Vreemd routerbereik probleem

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Kevf, 5 mrt 2009.

1. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Ik heb sinds een paar dagen deze router:

http://tweakers.net/pricewatch/162127/sitecom-wl-183-wireless-network-300n-router.html

Alle apparaten in het netwerk hebben perfect bereik (alleen de kapotte pc nog niet getest). Behalve de laptop van mijn vrouw en laten we die nou net willen gebruiken.

Het volgende doet zich voor. We hebben nu twee draadloze netwerken waar we op in kunnen loggen. Het brakke netwerk van de tele2-modemrouter en het nieuwe netwerk van de Sitecom.

Zodra ik kies voor die van tele2 krijg ik 2 tot 3 streepjes max, ook al sta ik naast de router. Kijk ik vervolgens in het netwerkcentrum dan staat die van Sitecom op 5 streepjes. Echter zodra ik overstap naar die van Sitecom draait het fenomeen zich om. Mijn verbinding krijgt nog maar twee streepjes en in het centrum detecteert de laptop die van tele 2 op 5 streepjes.

Iemand enig idee hoe dit kan? Slechte netwerkkaart oid?

2. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Werkt het internet goed? Is de snelheid goed? Valt het niet uit? Zo ja, wat is het probleem dan? :+

Ik heb dat soms ook (zowel in XP als in Vista) dat bij de detectie het signaal 5 streepjes is, maar dat het na de verbinding nog 2-3 is.

3. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Misschien komt het omdat als er niemand op zit de verbinding beter is, dan als er mensen op de verbinding zitten?

4. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    streamen naar de consoles werkt niet goed, dat is het probleem ;)

zelfs mijn Acer netbook heeft 5 streepjes

5. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    tele2 + sitcom zullen wel op hetzelfde kanaal zitten (12?) dus dan storen ze elkaar..

Wat wil je streamen? HD content lukt sowieso niet via WIFI, omdat de consoles max 54g hebben..

6. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Zet die wireless van die Tele2 troep dan uit ;)
    (als je het toch niet meer gebruikt)

7. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    huh sowieso niet? Ik zou toch zweren dat ik heb gelezen van mensen die dat wel deden.....

Ik zal de tele2 eens uitzetten, maar dan nog blijft het vaag dat de andere apparatuur er geen moeite mee heeft.

tnx voor de replies!

8. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Ik heb streaming toch nooit goed vloeiend kunnen laten doen en dit gaat dan over SD materiaal (soms ging het wel vloeding). Nu was dat met mijn vorige modem/router dus met mijn nieuwe zou SD wel moeten lukken, maar ik betwijfel ten zeerste dat ik HD vloeiend ga kunnen streamen.

9. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Ik heb eigenlijk hetzelfde probleem de laatste tijd.

Boven op de zolder staat de Router en de Modem. Een verdieping lager staat mij laptop en beneden staat ook nog een laptop.
    De laptop beneden maakt draadloos een perfecte verbinding met de router, alleen die van mij valt best wel vaak weg, dat die en minuut gewoon helemaal naar beneden keldert en ik geen pagina meer kan laden, en na een minuut komt het weer terug.

Dit is alleen bij mij laptop zo, en bij andere laptops heb ik daar geen last van.
    Kan het zijn dat het aan de laptop ligt dat de netwerkaart niet goed werkt ofzo?

10. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    Kan, misschien zit je in je laptop een cheap-ass WIFI chip.

11. Volkoren

Volkoren Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Zo te horen is dat inderdaad het probleem.
    Misschien is dit iets voor jou?

12. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Is zal een gaan kijken. Is het makkelijk te installeren?

13. Volkoren

Volkoren Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    De link die ik jou gaf is een usb stick, die je ook met een kabeltje kan uitbreiden.
    Het is over het algemeen de stick in je laptop doen, en klaar ben je. (Soms moet je een stuurprogramma van een cd installeren)

:)

14. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    Die link die je gaf is een pci kaartje :+

15. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Ik zat al raar te kijken. :+

16. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Heb het probleem als ik de wifi software van Acer gebruik , laat ik Vista de verbinding beheren dan heb ik op zolder maximaal ontvangst.
    Router staat beneden achter de tv (daar komt de kabel van Ziggo ).

We hebben hier 2 draadloze routers in huis WRT54G (Ziggo) en Speedtouch 760i ( KPN internetbellen ).
    Beide routers stonden standaard op kanaal 6 met als resultaat dat de routers elkaar weg drukten.
    De WRT54G staat nu op kanaal 1 en de 760i heb ik op kanaal 8 gezet , met als resultaat overal in huis perfect ontvangst via de WRT54G.

Deel Deze Pagina