1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Gamen in Surround/Dolby Digital [Deel 13]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Pegas, 22 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SC Voorne C2

    SC Voorne C2 Guest

    Ik ben gaan kijken op de site maar zag meerdere prijzen staan. Maar wat jij hebt is dat dan $200 en ben je dan helemaal klaar of moet je er nog meer bij kopen? Ik ben hier dan namelijk best in geïnteresseert.
    Die koptelefoon ziet er wel geweldig uit. Voor mij ideaal aangezien mijn ma om 22.30 vaak gaat slapen en ik nog wel wat langer door ga alleen dan met het geluid zacht. Dan is dit natuurlijk erg handig.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 7 mrt 2009
  2. SC Voorne C2

    SC Voorne C2 Guest

    En kan je je vrienden trouwens spreken via deze headset over Xbox-live? Dus is die eigenlijk aan te sluiten op je controller?
     
  3. scarluuk

    scarluuk Hail me!

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    7
    de top op dit moment zijn de Tritton AXPro en de Astro A40.
    tussen die 2 zit niet zo veel verschil volgens mij behalve looks.
    veel mensen kiezen ook nog voor de turtlebeach x4 maar die heeft een paar beperkingen, het voordeel is dat hij draadloos is alleen 5.1 via draadloos zal toch nooit zo goed zijn als 5.1 via draad.
    ook werkt hij niet goed bij plasma tv's omdat hij dan gaat storen.
    wat wel het voordeel is is dat hij bij voice chat een talkback functie heeft waardoor je jezelf hoort praten door je headset zodat je niet je longen kapot schreeuwt omdat je jezelf niet hoort (wat bij de tritton het geval is) ik weet niet of de Astro dat ook heeft.

    oftewel hier een kleine samenvatting:

    Tritton AXPro:

    [​IMG]

    voordelen:
    + beter 5.1 geluid
    + 4 speakers per oor
    + apparte speakers voor chatten
    + in-line volume control voor front, center, rear, sub en voice
    + verwijderbare microfoon

    nadelen:
    - 2 stroompunten nodig, 1 voor headset en 1 voor het 5.1 kastje
    - je hoort jezelf niet praten door je headset waardoor je gaat schreeuwen
    - microfoon kun je niet naar boven of beneden bewegen, alleen links en rechts
    - het headset kun je alleen uitschakelen door de stroom eruit te trekken

    Turtlebeach ear force X4

    [​IMG]

    voordelen:
    + draadloos
    + talkback functie
    + naast digitale aansluiting ook analoge voor extra aansluiting met tv
    + dynamic voice control waardoor het volume van het chatten harder gaat bij harder game geluid zodat je toch iedereen hoort

    nadelen:
    - minder 5.1 surround
    - Stoort snel bij plasma tv's
    - 2 speakers in totaal die 5.1 neer zetten


    Astro A40

    [​IMG]

    Voordelen:

    + goed 5.1 geluid
    + makkelijk verwijderbare oorkappen d.m.v. magneten (voor clans ideaal)
    + microfoon kun je van kant wisselen (links, rechts)
    + oorkappen zijn draaibaar dus kun je makkelijk om je nek hangen
    + quick release zorgt er voor dat je de kabel makkelijk bij jou in de buurt kan ontkoppelen voor als je bijv. naar de wc moet
    + kunt meerdere amp's aan elkaar maken voor bijvoorbeeld toernooien.


    Nadelen:
    - Niet perfect af te stellen (weet niet zeker, heb niet veel ervaring met deze)
    - 2 speakers voor 5.1 surround
    - erg duur!


    Nou kunnen misschien niet alle punten kloppen omdat ik zelf voornamelijk alleen nog maar heb gewerkt met de AXPro en is dus de rest van meningen van andere mensen of gewoon google.

    hopelijk heb je hier iets aan ;)

    mvg,

    Luuk
     
  4. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66

    Ik heb dat ook gehad, waarschijnlijk is je kabel iets te veel gebogen geweest en dan krijg je dat.
    Een andere optische kabel verhielp dit toen bij mij.
     
  5. Pretender

    Pretender Active Member

    Berichten:
    92
    Leuk Bevonden:
    0
    Ok, we hebben dus wat nieuwe spulletjes gekocht gisteren wat hopelijk van de week geleverd wordt.
    Onkyo 706

    [​IMG]

    JBL CS 1500
    [​IMG]

    Maar ja, dan komt het aansluiten:
    Er zal gelijk nieuwe kabel gelegd worden (mits ik een stuk laminaat weggebeiteld krijg....), moeten er ook banaan stekkers op? En zo ja, ook de center? Of is het beter om gelijk rechtstreeks aan te sluiten zonder tussenkomst van deze banaanstekker?

    Op de receiver worden een PS3, Xbox360 en een Popcorn Hour Mediatank A-110 op aangesloten, alle 3 via HDMI.
    Moet ik deze ook dan nog optisch aansluiten voor DTS? Of houdt ik straks een hele zooi optische kabels over?
     
  6. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik trek regelmatig mijn tv/audio meubel van de muur en vind banaanstekkers daarvoor heel ideaal.
    Kan de speakerskabel op mijn Yamaha ook rechtstreeks aansluiten , moet ze vast klemmen onder de rood/zwart draaiknop.
    Alleen liggen de knoppen zo dicht bij elkaar , dat ik steeds klem zat met mijn vingers.

    Koop voor de PS3 wel een goede 1080p HDMI-kabel , een goedkope kabel kan problemen gegeven wannneer er een 1080p en DTS-HD signaal aanwezig is.
    Dit heb ik namelijk met de HDMI-kabel van het merk HQ , HQ vervangen door Oehlbach en de problemen waren meteen weg.

    Heb even de versterker van een vriend in huis en heb je doos vol met overbodig geworden kabels.
    De Xbox360 , PS3 , HD-decoder , Toshiba E-30 hebben alleen een HDMI-kabel nodig.

    Wilde altijd graag een Yanaha hebben , maar zie de Onkyo 706 of 806 als hele goede alternatieven.
     
  7. Pretender

    Pretender Active Member

    Berichten:
    92
    Leuk Bevonden:
    0
    Dank je Henry. Ik zal die Oehlbach 1080p HDMI kabel op het lijstje zetten en dan gelijk ook de banaanstekkers. Heb je die banaanstekkers ook zo op de speakers en center aangesloten of alleen op de receiver?

    Ach en een zooi aan reserve kabels is nooit weg....Vandaag was ik ff bij mijn vader en tot mijn grote verbazing was zijn set nog niet optisch aangesloten dus kan daar mooi al een optisch kabeltje heen. :+

    Opmerking op het HT forum.
    Klopt dit? Moeten we deze speciaal aanschaffen of volstaat een huis-tuin-en-keuken HDMI kabel voor de 360 ook?
     
  8. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Mijn Xbox360 is aangesloten via een simpele HDMI-kabel van de Lidl (silvercrest) , koste maar € 7,99
    Heb gewoon geluid via de HDMI-kabel.

    Ik heb meteen alle 6 speakers ( 2x front , 1x center en 3x surround ) voorzien van banaanstekkers.
    Had de kamer toch al overhoop liggen.

    De Oehlbach HDMI-kabel is niet goedkoop.

    Foto van mijn oude Yamaha.
    [​IMG]

    Maak nog gebruik van een paar goedkope banaanstekkers , ga ze pas vervangen als ik mij een nieuwe versterker koop.
     
  9. Pretender

    Pretender Active Member

    Berichten:
    92
    Leuk Bevonden:
    0
    ik kom uit op 5 speakers hoor ;)
    Vind dat we het dan ook gelijk goed moeten doen dus ik zet dan gelijk 20 banaanstekkers erbij op het lijstje.
    Overigens stond al op de offerte een HDMI kabel van 69,00 (merk onbekend) voor van de receiver naar de HD ready LCD (in juli zo'n beetje upgrade naar Full HD plasma)
    Is het een aanrader om deze HDMI kabel aan te houden? (neem aan dat het dan ook een degelijke is) of volstaat hiervoor een htk HDMI en alleen voor de PS3 een goede?
     
  10. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Was de 3e surround speaker vergeten |:-

    Kijk even op de mantel van de kabel , hierop staat meestal om welke category HDMI-kabel het gaat.
    Op mijn Oehlbach staat Cat.2 en deze kan zonder problemen 1080p en DTS-HD weergeven.
    Een Cat.1 is alleen geschikt tot 1080i
    Een Cat.1 (merk HQ) kan 1080p weergeven maar krijgt problemen als er ook een Dolby-TrueHD of DTS-HD door de kabel gaat.
     
  11. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    De xbox doet het gewoon met een hdmi kabel van een ander merk hoor, dezelfde als waar mn ps3 mee is aangesloten. Beeld 1080p en surround sound.

    Wat de ps3 icm goedkope hdmi kabels betreft: die onderdelenshop hdmi kabels van €10 doen bij mij perfect 1080p met dolby true hd/dts hd
     
    Laatst bewerkt: 8 mrt 2009
  12. iTz FaRiiD x

    iTz FaRiiD x Hoppaaaaa

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    6
    Is het mogelijk om mijn x360 aan te sluiten op mijn panasonic sa-pm08?
    Ze hebben allebij Digital output. Kan ik dan mijn panasonic sa-pm08 gebruiken voor het geluid?

    De set is 5.2 :)
    uit 2002 :{
    [​IMG]
     
  13. pain of salvation

    pain of salvation Tetragrammaton

    Berichten:
    1.023
    Leuk Bevonden:
    0
    Mooie receiver Pretender!;) Foto's zouden leuk zijn als je het spul binnen hebt\o/
     
  14. pApzAkkii

    pApzAkkii Active Member

    Berichten:
    412
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb afgelopen week eindelijk een hdtv gekocht, de samsung le40a552, nu alleen nog wachten tot mn kamer is verbouwd, en ik kan hem gaan installeren!
    Nou wil ik ook nog wel wat kopen voor wat mooier geluid, maar ik heb echt geen idee waarbij ik hierop moet letten. Ik wil mn xbox360 en tv(icm digitenne) erop aan kunnen sluiten. &een homecinema-set vind ik ook wel mooi. Nou kwam ik deze tegen op internet, is dit wat?
    http://www.bcc.nl/product/onkyo-ht-s5105

    De prijs die ik ervoor wil geven gaat tot 350 euro, heeeel misschien 400.

    Dus mensen met suggesties, tips etc...... ik hoor het heel graag!
     
  15. Marx

    Marx Active Member

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    18
    Ik wist het ook niet zeker van die MS kabel, lulliger als het niet werkt je alles weggewerkt hebt etc. Dus jah, het schijnt dus wel te werken.
     
  16. Aleko

    Aleko Niet? Nou, dan toch!

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    0
    Nu we het toch over HDMI en de Xbox 360 hebben;
    Hebben jullie ook af en toe dat de 360 alleen stereo geluid doorstuurt ipv 5.1? De 360 stuurt ongeveer 30% van de keren stereo uit ipv 5.1 als ik dan de 360 ff uit/aan doe is het wel weer 5.1... Heel apart, ene keer is het stereo en de andere keer wel gewoon 5.1.

    HDMI kabel is van het merk Konig en de receiver is een Denon 1909.
     
  17. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Ja, hier precies hetzelfde. Ik heb wel eens verschillende HDMI kabels geprobeerd, maar daar lijkt het niet aan te liggen. Door in het dashboard van 5.1 naar stereo en weer terug te wisselen krijg je ook weer 5.1 geluid. :) Mja, best wel een beetje irritant. :D
     
  18. Marx

    Marx Active Member

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    18
    Hier heb ik geen last van, Marantz SR7002-Xbox 360 Elite
     
  19. Aleko

    Aleko Niet? Nou, dan toch!

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    0
    Het moet ook wel aan de 360 liggen, want enkel opnieuw opstarten is al genoeg. De receiver hoef ik verder niets te veranderen en ook de kabels zijn goed omdat 5.1 normaal ook werkt. Ik gebruik trouwens dezelfde kabel ook voor de PS3 om video en audio (7.1 PCM) te versturen en dat werkt altijd perfect...

    Maar goed, nu weet ik dat ik niet de enige ben :+
     
  20. pApzAkkii

    pApzAkkii Active Member

    Berichten:
    412
    Leuk Bevonden:
    0
    ??
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina