aantal dingen met je eens, echter met een groot aantal dingen niet.
Waar ik het mee eens ben is dat KZ2 tov Gears tekort schiet mbt het verhaal. De karakters van Gears zijn gedenkwaardiger, de oneliners geniaal en ze zijn sowieso qua graphics vele malen beter uitgewerkt.
Maar verder vind ik toch echt wel dat KZ2 de lat een stuk hoger legt. Physics die tegenvallen? Heb je dat filmpje toevallig gezien met rook icm een schip wat overvliegt? De rook wordt vervormd door de draaiing die veroorzaakt wordt door de turbines. Dit soort dingen kom je echt niet tegen in Gears. Daarnaast zijn lichtinval en het uitwerken van vernietigbare omgevingen vele malen meer geperfectioneerd.
Een ander punt is de opzet van de levels. Waar Gears idd een gave achtbaan is, is kz meer de botsauto-attractie. Nog steeds beperkt in waar je heen kan, maar het hoeft niet allemaal in dezelfde lijn en veel stukken kan je op een andere manier spelen.
De AI doe je imo veel tekort. Ik moet de shooter nog tegenkomen met een dergelijke AI.
Daarnaast vind ik het geluid van KZ2 fenominaal, zelfs mijn vrouw werd achterover geblazen door het geluid van het beginfilmpje.
De mp is gaaf, mooie levels, goed uitgewerkte levelling en coole extra's. Echter zoals je zegt, PSN is gaar, brak en lam. Sterker nog bij het volgende Oldskoolavondje (ben jij daar ook niet aangemeld trouwens
) gebruiken we een XBL-party voor de chat.
1 zwaluw maakt nog geen lente en met een psn als een miezerige herfst komt de zomer er misschien helemaal wel niet voor de ps3. Maar Killzone 2 is zeker wel die ene zwaluw
(hoezo poetisch
)
Klik om te vergroten...