Apple / Mac - [Deel 2]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Melbuuln, 21 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Mogelijk morgen al de nieuwe Mini (met de look en waarschijnlijke specs zoals ze eerder de geruchtenmolen in gingen). Ook kan op nieuwe iMac.

2. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    Zie mijn post boven jou ;)

"mogelijk" is een heel breeeeeeeed begrip :cool: Maar ik wacht gewoon af en kijk het even aan.

@ Broodplank: Ik heb net je topic op OMT gelezen en moet je eerlijk zeggen dat je toch wel een aparte manier van discussiëren/topic start hebt...
    Ik vind de mensen op dat forum net als XBW minder "fanboy" dan dat je ziet op veel andere fora.
    Het komt op mij in ieder geval wel over alsof je de boel wat aan het uitdagen was....
    Maar goed, niet de bedoeling om die discussie hier door te zetten maar ik reageer ff op je link naar je thread ;)

Have fun met windows!

(een tevreden switcher die zn Vista laptop en Vista pc aan de kant heeft geschopt voor een Macbook Pro ;) )

3. broodplank

broodplank 450Pk!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb geen Vista man :p. Ik ga voorlopig niet terug :eek:. Ik was in een melige bui en ik wou de fanboys testen :p. Was wel lollig voor even.

4. Grave

Grave Gym Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    520
    De mini is altijd al een geval apart geweest helaas. Echt de enige machine die echt hopeloos wordt vergeten door apple. En moeilijk een pijl op te trekken wannee er echt een nieuwe komt.

Bij de Mac Pro etc is het al makkelijker te zien, zo zijn in de nieuwe Snow Leopard versie voor ontwikkelaars al codes gevonden die support geven aan nieuwe Nehalem Processors en videokaarten die in de nieuwe Mac Pro komen, dus wat betekent dat een update erg waarschijnlijk is en waarschijnlijk dus nook niet lang meer laat wachten.

Denk de iMac ook en hoop ook op de mini, maar de mini heeft niet echt hardware die je snel zult tegen komen in zulke code, dus dat is altijd afwachten.

5. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Ben benieuwd of dit 'm wordt!

6. Grave

Leuk Bevonden:
    520
    ^
    :D Wou em al net posten.

7. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Ik heb er zo mijn twijfels over, maar je weet nooit natuurlijk. De geruchten worden nu wel sterker en sterker.

8. Grave

Leuk Bevonden:
    520
    Ik geef het wel een kans. Denk dat het nooit meer lang kan duren voor updates, en de laatste keren lekte er ook al veel uit in vergelijking met jaren terug, dus wie weet. Nog paar weken wachten.

9. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    Zou me niets verbazen als dat hem wordt. Zijn al diverse foto's en een video van 'gelekt'. Beetje zelfde style als huidige mini met de nodige hardware updates. Daar waar je PC binnen een maand verouderd en overpriced is, kun je met de mac zo een jaar of langer verder, voordat er een update of pricedrop komt. Kan je zowel positief als negatief zien, maar toch.

10. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Paar weken? Sommige gokken op morgen en anders volgende week!
    Aldus de bron van OMT.

11. Grave

Leuk Bevonden:
    520
    ^Dan zou het een "stille" update van de mini worden, nets zoals de laatste Mac Pro de vorige keer. Ook niet op een event, maar gewoon ineens een update.

Wat opzich dan wel weer aannemelijk is als je deze foto's ziet, geen visuele veranderingen oid, alleen wat nieuwere hardware.

Maar morgen lijkt me dan wat minder likely, maar wie weet :)

12. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    De iMac zal wel weer op de Apple Campus worden gepresenteerd. Verwacht niet weer een stille update zoals vorig jaar. Al zal wederom alleen de binnenkant een update krijgen. Het huidige design zal nog wel even meegaan.

13. Grave

Leuk Bevonden:
    520
    Denk dat de mini en imac een stille update krijgen of heel even genoemd worden tijdens een event, maar dat de hoofd aandacht dit maal zal liggen bij de Mac Pro en hopelijk nieuwe acd's.

Mac Pro krijgt een hele nieuwe architectuur en waarschijnlijk ook een andere case design. En de nieuwe acd's worden hopelijk tegelijk geintroduceerd. Hopelijk lijken ze niet op de macbook display ad-on, want een acd wil ik het niet noemen:+

14. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    Vind ze op zich niet lelijk ofzo, maar de oude ACDs hebben gewoon een stoere, luxe stijl / uiterlijk. Zo vind ik de oude Macbooks en met name de Pro's een stuk mooier dan de huidige lijn.
    Case van Mac Pro blijft ook mooi (en de generatie ervoor). Sowieso is jouw setup al erg strak, zeker met die decks er boven. Maarja, kost wat, maar dan heb je ook wat. :)

15. Grave

Leuk Bevonden:
    520
    Idd, ik vind dat nieuwe zwarte scherm echt lelijk, en met die glasplaat ervoor ook nog eens totaal niet te gebruiken voor de mensen die ze waarschijnlijk gebruiken.

Hoop echt dat ze alu blijven, misschien wat dunner en led backlit, maar verder hoeft er wat mij betreft niet veel aan veranderd te worden. Zijn echt mooie schermen.

Mn setup was niet heel erg duur, heb mn 20" acd van een foto studio overgenomen die overgingen op een 30" acd, dus voor een mooie prijs destijds gekocht en in nieuwstaat met alles erbij en de server tower onder het bureau wordt gebruikt, alweer 7 jaar. Dus nodig aan vervanging toe, kan ik eindelijk alles gaan overzetten en de server tower met pensioen sturen :)

16. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Ben zeer benieuwd naar de speqs en prijzen.
    Ben zeer tevreden over mijn Mac mini 1,83Ghz en het liefst zou ik in Juni/Juli een nieuwe mini willen kopen.

17. Grave

Leuk Bevonden:
    520

Bron: OMT

Dus als het waar is, hoef je niet lang te wachten en worden ze morgen aangekondigd/in de winkel geplaatst.

18. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    Waarom zou je willen upgraden als je al zo tevreden bent?

De specs van de Mini (als ze waar zijn), vind ik wel tegen vallen. Een iets grotere harde schijf en 2 gig RAM mag wat mij betreft gewoon standaard in dat ding zitten...

19. Grave

Leuk Bevonden:
    520
    Idd, helemaal als je weet dat de huidige mini ook al een 2,0 GHz core 2 duo optie heeft. Dus idd, zou je niks mee opschieten als ze geen betere optie geven. Zou je anders idd tegenvallend mogen noemen. Maar laten we wachten tot hij echt uit is, misschien valt het mee.

Edit:

Bij de specs van de mini op OMT staat nu "Vanaf 2,0 GHz" dus dat is de base versie waarschijnlijk en kan je kiezen uit snellere modellen, valt dus mee ;).

Laatst bewerkt: 2 mrt 2009
  20. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    Ik ben dan misschien "iets" te kritisch maar goed ;) Mochten dit de "start" specs worden vind ik ze alsnog een beetje tegenvallen. Zeker als ze na deze update weer ruim anderhalf jaar gaan wachten met een volgende update 8)

Sowieso ga ik tot aankoop over hoor, hoewel, als ze niet binnen nu en een maand of anderhalf met een update komen, zit ik er aan te denken mn Elgato op Marktplaats te zetten en te wachten tot na de zomer....

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina