De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 21]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 4 jan 2009.

?

Op welke tv kijk je tv/film/games op ?

  1. HDready

    53,8%
  2. HDready 1080p (FullHD)

    29,7%
  3. Monitor

    10,3%
  4. CRT (Beeldbuis)

    12,8%
  5. Beamer

    4,4%
Meerdere stemmen zijn toegestaan.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ryan23

    ryan23 Spartan23R

    Berichten:
    1.974
    Leuk Bevonden:
    1
    het is de Xyno L6432, geheel onbekend maar voor die prijsje kon ik em niet laten liggen :+ (had hiervoor een 30 cm crt..)

    het is geen full hd tv, maar in de opties op de xbox kan ik wel de 1080p selecteren, zal morgen dan toch maar is ff zo een kabeltje kopen.

    // edit, nog een vraagje, is zo'n HD-VGA kabel mooier dan component? :+
     
    Laatst bewerkt: 26 feb 2009
  2. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Het zou niet mijn keuze geweest zijn denk ik. Dan zou ik eerder voor een 24-30 inch pc monitor met hdmi ingang gegaan zijn.

    Liever een wat bekender merk zoals iiyama met zeer hoge cijfers voor beeldkwaliteit
    http://www.kieskeurig.nl/lcd_monitor/iiyama/prolite_e2403ws/specificaties/211692/

    of een samsung met tv tuner http://www.kieskeurig.nl/lcd_monitor/samsung/syncmaster_t240hd/281342/ Ook niet duur en de reacties en ervaringen zijn toch erg goed.

    Laat ff weten hoe deze bevalt.


    ----------------------

    Hm, nu gaat ook LG zich beraden om misschien uit de plasma productie te stappen. Wel weer goed voor Pana.
    http://www.engadgethd.com/2009/02/26/lg-considering-withdrawal-from-plasma-market/
    Ben ook nooit onder de indruk geweest van de kwaliteit van LG, maar buiten een pc monitor om, heb ik niet echt gebruikerservaringen met LG.
    Ik vond de Scarlet lcd serie bijzonder lelijk van vormgeving en het beeld wat deze gaven vond ik ook matig.

    Ik zag vorige week een Pioneer KRP 500.....wàt een mooi beeld zeg! (de prijs was minder mooi).
    Helaas niet echt kunnen testen.
     
    Laatst bewerkt: 27 feb 2009
  3. pain of salvation

    pain of salvation Tetragrammaton

    Berichten:
    1.023
    Leuk Bevonden:
    0
    Van plan om volgende maand een nieuwe F-HD LCD/plasma aan te schaffen, ik wil hier maximaal 1500 eur aan uitgeven (inclusief wandmeubel), zit zelf te denken aan de Panasonic HT46PZ85 of de 42 versie, goede keus?
     
  4. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Bijzonder goede keus, de beeldkwaliteit van de Pana plasma's is geweldig.
    Hou er rekening mee dat deze alleen full hd accepteert over hdmi, ivm een xbox.
    Het verschil tussen plasma en lcd is fors. Vergelijk in de winkel de verschillende tv's maar s.

    De grootte ligt een beetje aan jouw kijksituatie: hoe groot is de kijkafstand en heb je digitale tv?
    Echter: de grootte went bijzonder snel en t ligt ook een beetje aan of je tv kijkt of dat je gamet/films kijkt.

    In de huiskamer kijken we tv op een 42 inch plasma en de afstand is 3 meter, dat kan sowieso makkelijk.
    Op mn 50 inch plasma waar ik op game en films kijk, zit ik op 2,5 meter en vind ik dit formaat al gewoon. Zit al te denken of er later een 54-58-60 inch moet komen.
    Voor gewoon tv kijken zal dit te druk worden.
     
  5. pain of salvation

    pain of salvation Tetragrammaton

    Berichten:
    1.023
    Leuk Bevonden:
    0
    Hm, mijn xbox heeft geen HDMI aansluiting. Op dit moment alles aangesloten via mijn receiver(onkyo tx sr706) welke via hdmi naar de TV(samsung le32r72b) gaat, krijg ik dan alsnog geen Full HD voor de 360? De 360 is aangesloten via component.
     
    Laatst bewerkt: 27 feb 2009
  6. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Klopt, de pana accepteert 720p en dus geen 1080pover componenten. Samsung plasma's accepteren overigens wel 1080p over componenten dacht ik.
    Persoonlijk zou ik een xbox met hdmi kopen, alleen al vanwege de betere koeling en onderdelen.

    De sanyo receiver accepteert ook geen 1080p over componenten trouwens, max 1080i. Ook deze accepteert alleen 1080p over hdmi. Misschien dat hij dit upscaled en dan door de hdmi stuurt op 1080p, dat zou kunnen.
     
    Laatst bewerkt: 27 feb 2009
  7. pain of salvation

    pain of salvation Tetragrammaton

    Berichten:
    1.023
    Leuk Bevonden:
    0
    Duidelijk, dan toch misschien maar een 360 met hdmi kopen, kosten gelukkig ook niet veel meer.


    2,5 meter, geen digitale tv, op mijn kamer althans. Kijk toch zelden tv op mijn lcd, het is vaak meer uitzending gemist via de computer, kan ik ook zelf bepalen wanneer ik iets wil zien.
    Het zal gamen en HD materiaal zijn op de nog te kopen Plasma/LCD, kijk eigenlijk alleen nog maar HD en uitzending gemist qua televisie.

    Hoelang is de levensduur ongeveer van een plasma?
     
    Laatst bewerkt: 27 feb 2009
  8. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Inderdaad, dat heb ik ook gedaan. Die dingen kosten echt weinig. Ik heb een arcade gekocht en toen de harde schijf van de oude erop geklikt, maar omdat je tegenwoordig games vanaf de harde schijf kunt spelen, kan je beter meteen eentje met grote harde schijf kopen.

    Ik zou dat doen en de Pana kopen. Panasonic komt trouwens wel met een nieuwe lijn, maar we weten nog niet wanneer die te koop is. Zeer interessante modellen zo te zien.

    http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1332636//
     
  9. pain of salvation

    pain of salvation Tetragrammaton

    Berichten:
    1.023
    Leuk Bevonden:
    0
    Een 120 Gig HDD al in bezit.

    Had al het een en ander gelezen over de nieuwe pana's(in maart op de markt als het goed is), maar zit toch met de gedachte niet een heel nieuw model te nemen, 3 jaar terug de samsung gekocht voor 1500 eur en die heeft nu al kuren(aan de rechterkant van het scherm een lijntje van een cm die van boven naar beneden loopt). en als je dan ook nog eens kijkt naar de vorderingen in die 3 jaar, toen was Full HD nog vrij ontbetaalbaar voor de normale consument.

    Oftewel niet het duurste model te nemen, uiteindelijk is het de bedoeling een OLED voor een betaalbare prijs te nemen en daar echt een hele tijd mee te doen.

    Je zou bijna deze aankoop als een zoethoudertje moeten zien|:- wat ik eigenlijk niet zou moeten doen. De 46" versie heeft trouwens een eisa award gewonnen, altijd leuk om te weten.
     
    Laatst bewerkt: 27 feb 2009
  10. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Heb even een paar tellen voor de Xyno gestaan en ben toen door gelopen.
    Het ontwerp van de behuizing stond mij helemaal niet aan en vond de doos veelste kleurrijk ,leek meer op een doos voor kinderspeelgoed :+

    Het belangrijkste is dat de gebruiker er tevreden mee is.

    VGA = Scherper beeld.
    Component = Helderder kleuren.
     
  11. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    De Pana is meer dan een zoethoudertje, maar daar kom je zelf wel achter ;)

    Oled.....eerst moet ik het nog zien. De levensduur is nogal een issue en betaalbaar zal dit zeker niet zijn in het begin, neem ik aan. Ik verwacht dat dit nog jaren gaat duren voordat er een 42-50 inch komt die betaalbaar gaat worden. (zie ik in mn glazen bol).

    Tegen die tijd heb je allang weer gespaard en is de techniek weer zo veel verder dat je inderdaad weer toe bent aan iets nieuws.
    Kijk maar naar je Samsung. Vroeger kocht je een tv voor 10-15 jaar, nu is die na 4 jaar ouderwets.
     
  12. Onslaught

    Onslaught HardCore Gamer

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    Misschien dat de nieuwe modellen eindelijk het kwaliteitsniveau van LX5080 weten te halen. Ik ben bang van niet.
     
  13. loeno

    loeno Active Member

    Berichten:
    213
    Leuk Bevonden:
    0
    mijn vader heeft de le-37a686 gekocht. Gister keken we een blue ray film op 24 hz? Maar hij heeft 100 hz. En nu speel ik op de playstation 3 op 60 hz. Hoe krijg ik het op 100 hz?

    dankje
     
  14. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Het beeldscherm (panel) van de Samsung werkt op 100hz , maar de Xbox360 of PS3 blijven gewoon op 24hz , 50hz of 60hz werken.
    Bij sommige merken kan je in het menu van de lcd/plasma kiezen voor 50hz of 100hz.

    100hz heeft niets te maken met de apparaat dat je op de tv aansluit !!
     
  15. loeno

    loeno Active Member

    Berichten:
    213
    Leuk Bevonden:
    0
    Oh dus het staat gewoon aan? Want ik las op zon forum; Ik doe altijd 100 hz uit als ik een film kijk. En dat was ook een samsung bezitter.
     
  16. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Bij veel merken staat 100hz altijd aan !!
    Als je de keuze heb tussen 50hz en 100hz , dan zou ik eerst 100hz uitproberen.

    4 jaar is wel heel lang.
    De verschillen tussen mijn R71 (2006) en D3500 (2008 ) zijn gigantisch.
     
  17. Davey666

    Davey666 Dislocated Boy

    Berichten:
    4.611
    Leuk Bevonden:
    80
    Weet niet of dit het juiste topic is om te vragen, maar dan hoor ik dat wel.

    Het is namelijk zo dat ik mijn ps2 weer eens wilde aansluiten. Maar wij hebben nu een HD-ready, waardoor het beeld dus hartstikke wazig is.

    Mijn vraag, wat moet ik doen om het beeld weer enigzins goed te krijgen?
     
  18. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Misschien iets er tussen zetten wat het beeld kan upscalen, heb al eens gelezen dat er diverse decoders zijn die dit kunnen.
     
  19. Onslaught

    Onslaught HardCore Gamer

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    Je PS2 aansluiten op een CRT televisies. LCD en Plasma televisies zijn fixed pixel wat wil zeggen dat zij een specifieke resolutie hebben, wanneer het bronmateriaal deze zelfde resolutie heeft of iets wat dicht in de buurt ligt is het genieten geblazen. Echter wanneer dit niet zo is is het beeld behoorlijk lelijk aangezien interne scalers nooit krachtig genoeg zijn om het beeld pixel perfect te scalen. CRT televisies zijn niet fixed pixel en kunnen daarom hun resolutie aanpassen aan de resolutie van het bronmateriaal met andere woorden alle oude spelcomputers van de Atari2600 tm Xbox 1 kan je het beste aansluiten op een oude vertrouwde CRT.
     
  20. Davey666

    Davey666 Dislocated Boy

    Berichten:
    4.611
    Leuk Bevonden:
    80
    En als ik de ps2 aansluit met een component kabel, dat heeft geen effect?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina