Apple / Mac - [Deel 2]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Melbuuln, 21 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Niet voor een iMac gaan maar voor een mac pro..

2. R-Y

R-Y let's pop

Leuk Bevonden:
    4
    Nee, ik heb een besluit genomen : Imac wordt het sowieso vanwege dat ik geen kast meer wil. Ook snap ik dat de technologieën huidig de dag onwijs snel gaan op het computer gebied, dus daar moet ik niet over zeuren. En om 175 euro extra te betalen voor 0,13 Ghz meer...nee.

Enigste waar ik nog mee zit is het volgende: Die Videokaart van Ati is volgens Apple sneller dan de NVIDIA GeForce GT 130, maar als dat echt bijna geen verschil maakt dan neem ik die van Nvidia liever. Maar als ik hier kijk : http://www.hardware.info/nl-NL/arti...GeForce_9600_videokaarten_vergelijkingstest/6

Niet te vergeten dat die test hierboven op Windows is gedraaid uiteraard.

3. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Zeker als je regelmatig video's moet renderen zul je veel baat hebben aan een goede processor. Dual quad zou dan wel erg aangenaam zijn, maar maakt de prijs ook meteen flink hoger, weet niet of het in je budget past en of je al een scherm hebt?
    Op zich is het wel te doen met een iMac. Collega doet het op werk met zijn black Macbook. Je hebt dan enkel wat meer geduld nodig bij het renderen.

Edit: Je hebt je keuze al gemaakt zie ik. :)
    Voor enkel 0,13Ghz moet je ook niet zo veel extra gaan betalen. Dat is haast verwaarloosbaar. Met renderen zul je wellicht ietsjes besparen, maar op de totale rendertijd is dat ook niet zo veel.

Laatst bewerkt: 6 mrt 2009
  4. R-Y

R-Y let's pop

Leuk Bevonden:
    4
    Daarom, maar het gaat mij echt voor die videokaart he. Want om nou 4 á 6 weken te wachten als je al een hele tijd hebt gewacht op de update... Denk dat Grave zich ook wel ''genaaidt'' voelt met die slappe update op de Mac pro.

5. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    Begrijp het. Betwijfel of de andere kaart echt veel beter is. Heb zelf het gevoel van niet, zeker als je ziet dan ie slechts 44 euro duurder is. Wellicht dat iemand anders kan vertellen of ie echt beter is (misschien op OMT of GoT, voor als Riv/Grave het niet weten).
    Weet niet of je nog lang zonder kunt, want het is wel een maand tot ander halve maand wat je gelijk extra moet wachten.

6. Grave

Grave Gym Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    520
    Jup, zo erg zelfs dat ik eraan zit te denken nog een "oude" dual quad 2,8Ghz te halen. Lijkt me zowieso sneller dan een nieuwe enkele quad op 2,6GHz. En voordeel is ook nog eens dat ik met de oude gewoon nog tot 32Gb geheugen kan gaan.

Maar ik wacht de eerste tests nog even af, zou vandaag of morgen vast moeten komen aangezien de levertijd dinsdag op 4 dagen stond. Kunnen we echt zien wat de nieuwe cpu's doen.

Maar als je me nu vraagt, ben je beter af met de oude als je naar prijs/prestaties gaat kijken.

Edit: Offerte aangevraagt voor totaal prijs van de octo core 2,8GHz

Houd liever wat geld over om mn 20" acd te vervangen door een 23" of 30". En misschien is ie 10% minder snel dan de octo 2,26 Ghz die net uit is, maar voor die 1000 euro meer, vindt ik dat niet waard.

Laatst bewerkt: 6 mrt 2009
  7. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    Even over dat renderen...

In wezen boeit het niet hoelang een film gaat renderen. Meestal doe je dat toch als je gaat slapen (een beetje fatsoenlijke HD film that is ;) )

Beter kun je een redelijke iMac aanschaffen met veel RAM en een redelijke processor.
    In Final Cut Pro/iMovie etc. kun je de komende jaren echt wel voorruit met video bewerking op de huidige iMac/Macbook pro's etc. (ook HD).

8. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    wat is een goede code editor, zoiets als notepad ++ ?

9. Midas-vb

Midas-vb Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik gebruik Amaya, niet super maar ik gebruik het ook niet echt intensief. En dan werkt het prima.

10. R-Y

R-Y let's pop

Leuk Bevonden:
    4
    Voor mij is het duidelijk: Het wordt nog 4 tot 6 weken wachten totdat ik de Imac haal. Volgens de leden van OMT ( http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?t=144242 ) is het dus verstandig om nog even te wachten.

Kan ik gelijk sparen voor het geheugen. :)

11. broodplank

broodplank 450Pk!

Leuk Bevonden:
    0
    De ati graka is idd vele malen beter dan de GT130..

12. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Coda!

13. BeZaX

BeZaX Plop...

Leuk Bevonden:
    0
    TextMate en dan gebruik maken van die textbundles. Kun je erg snel coden. _O_

HTML voorbeeld: type "doctype", druk tab... Hoppa de doctype staat er. Ga zo maar door. Je kunt echt binnen een paar minuten een hele template eruit rammen.

14. BeZaX

BeZaX Plop...

Leuk Bevonden:
    0
    Coda is ook een erg mooi totaal pakket. Ze hebben alleen heel veel "geleend" van Textmate.

15. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Vind Coda gewoon ideaal omdat hij samenwerkt met Transmit (beide van Panic)
    Dus je kunt in Coda direct een file uploaden zodra je op Save drukt.

16. Grave

Leuk Bevonden:
    520
    :mad: Had de 2x2,8GHz Mac Pro besteld... kreeg echter net mailtje dat ze allemaal verkocht zijn :x

Ben nu helmaal pissed :mad:

Nog maar 1 optie, voor de dure nieuwe octocore te gaan voor 3000 pleuro 8) Zal es zien of ik nog wat mn acd 20% korting kan doen.... iedergeval eerst geen nieuw display erbij met die prijzen.

17. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    Daarvoor gebruik ik gewoon dreamweaver. Hoop extra poespas gebruik ik niet, maar file on save werkt wel prettig.

18. mr. E

mr. E Giraffe XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    0
    Ik gebruik smultron :)

19. Grave

Leuk Bevonden:
    520
    Omdat ik nergens meer de 23" acd kon krijgen nieuw em nu net van iemand overgenomen, weinig gebruikt, zo goed als nieuw. Alleen zo nog 140 km ervoor rijden :+

20. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    maarja dan heb je ook wat he :)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina