Tja, het is altijd lastig voor mij om hier op te reageren, gekleurd als ik ben, maar ik vind dit echt zo'n grote onzin dat ik er toch even op reageer.
KZ2 is by far niet de mooiste game op dit moment, maar de grootste teleurstelling qua graphics. Mind you, ik heb het niet over de game, maar over zijn graphics. Ik vind de 9,1 op gamerankings/gamecritics een prima score, wat ik er zelf ook aan zou geven, maar dat komt zeker niet door hoe het eruitziet.
Ten eerste draait het op 720P en dat zie je tov games zoals GoW2 en CoD die wel op 1080P draaien. Dat is domweg mooier. Net als een Blue Ray mooier is dan een DVD (die ook wel 720P haalt). En dat voor het bedrijf dat ondersteuning van 2 1080P beelschermen beloofde vind ik toch opmerkelijk, na zoveel jaren development kan hun paradepaardje nog niet tippen aan de 360, laat staan aan andere PS3 games zoals MGS4.
Maar zelfs op 720P heeft het nog problemen met framerates, pop-ups you name it. Als je dan kijkt hoe uitgewerkt de omgeving is, dan moet je eens tegen gebouwen gaan staan en kijken hoe niet uitgewerkt dat is, of tanks, heel nep allemaal. Ook de gezichten en de poppetjes zijn allemaal erg slecht uitgewerkt, bij lange na geen GoW2, zelfs geen GoW1. Ik had heel veel verwacht van de ragdoll physics, maar ook daarvan sla ik niet achterover, Niks bijzonders.
Laat staan het verhaal, gaming is voor mij een vorm van interactieve storytelling. Geen moment heb ik me verbonden gevoeld met de hoofdrolspeler (Rico???) Terwijl Marcus Phoenix en Dom mij echt raakten en ik me echt kon vereenzelvigen met hen.
Dan de AI. Okay, zo stupide als deel 1 zijn ze niet meer, maar om nou te zeggen dat ik me bedreigd heb gevoeld??? Uberhaupt stimuleert het spel je enorm om te rushen, terwijl ik dat juist jammer vind. Gewoon beueken en er doorheen rammen en hoppa klaar.
Ik heb het nog niet MP gedaan, maar geloof heus dat dat een gave ervaring is. Ik heb het niet zo op PSN, geen of slecht onderling geluid, slechte connecties, etc. DAt heeft niks met KZ2 te maken, maar met de architectuur van PSN.
Kortom een prachtig spel, maar niet de torenhoge verwachtingen inlossend die ik er van had. En al helemaal niet de demotrailer van E3 2005. Wie zegt dat ze die film bijna hebben gerealiseerd, moet zich gaan schamen voor zijn eigen leugen of nog een keer naar de details van dat filmpje kijken: druppels zweet die van gezichten afdruipen. Nou als jij in game dergelijke datils hebt gezien, ben je een knapperd. Je kunt al bijna geen eens een neus zien, laat staan monden of ogen.
Laatst bewerkt: 5 mrt 2009