Voor degene die de PS3 versie overwegen... helaas is ook deze versie weer iets inferieur aan de 360 versie als het om de graphics gaat. In dit geval is de framerate minder stabiel als er veel actie op het scherm is. De laadtijden zijn wel iets sneller op de PS3, tenminste als je RESI5 op de 360 niet installeert op de HDD. RESI5 bestuurt op beide consoles ongeveer even goed.
Check out de IGN review. Ik ben niet zo'n IGN fan, maar de lovende reviews doen me goed. De meeste kritiek hangt eigenlijk samen met dat RESI5 de minste horror elementen heeft van alle delen uit de serie.
=========================================
"Closing Comments
With Resident Evil 5, Capcom has broken away from many of the survival horror conventions it pioneered. The creepy suspense of the earlier games has been replaced with an action-packed intensity that will instantly appeal to some gamers and disappoint others. As an action game, RE5 is a success, and there’s a wealth of replayability through item collection, weapon upgrades, score chasing and the unlockable Mercenaries mode. But this is no gentle nudge to the formula of the previous main RE games; it’s an evolution. And if you can accept it as that, you just might love Resident Evil 5."
=========================================
Actie voert dus, net zoals in deel 4, de boventoon. Maar buiten dat heeft IGN niets dan lof over deze game. En als ik zo de beelden zie (ze hebben ook een video review), dan weet ik zeker dat dit iets speciaals gaat worden.
Volgende week vrijdag gaat het feest beginnen! \o/
Laatst bewerkt: 7 mrt 2009