Het spel is vooral in het begin erg gemakkelijk, maar daarna trekt het redelijk aan. Aan de andere kant: misschien ben je wel goed en heb jij je party goed ingedeeld? Dat zou veel van de uitdaging weg kunnen nemen (op een positieve manier bedoel ik dat dan, want dat is de beloning als je goed je party managed).
Heb je tactisch inzicht en zet jij je skills goed in, dan zijn de meeste gevechten goed te doen. De meest lastige tegenstanders op disc 1 vond ik in het begin vooral die grote oversized krabben (terrapest of hoe heten ze), maar na wat ervaring vallen die ook mee. Spiritbirds (ook in de woestijn trouwens) blijven lastig met die rotte curse attack van hun. Welke tegenstanders jij tegenkomt hangt vooral af van je BR (battle rank).
Skills worden aparter hoe verder je komt. Je hebt later o.a. psionics, shard magic en trap lore, maar ook summons en uber magic die alle tegenstanders in een battle wegvagen.
@TotalSOLO: Petje af voor de 1000/1000. Ik heb begrepen dat het behoorlijk wat skill vraagt in deze game! Voor de extremere achievements (o.a. die scroll guru) ga ik gewoon eff in een guide neuzen, want ik heb begrepen dat deze ook voor een deel van willekeurige kans afhangen wanneer je bepaalde monsters kunt tegenkomen. Deze parameters worden in ieder geval verklaard in de guide van xbox360achievements.org.
Laatst bewerkt: 2 mrt 2009