[Films] Meningen, reviews, previews, etc! [Deel 8]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Rydan, 25 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elendill2003

Elendill2003 For those who gave

Leuk Bevonden:
    0
    Ik begrijp wat je bedoel, ben gisteren ook naar Watchmen geweest.

Wat je goed in je hoofd moet houden is dat ze eigenlijk iets onmogelijks geprobeerd hebben. Een veel pagina's tellende literaire (en ontzettend diepe) comic in een film van 2:30 uur gieten. Dat is eigenlijk onmogelijk.

Heb de comic nu drie keer gelezen en nog haal ik er nieuwe dingen uit en krijg ik nieuwe inzichten. Hoe moet je in godesnaam zo'n diep en complex iets uitwerken op een medium dat zich daar gewoon niet voor leent?

In de comic worden de characters veel vollediger ontwikkeld en uitgelicht. Daarnaast heb je in de comic veel meer detail en achtergrond informatie die eigenlijk onmisbaar is.

Als liefhebber van de comic bekijk ik de film vanuit een context waarin het echt geweldig is om te zien. Je krijgt een soort "best of", maar dan in bewegend beeld. Helemaal top voor mij dus.

Maar mensen die de comic niet gelezen hebben zullen denk ik het gevoel hebben dat er meer achter zit. Een knagend gevoel, en dat is dus helemaal niet onterecht, want er ZIT ook veel meer achter.

Zo is de sex scene in de comic totaal niet nutteloos. :9

Van mij krijgt de film een 8,8.

ps: twee punten aftrek omdat ze de film wel op meerdere punten hebben aangepast. Niet alleen het einde. Zelfs op onnodige punten. Hele subtiele dingen zoals dat Rorschach lacht wanneer hij die jongen in z'n wang gebeten heeft. In de comic lacht hij helemaal niet en dat past ook totaal niet bij z'n character. Hij haat namelijk wat hij is / wordt en vindt het beslist niet grappig. :9 Daarnaast zijn er nog een paar onnodige aanpassingen, maar het valt overal heel erg mee.

Laatst bewerkt: 8 mrt 2009
  2. NapoleJon

NapoleJon Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vond het zo ontzettend jammer dat ze het einde hebben aangepast. Ik keek er echt naar uit om dat naar film vertaald te zien.
    Dat monster in de stad, overal lijken uit elk raam en op de straat
    Ik snap absoluut waarom ze het veranderd hebben, maar juist omdat het zo'n bizar gegeven is, wat je ook nog gewoon een soort van aannemelijk vind in de context van 't hele verhaal, vond ik 't zo'n vet "einde". niet helemaal 't einde maar je snapt t wel.

3. Elendill2003

Elendill2003 For those who gave

Leuk Bevonden:
    0
    Ben het met je eens dat ik het vreemd vind dat ze het uberhaubt veranderd hebben, maar moet zeggen dat ik dit einde niet echt verkeerd vond.

Is ongeveer hetzelfde, alleen iets minder fantastisch en "comic achtig".

Ik ga vandaag trouwens nog een keer naar Watchmen met een andere vriendengroep. Kijken of me nu andere dingen opvallen. :9

4. falcon NL

falcon NL Creatief mens

Leuk Bevonden:
    53
    Zoals ik het lees zit er ENORM veel verschil in de manier waarop het publiek de film accepteert. Scores verschillen van 3 tot 10 met regelmaat.

Ik heb een filmpje gevonden van hoe uiteen lopende de meningen zijn, persoonlijk vind ik het een geweldige film.

http://www.indymogul.com/episode/BTTIM_20090306

Er is al bevestigt dat de DVD/Blue-ray veel meer in detail gaat, dus als je met een beetje halfvol gevoel zit nadat je de film gezien hebt moet je dus zeker de dvd kopen.

5. MM90

MM90 -xxx-

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ga om 19.45 naar Watchmen. Ben zeer benieuwd.

6. Smok3y

Smok3y Dark Souls!

Leuk Bevonden:
    277
    Yes man van Jim carrey is het wat?

7. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Ik heb me kapot gelachen.

8. Smok3y

Smok3y Dark Souls!

Leuk Bevonden:
    277
    Thx
    Maar we zijn eruit,het word toch slumdog millionair.

:+

9. Splintertje

Splintertje Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Heb Watchmen ook gezien, en wil de novel nu ook lezen. Wat raden jullie aan, de engelse of nederlandstalige versie?

10. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    engels natuurlijk, je gaat shakespeare toch ook niet in het nedderlands lezen :D

11. Kareem

Kareem Krispy Kareem

Leuk Bevonden:
    0
    nooit nooit nooit nooit vertalingen lezen.

en lol @ de poster die zn negatieve review inleid met: ik hou niet van superhero films, ja gaan dan ook niet naar watchmen. nutteloze post.

btw over de muziek, dat zijn niet zomaar "leuke" liedje. In de comic wordt elk hoofdstuk afgesloten met song lyrics. En in de film dus gewoon de echte muziek.

12. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Amen to that. Het wordt altijd zo slecht vertaald dat vaak het verhaal helemaal niet overkomt.

13. Kareem

Kareem Krispy Kareem

Leuk Bevonden:
    0
    naja, niet eens zozeer dat, meestal komt het verhaal wel over. Maar de nuances en sfeer ontgaan je dan helemaal.

14. MM90

MM90 -xxx-

Leuk Bevonden:
    0
    Zeer aangename film. Vond het begin sterk, daarna zakte het qua verwachte actie sterk terug, om het laatste uur grandioos af te sluiten.

Ongewoon diep verhaal voor het type film dat Watchmen is. Ofja, type, Watchmen is een genre opzich IMO. De opbouw vond ik persoonlijk wat verwarrend af en toe, maar uiteindelijk valt alles op zijn plaats. Knappe prestatie gezien de dikte en diepte van de comic/graphic novel. Aparte muziek keuzes in sommige scene's, maar tegelijkertijd ook hilarisch om country muziek te horen terwijl de liters bloed in het rond vliegen.

Zeker een aanrader.

15. XD-sense

XD-sense Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    ik vond watchmen zelf echt geweldig en heel anders dan de meeste comicmovies.
    heb hem zelfs nu al 2 keer in de bios gezien echt fantastisch de sfeer de vertelling het brute geweld niks dan lof alleen de muziek kon soms beter maarja je kan niet alles krijgen.
    Ik hoop dat de directors cut nog uitgebreider word.
    Ik ga binnenkort ook de strip maar is aanschaffen en denk dat ik gewoon voor de originele engelse versie ga.
    Heb namelijk ook alle sin city comics in engels en dat is toch wel het mooiste.

Watchmen 9/10 geweldige film!!

16. falcon NL

falcon NL Creatief mens

Leuk Bevonden:
    53
    Ik weet dat ik vandaag (gisteren) bijzonder actief ben geweest in dit topic, maar ik ga dinsdag voor numero dos :cool:

17. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Zeker doen! Vond Changeling als geheel nog een stuk beter dan Gran Torino, waar laatst genoemde vooral een show-off was van de oude meester zelf :9

Changeling is qua verhaal een stuk interessanter. Gaat dat zien (iedereen trouwens die 'm nog niet gezien heeft).

18. Robby Bobson

Robby Bobson Die rapper.

Leuk Bevonden:
    0
    Gisteravond naar Watchmen geweest, geweldige film!

19. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    The day the earth stood still

Gaat. Ik had het gevoel dat veel meer uit de film te halen is. Maar dat is het nadeel van een remake is van een oude film. Als de film was verzonnen in 2008 was de film veel langer geweest en meer diepgaand denk ik.

6.5/10

20. ArtificialFaith

ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.540
    Watchmen.. ik ga er niet moeilijk over doen.. gewoon kijken deze top film.. 8.5/10

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina