Apple / Mac - [Deel 2]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Melbuuln, 21 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. iOcat

iOcat ;=- POW!

Leuk Bevonden:
    7
    Zou de grafische kaart van de 24 inch ongewijzigd blijven? :{

2. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Wil graag een stap verder gaan , maar vind 2,0Ghz geen echte verbetering.
    Wil minimaal een processor van 2,66Ghz hebben.
    Heb de aankoop van een nieuwe 22" monitor even uitgesteld omdat niet zeker wist wat ik wilde kopen , nieuwe mini of de 24" iMac.

3. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Zal waarschijnlijk wel een Nvidia in komen zoals in de huidige MacBook en MacBook Pro.

4. Rox

Rox Marketing 2.0..

Leuk Bevonden:
    2
    Ik heb een Mini CD 1.66 (een oudje dus, de eerste Intel), maar toen ik mijn MacBook aanschafte vond ik eigenlijk al dat de mini niet meer zo snel was (hij was al volledige geupgrade, op de schijf na).
    Heb nu ook een 24" iMac staan (2.8, 8800, 4gb) en die rent echt rondjes om de mini. Ik zou altijd de stap naar de iMac maken, zelfs de basisversie is al veel snappier in gedrag dan de mini...

Ik denk ook dat er een nVidia chipset/graka inkomt, maar ik ben wel benieuwd hoe ze het gaan doen. Als het inderdaad zo is dat er een instap 20" variant komt, zou het me niets verbazen dat die dezelfde grafische chip krijgt als de MacBook en dat het daarmee ophoudt, misschien hoogstens nog een instapchippie erbij voor Grand Central.

De 24" variant (en zeker de topversie) is een ander verhaal. Die hebben op dit moment al een redelijk goede nVidia chip (de 8800GT). Hoewel die (vanaf de pc-wereld bekeken) al wat achterhaald is, is die zeker beter dan wat er nu in de MacBook Pro is gezwengeld. Ik ben benieuwd of ze daar een stapje verder mee gaan (al dan niet om er zeker van te zijn dat de nVidia chipset hier goed mee overweg gaat). Jammer dat het geen quadcores worden, maar volgens mij zijn die warmer en bijzonder slecht leverbaar, dus dat zijn twee goede redenen.

5. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Mijn iMac (2.4Ghz Core 2 Duo) wordt al heel erg warm! Laat staan als er een Quad-Core in komt.

6. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Gaat nu in ieder geval wel hard met de geruchten / gelekte info. Verwacht wel snel updates. Is alleen nog de vraag of het echt interessante updates zijn.

7. Grave

Grave Gym Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    520
    Online stores van apple gaan dicht, dus komt zometeen iedergeval wat nieuws in de store te staan ;)

8. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Ben erg benieuwd!

9. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
  10. broodplank

broodplank 450Pk!

Leuk Bevonden:
    0
  11. iOcat

iOcat ;=- POW!

Leuk Bevonden:
    7
    Ik ga waarschijnlijk voor de 1399 iMac. :D

Even wachten wanneer we hem bij Dixons gaan krijgen :9

12. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    iMac heeft een aflopende voet gekregen en een nieuw bedraad toetsenbord zonder numeriek gedeelte.
    Mac Pro mag gewoon niet veranderd worden, die kan niet mooier!

13. Rickkkkk

Rickkkkk Active Member

Leuk Bevonden:
    56
    Ben ook niet echt onder de indruk van het optische deel, weinig nieuws, maar de hardware is weer top!

14. broodplank

broodplank 450Pk!

Leuk Bevonden:
    0
    Aflopend voet?

15. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    De poot van de iMac loopt nu van achter naar voren schuin naar beneden.
    Hij is dus puntiger geworden, zoals de voet van de 24" LED Cinema Displays.

16. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    Ah nee. Minimalistisch ok, maar numeriek gedeelte vind ik wel prettig. Tobo's en muizen zijn al zo achterlijk duur, laat staan dat ze dan nog eens hoop keys er af halen.
    De Macs vallen voor mij voorlopig af. Vind ze te prijzig in tegenstelling tot de specs. Tenzij mijn PC het begeeft en ik ineens een geldboom in de tuin zie voorlopig geen nieuwe Mac voor mij dus.

17. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Ik vind het numerieke gedeelte ook erg prettig. Daarom heb ik ook het toetsenbord met draad bij mijn iMac en niet de draadloze..ook al staat dat misschien mooier.

18. Grave

Grave Gym Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    520
    Schiet mij nu maar neer... hier nu op gewacht, een Mac Pro die beperkt is en ook nog es duurder.... :mad:

Maar 4 geheugen banken in de standaard Mac Pro die maar tot 8GB gaan ipv 32GB, die zelfs de vorige Mac Pro al ondersteunde en nu een enkele quad core, ipv 2 :mad:

Zou me niks verbazen als de vorige instapmodel Mac Pro sneller is dan deze, bovendien zitten je geheugen banken meteen al vol... |:-

Way to go apple!

Maar het kon nog erger als je in Engeland woont, die gaan van 1700 pond naar 2400 pond voor de instap Mac Pro, denk dat die mensen daar nu heel blij worden met een stijging van even 700 pond, ongeveer 800 euro :lol: 8)

19. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Het zijn dubieuze updates deze keer inderdaad.

20. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    En nog geen info over wat ze nou met de ACD's gaan doen.
    Maar is er geen plek om de vorige generatie Mac Pro (voor een wat zachtere prijs) te kopen? Zoals je ook geregeld zag dat ze de witte en zwarte Macbooks voor een wat zachtere prijs nog hier en daar verkochten.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina