Resident Evil 5 [Deel 2]

Discussie in 'Algemeen' gestart door DulleNL, 3 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kiss of Fire

    Kiss of Fire Kiss of Fire

    Berichten:
    1.005
    Leuk Bevonden:
    40
    Dulle, alweer hulde. Zo'n game verdient een startpost van jou, haha.

    Ik krijg in ieder geval al heel veel zin in de game. Heb onlangs Killzone binnen gekregen maar kijk op de een of andere manier meer uit naar deze game. Helaas wordt het waarschijnlijk pas rond de 20e dat ik 'm koop ivm een uitwisseling.

    Co-op kan ik helaas niet proberen, tenzij iemand zin heeft om zich met mij online de co-op door te spelen. Speel wel op een PS3 :+.
     
  2. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.596
    Leuk Bevonden:
    8.698
    Ik ook, maar niet zo lang als jij :p

    En daarnaast heeft mijn nieuwe standaard dat format NOG beter gemaakt! :+

    Anyway, X360Fr33k: De singleplayer is juist de kern van de Resident Evil spellen en die is vanzelfsprekend erg goed, als je tenminste aan de controls gewend kunt raken. Die worden over het algemeen nogal verafschuwd.
     
  3. X360Fr33k

    X360Fr33k RacePro

    Berichten:
    388
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, heb vele RE's gespeeld. Op de Playstation 1 enzo. Dat waren volgens mij deel 1, 2 en 3 ofzo. Heb de Xbox1 maar even gehad, en dus nog geen RE op de XB gespeeld. Dit wordt dan mijn eerste. Hoop dat 'ie een mooie setting heeft en het oude RE gevoel heeft ;)
     
  4. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    De lijst is niet offcieel. Deze zal deze week pas officieel verschijnen!
     
  5. Rebel8319

    Rebel8319 XBW Addict

    Berichten:
    2.784
    Leuk Bevonden:
    0
    Zou hij ie misschien deze winkel al kunnen liggen ??

    en anders word het volgende week woensdag zeker wel !!

    heb er toch wel erg veel zin in gekregen namelijk , heb zeker wel weer zin in een goeie singleplayer game !! en helemaal in coop lijkt me het vet.
     
  6. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Dunno. Denk niet dat het een hele grote verkoop titel is. Dus dan heb je kans dat je hem volgende week woensdag al kunt vinden.
     
  7. Shinobi X

    Shinobi X Active Member

    Berichten:
    496
    Leuk Bevonden:
    0
    Hij komt morgen al uit in Japan, dus ik denk dat die lijst wel officieel is hoor. ;)
     
  8. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
  9. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    He verdorie, ik heb bij Gamehubs besteld en daar stond eerst dat ze de NTSC-J versie zouden verkopen, maar nu hebben ze toch besloten om de PAL versie te verkopen.
    Nu krijg ik em dus niet meer gelijktijdig/vroeger met de NL release. Bummer. :+

    En geen dude die Biohazard 5!! roept. ;)
     
  10. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Hij is toch alleen regio vrij voor de PS3? Ik heb nog nergens zien staan dat hij ook voor de X360 regio vrij is...
     
  11. Rebel8319

    Rebel8319 XBW Addict

    Berichten:
    2.784
    Leuk Bevonden:
    0
    Capcom games zijn altijd regiovrij volgens mij
     
  12. Servantes

    Servantes Well-Known Member

    Berichten:
    8.978
    Leuk Bevonden:
    3.322
    @Gforce: hij is wel regio vrij
     
  13. AgentSmith

    AgentSmith Guest

    M.u.v. Dead Rising......
     
  14. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Ok op playsasia zie ik niks staan. Ik had liever de CE gekocht.
     
  15. Servantes

    Servantes Well-Known Member

    Berichten:
    8.978
    Leuk Bevonden:
    3.322
    @Gforce: de gelekte versie was iniedergeval regio vrij en nee ik download geen games ik zag hem aleen staan voordat mensen daarover beginnen:D
     
  16. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Op PA komt het pas te staan als de game uit is.
    Gamehubs had iig bevestiging dat de NTSC versie regiovrij was, dus dan zal het wel zo zijn.

    Niet dat het mij nog iets uitmaakt aangezien ik nu gewoon de PAL versie krijg. :p
     
  17. geob81

    geob81 Active Member

    Berichten:
    468
    Leuk Bevonden:
    8
    Het populaire Japanse blad Famitsu heeft z'n cijfers voor Resident Evil 5 gegeven (ziet er goed uit):


    Famitsu Review (10/10/9/9 = 38/40)

    "There's no dramatic change as there was from RE3 to RE4, but there's still an evolutionary process here," as one put it. "No major surprises; just an ease of play and a visual, control, and gameplay standard that's top-of-the-line," said another. And that, really, is the worst you can say about Capcom's latest, a game otherwise described as a "massive, valuable package."

    With the basic feel largely the same, "the main difference from RE4 is the important role Sheva takes and how much working with her is part of advancing through the game," one said. "The difficulty level can change a lot depending on what weapons you give her or what you ask her to do." Another noted that co-op is what makes this game unique at all, especially online: "Co-op is about more than just playing the story; two hardcore players can go for high scores online, and you definitely get enough inspiration to keep on playing this way. Sheva under AI control is pretty decent, but I wish there were more ways to direct her moves." As a third put it, "playing alone is no problem, but co-op is just so much more fun."

    The challenge level is well done, according to Famitsu's reviewers ("I'm very impressed with the way there's always some sort of route open to you, no matter how good or bad you are at games"), and the writers didn't have any of the problems with the controls that demo players have brought up -- "being able to change weapons with the directional pad really speeds up the game," and "getting to choose from several control types is also nice." The graphics are top-notch, too, of course: "The parched atmosphere the light and shadows present is amazing, putting you that much deeper into the game."

    Final verdict: "The addictiveness of RE4, coupled with the novelty of co-op, couldn't be more fun." There you go.


    Ook zijn er scans van het blad Gamepro op Internet gezet (met review), 4.5 / 5

    http://i42.tinypic.com/2ir1c7d.jpg
    http://i42.tinypic.com/2luqgoy.jpg
    http://i39.tinypic.com/25516hz.jpg
    http://i43.tinypic.com/2wqvrpj.jpg
     
  18. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Erg mooie score, zeker een must. (heb de LE voor de 360 besteld)
     
  19. iMark 007

    iMark 007 Active Member

    Berichten:
    6.027
    Leuk Bevonden:
    152
    De downloaders zitten het spel alweer te spelen....
    Zo'n gast uit mijn friends list download alles wat los en vast zit, maar die zit al lekker RE5 te spelen.
     
  20. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Vind de firepower van de shotgun en sniper wel erg mager....
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina