1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Street Fighter IV [Deel 3]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Goiz, 20 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nindo

    nindo Active Member

    Berichten:
    163
    Leuk Bevonden:
    0
    Omdat button mashen in SC4 leuk eruit ziet maar hier niet. Leer de moves dan ga je zien dat 'ruimte overnemen' zeer leuk kan zijn. Het systeem van SF4 ligt misschien heel diep, maar er zitten ook 'basics' in die makkelijk te leren zijn. (Voor iemand die nieuw aan de serie is, is dit zowiezo wat lastiger)

    De reden waarom dit spel leuker is, is omdat er een rock-paper-scissors systeem in zit, met oneindige diepgang. Dat vinden veel mensen niet in Soul Calibur.

    Maar dan alsnog, je hebt gelijk, dit is vooral voor de mensen die van SF houden (SF mensen houden eenmaal van veel diepgang) maar een casual gamer zou het ook kunnen oppakken door de makkelijke basis. Als je een hadouken of een shoryuken eruit kunt gooien, en niet alleen de standaard move zoals jabs of kicks, (zo lijkt het ook alsof SC4 veel meer diepgang heeft omdat die gewoonweg meer moves heeft, maar niet allemaal even nuttig als de moves die ze beschikken in SF) dan pas begin je de basis te leren.

    In SF is overal een antwoord voor, als je met zo'n mindset speelt zal het je veel helpen. :)

    (Als dit nog niet genoeg was, en je wilt nog spelen, ga gewoon in de Challenge Mode, Trial Normal, en leer de moves!)

    Maar we begrijpen je zowiezo als je meer hobbies/games hebt. ;)
     
    Laatst bewerkt: 3 mrt 2009
  2. Ypuh

    Ypuh Active Member

    Berichten:
    3.250
    Leuk Bevonden:
    203
  3. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    challenges ontdekt en die gaan me geloof ik erg veel helpen!

    Maar zoals ik al zei, ik heb redelijk wat SF ervaring, maar ben nooit goed geweest oid. Vooral chargen lukte vaker niet dan wel. Echter met een shoto kon ik redelijk overweg. Dan speel je ineens dit en dan gebeurt er ineens 10x meer op het scherm en wordt je in ronde 3 20x achter elkaar afgeslacht door een Rufus die ineens alleen nog maar supers en ultra's doet zodra die ze kan.

    Dan lijkt het er dus op dat het spelletje compleet strandt.

    Wist ik veel dat het nog gemakkelijker dan easy kon. Verwacht nu toch binnen no time op een beetje niveau te komen :)
     
  4. Porchmonkey

    Porchmonkey Active Member

    Berichten:
    90
    Leuk Bevonden:
    6
    Fucking hell ben echt schijtziek van online

    Fucking kut noob sagat/ken players die constant shoryuken spammen of een andere move of constant zitten te turtlen. Fucking irritant. En ik main Sakura dus als zij 1x die Shoryuken laten doorkomen is er gelijk 30% van m'n health af. Echt fucking nep en irritant. Heb meer dan 500 online games gespeeld, meer dan 250 gewonnen, en ben er echt fucking zat van op dit moment :confused:.
     
  5. melvinvdb

    melvinvdb Professional

    Berichten:
    322
    Leuk Bevonden:
    0
    Mij lukt dit ook nog niet helemaal. Je moet echt te snel alles doen met de juiste timing. Ja cancellen lukt wel na een move, maar om daarna een nog een leuke super of ultra eruit te knallen lukt niet echt. Maargoed ik merk wel dat het steeds beter gaat al ben ik nog steeds behoorlijk noob.

    @hierboven
    wat is turtlen?
     
    Laatst bewerkt: 3 mrt 2009
  6. Nickromancer

    Nickromancer Active Member

    Berichten:
    226
    Leuk Bevonden:
    0
    @ Kevf

    Vergeet niet dat veel moves anders worden als je ze met een andere kick of punch knop doet. Een hadoken bijvoorbeeld gaat sneller als je hem met heavy punch doet dan met light punch. Een shuriyuken (ofzo) word langer als je heavy punch ipv light punch tikt etc. Ik keek hier namelijk eerst overheen :9
     
  7. nindo

    nindo Active Member

    Berichten:
    163
    Leuk Bevonden:
    0
    Turtlen = Street Fighter/Fighting games term voor campen. (Weet je wel, campen zoals in een First Person Shooter, blijven afwachten)

    Ik heb een hekel aan turtle speelstijl, maarja het is legaal, zoals in een FPS. :)
     
  8. Ypuh

    Ypuh Active Member

    Berichten:
    3.250
    Leuk Bevonden:
    203
    Turtlen is je meer richten op defense en alleen voor de dikke hits uit je schild komen.

    Hele tijd in een hoekje zitten bijvoorbeeld om daarna een EX Shoryuken te doen met een Ultra er achteraan. Of de hele tijd houdoukens doen zodat je tegenspeler niet dichtbij kan komen.

    Dit is echt super irritant om tegen je te hebben! Want tegen de tijd dat je een taktiek bedacht heb, is de ronde vaak al voorbij en word je uit de lobby gekicked. Veel gebruikte characters hiervoor, Ken & Sagat.

    Ik heb nu een stuk of 3 partners in crime gevonden die veel SF4 spelen en net zo goed als me zijn. Is echt super spannend vaak en vooral HEEL erg verslavend. Wel een groot nadeel is, is dat we allemaal maar met 3 main characters een beetje kunnen spelen. Zodra je iets nieuws probeerd word je afgeslacht, waardoor je toch weer met je mains gaat spelen. Best wel zonde, maar aan de andere kant kun je straks wel weer met 3 characters overweg!
     
  9. DaanNL

    DaanNL Active Member

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    0
    He stick boi, beetje jammer dat je iemand als nindo die al weet ik veel hoe lang sf speelt en presteert als een beest zowel online als offline verkeerd gaat zitten verbeteren

    Turtlen is gewoon in je schild kruipen en ze laten komen en hun counteren op wat hun doen ja (dus die camper analogie gaat prima op), en om dat te doen gebruik je zoning (de juiste afstanden inschatten, zorgen dat je ze punished als ze te dicht bij komen , speelveld beheersen zodat je je tegenstander weinig opties geeft om iets te kunnen doen, whatever) en keepaway (fireballs, pokes, etc. om ze weg te houden)

    suc6
     
  10. Porchmonkey

    Porchmonkey Active Member

    Berichten:
    90
    Leuk Bevonden:
    6
    nindo, heb jij nog plek in je FL? Zoja, wie is je main? :) Misschien dat we es een paar potjes kunnen doen ...
     
  11. nindo

    nindo Active Member

    Berichten:
    163
    Leuk Bevonden:
    0
    No prob :) main = Bison/Ryu/Akuma/Cammy/Fuerte/Abel/Ken/... ok zonder grappen het is Bison, maar de rest kan ik ook.
     
    Laatst bewerkt: 4 mrt 2009
  12. Kaneda

    Kaneda Active Member

    Berichten:
    1.164
    Leuk Bevonden:
    0
    Woot ik ben uitgenodigd voor het mediamarkt toernooi zaterdag in Rotterdam!! Wel op crappy ps3 controllers:mad:
     
  13. nindo

    nindo Active Member

    Berichten:
    163
    Leuk Bevonden:
    0
    misschien zie ik je zaterdag in R'dam Danny...als ik win vanavond. (in media markt zoetermeer) word moeilijk want alle moeilijke spelers komen hier }:]
     
  14. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Gisteren even de tutorial bekeken van gamespot, erg handig ook mbt de stick want die heb ik dus verkeerd vast :9

    Wat me trouwens opviel is dat toen ik de challenges deed met Ryu de moves er gemakkelijker uitkwamen dan met Viper. Kan dat of is dat mijn verbeelding. Daarnaast ga ik eerst maar eens de arcade met alle karakters spelen om te kijken wie mij het meeste ligt. Als ik de tut moet geloven is Viper nl vrij lastig en had haar toch alleen maar gekozen omdat ze nieuw is en fijn voor het oog ;)
     
  15. Votingwhacker

    Votingwhacker Active Member

    Berichten:
    219
    Leuk Bevonden:
    0
    de standaard moves zijn het zelfde maar met c.viper is het moeilijker om de moves met elkaar te combineren zoals cancels enzo en dat gaat met ryu makkelijker. misschien zou je ook eens de trial attack ofzo in challenges doen dan kan je zien hoeveel moves en word je ook geleerd cancels te doen en moves te combineren.

    goodluck (ik zuig zelf nog wel maar daar zag ik wel hoe ik cancels beetje onder de knie kon krijgen)
     
  16. sharkdawg

    sharkdawg yo m@mma

    Berichten:
    1.180
    Leuk Bevonden:
    3
    He doe jij wel mee?
    Had me ook gelijk ingeschreven maar niks gehoord.....
     
  17. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Net voor het eerst gespeeld .. snapte er geen snars van :eek: Toch blijft het een leuk spel

    [yt]JtkczfFlEeg[/yt]

    [viddler]http://www.viddler.com/player/2681cee3/[/viddler]

    Ik merk wel dat ik een andere controller nodig heb

    Zelfs op very easy had ik het nog moeilijk
     
    Laatst bewerkt: 4 mrt 2009
  18. Ryu Suyanto

    Ryu Suyanto Ryu Suyanto

    Berichten:
    846
    Leuk Bevonden:
    0
    haha alhoewel ik vroeger sf2 kapot gespeeld had had ik precies hetzelfde toen ik begin met sf4. Tot nu toe ben ik nog steeds bezig met de basis dingetjes maar zoals je zegt, het blijft een leuk spel. Als dat neit het geval was geweest was ik wss al gestopt ermee :D

    En ja normale 360 controller is minder voor dese game. Arcade stick of fightpads word overal aangeraden. Mits je het er voor over heb natuurlijk. Lijk me zonde om er 1 aan te schaffen voor casual gebruik.
     
  19. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Mijn moto is .. <piep> met de krediet crisis .. dus geld uitgeven!
     
  20. GodPigeon

    GodPigeon Active Member

    Berichten:
    20
    Leuk Bevonden:
    0
    Je hebt helemaal gelijk :).

    En daarom meteen mijn volgende vraag: ik ga de Hori EX2 aanschaffen. Nu zag ik al wat plaatsen in dit topic voorbij komen waar ik hem kan kopen. Maar nu de game even uit is, waar zouden jullie hem nu kopen?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina