Omdat button mashen in SC4 leuk eruit ziet maar hier niet. Leer de moves dan ga je zien dat 'ruimte overnemen' zeer leuk kan zijn. Het systeem van SF4 ligt misschien heel diep, maar er zitten ook 'basics' in die makkelijk te leren zijn. (Voor iemand die nieuw aan de serie is, is dit zowiezo wat lastiger)
De reden waarom dit spel leuker is, is omdat er een rock-paper-scissors systeem in zit, met oneindige diepgang. Dat vinden veel mensen niet in Soul Calibur.
Maar dan alsnog, je hebt gelijk, dit is vooral voor de mensen die van SF houden (SF mensen houden eenmaal van veel diepgang) maar een casual gamer zou het ook kunnen oppakken door de makkelijke basis. Als je een hadouken of een shoryuken eruit kunt gooien, en niet alleen de standaard move zoals jabs of kicks, (zo lijkt het ook alsof SC4 veel meer diepgang heeft omdat die gewoonweg meer moves heeft, maar niet allemaal even nuttig als de moves die ze beschikken in SF) dan pas begin je de basis te leren.
In SF is overal een antwoord voor, als je met zo'n mindset speelt zal het je veel helpen.
(Als dit nog niet genoeg was, en je wilt nog spelen, ga gewoon in de Challenge Mode, Trial Normal, en leer de moves!)
Maar we begrijpen je zowiezo als je meer hobbies/games hebt.
Laatst bewerkt: 3 mrt 2009