voor CPU time te showen. Das wel gaaf gemaakt:).

3. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    De reacties zijn misschien wat overdreven maar OMT is wel een pure Apple site. Dus je kunt zoiets verwachten. Aangezien Broodplank het "er om doet" vind ik het niet meer dan logisch dat je zo'n reacties krijgt.

Ieder zijn eigen keuze w.b.t. Windows en Mac OS X. Voor mij persoonlijk is Mac OS X gewoon heerlijk en komt er never nooit meer Windows in huis.

4. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Fanboys hou je toch overal wel. Ga maar eens naar een PS site, of een Nintendo site, daar moet je ook niet aankomen met Xbox. Dan wordt je ook flink gebashed. :+

5. Grave

Grave Gym Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    520
    ^Idd, fanboys heb je overal. Als je op een ps3 forum gaat stoken krijg je hetzelfde.

Tuurlijk is het niet voor iedereen, ikzelf ga niet meer terug naar windows en vooral virussen en spyware en vage errors, voor mij de reden om over te stappen en het bevalt me prima. Geen tijd meer kwijt aan de computer op te lappen, maar kan gewoon mn werk erop doen zonder gedoe, en dat is alles wat ik van een computer verwacht.

En daarnaast zijn sommige drukkers niet blij als ik met bv windows QuarkXpress bestanden aan zou komen :D

6. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Hmm.. had Broodplanks reactie neit helemaal gelezen. Beetje jammer dat je 'ie het er inderdaad echt om doet. Mja.. ieder z'n mening. Maar het is wel begrijpelijk, als je alleen maar 'slechte ervaringen' hebt met Windows of OSX dan is het een enorme opluchting als dat niet het geval is bij OSX of Windows (net wat..). Begrijp het wel voor beide partijen:).

7. broodplank

broodplank 450Pk!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb geen slechte ervaring met Mac Os hoor. Soms mis ik wel dat Microsoft gevoel, de simpele bureaublad pictogrammen, sowieso de game counterstrike :p. Maar daar moet ik maar mee leven, ik fok gewoon die fanboys op. Lach me te pletter hoe sommige reageren, maar gisteren was ik in een melige bui :p.

Maar ik had vorige week Vista geinstalleerd via bootcamp en het werkte erg snel moet ik zeggen, nooit verwacht. Ik ga volgende week een externe firewire hardeschijf bestellen en dan knal ik daar Vista op en zo ga ik dan dual boot gebruiken.

8. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Mja gelukkig zijn de Adobe apps er ook voor windows 8)

9. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    En er zit een heel erg storend verschil in de Windows versie van Adobe Illustrator CS4 en de Mac versie. Het snel "scrollen" door de font lijst gaat in de Windows versie wel goed (zoals in Photoshop, tekst selecteren en d.m.v. pijl toetsen door de fonts scrollen). Op de Mac werkt dat dus niet! :mad:

10. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Klopt, dan vind ik ook wel irritant ja (zit in veel versies/programma's trouwens) Ook layer styles etc op die manier wisselen lukt me niet op de mac.

11. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Vind ik ook echt heel erg vreemd waarom het juist op Mac niet werkt. Je zou eerder verwachten dat het op Windows niet zou werken.

12. Grave

Leuk Bevonden:
    520
    Nee hoor, of heb je een andere CS4 dan mij? Voorheen kon dat idd niet, maar vandeweek nog gewoon gedaan, werkt prima :)

Enige wat kut is in CS4 en dat geldt ook voor de windows versie is dat je layers niet meer zo makkelijk kan kiezen en aan elkaar vast kan locken/koppelen. Was altijd ideaal in de vorige versies, maar hebben ze eruit gehaald in CS4.

Laatst bewerkt: 27 feb 2009
  13. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Lukt het jou in Illustrator CS4 op de Mac?? Bij mij dus met geen mogelijkheid!

14. Grave

Leuk Bevonden:
    520
    Geen probleem in Photoshop CS4 iedergeval hier. Gebruik niet zoveel Illustrator, maar lijkt me dat dat precies hetzelfde is als in Photoshop.

Gewoon je tekst selecteren en dan in de fonts bar bovenaan 2x klikken en dan kan je er gewoon met de pijltoets doorheen scrollen.

Laatst bewerkt: 27 feb 2009
  15. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    In Photoshop werkt het inderdaad! Al sinds jaar en dag. Maar in Illustrator juist niet! En daar baal ik van. Maar op Windows werkt het in Illustrator weer wel! :mad:

16. Grave

Leuk Bevonden:
    520
    Idd, even geprobeerd in Illustrator, erg raar.

Als je veel fonts hebt gewoon in photoshop doen en dan naar illustrator exporteren. Maar idd iets waar ze in de volgende versie aan mogen denken, kost ze zo handen vol met tijd.

17. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Snap echt niks van die verzendstatus.

zo staat het op de bestelling pagina:
    Maar als ik dan bij Volg deze zending kijk, dan staat er dat er 4 dingen zijn verzonden. in de zelfde zending. Beetje raar.

18. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Je hebt toch ook 4 dingen besteld! :+

19. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    ja, maar waarom er dan bij de Macbookpro 9 maart staat, terwijl alles in 1 keer verzonden word. :confused:

20. broodplank

broodplank 450Pk!

Leuk Bevonden:
    0

Verzonden op: Feb 25, 2009
    Verwachte leverdatum: 09 Maart, 2009

Ze verwachten dat hij 9 maart wordt afgeleverd.. Is tog niet zo moeilijk lezen?

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina