Apple / Mac - [Deel 2]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Melbuuln, 21 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Ik heb een 20" scherm voor een mooie prijs gevonden op internet, maar daar ontbreekt de voeding! :mad:
    Iemand toevallig nog een Apple Cinema Display voeding liggen? :cool:

2. broodplank

broodplank 450Pk!

Leuk Bevonden:
    0
  3. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Lol, eBay..how come i didn't think of that!
    Thanks!

/edit: Alleen maar buitenlandse versies, heb ik dus niets aan.

Laatst bewerkt: 9 mrt 2009
  4. dDirk

dDirk Active Member

Leuk Bevonden:
    15
    Die voeding kan wel besteld worden voor je bij een APR o.i.d. kost zo'n 100 euro's.
    De 'oude' Mac Pro en 20'' Cinema Display gaan trouwens voorlopig niet in prijs naar beneden, zelfs nu ze end of life zijn.

5. WinterBase

WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    654
    Niet geheel het topic ervoor. Maar ik vroeg me af Grave, wat doe jij in het dagelijks leven zodat je al dat moois kunt bekostigen? Want ik doe echt iets fout volgens mij :lol:

6. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Werken?

7. R-Y

R-Y let's pop

Leuk Bevonden:
    4
    Veel werken รก veel sparen, lijkt mij.

8. Grave

Grave Gym Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    520
    Dagelijkse kost is mn school dit jaar afmaken en waar momenteel bijna evenveel tijd in zit is freelance ontwerp opdrachten, dtp etc voor o.a. een gemeente hier in de buurt, waardoor ik ook nog es opdrachten van andere organisaties krijg die dingen via de gemeente doen.

Dus verdien daarmee mn kost zo'n beetje. Heb deze apparatuur niet voor de leuk staan of er spelletjes op te spelen ofzo :D

En ben ook geen 16 meer ofzo, dus dan verdien je automatisch ook wat meer als Communicatie medewerker zijnde ;)

Edit: en zoals hierboven al wordt aangegeven, sparen. Wat je ziet is iets wat over de jaren er is komen te staan, niet binnen een weekje oid en daarnaast gewoon hard werken.

Laatst bewerkt: 9 mrt 2009
  9. broodplank

broodplank 450Pk!

Leuk Bevonden:
    0
    nja veel heb je niet staan. Powerbook en een ACD :$.

10. Grave

Leuk Bevonden:
    520
    Idd, valt best wel wat mee.

11. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Heb ik meer! :+

12. Grave

Leuk Bevonden:
    520
    Wat heb je allemaal staan riv?

Mn andere werkplek, ook nog o.a. een 20" acd staan :+

13. WinterBase

WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    654
    Duh, maar vroeg me af wat voor werk Grave deed. Apple staat er nou eenmaal niet om bekend goedkoop te zijn :{

@ Grave:
    Op die manier. Ben nu zelf druk aan het sparen voor rijlessen. Wanneer dat allemaal achter de rug is begin ik maar eens te sparen voor een Macbook :)

14. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559

Eigenlijk evenveel als jou dus! :+

15. Grave

Leuk Bevonden:
    520
    Zie dat heb ik 7/8 jaar geleden al gehad. Toen de tijd had ik daar zeker ook niet het geld voor en werkte ik nog gewoon met mn pctje, die trouwens ook nog steeds in gebruik is.. helaas:+

Komt wel en als je beetje tegen euke koojes aanloopt kan dat ook veel geld schelen, zo kocht ik mn 20" acd bij een fotostudio die em net had en eigenlijk meteen wat groters wilden hebben, had ik em voor de helft van de prijs. Zulke dingen schelen ook veel geld.

16. iOcat

iOcat ;=- POW!

Leuk Bevonden:
    7
    Wat zijn jullie ervaringen met Aperture? Ik ben van plan om met de Mac meer te gaan doen met de foto's die ik maak. Ik heb weinig Photoshop ervaring, dus het hoeft niet meteen zo zwaar te zijn qua mogenlijkheden. Hebben jullie mischien een beter alternatief?

17. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Wat wil je gaan doen met de foto's? Met iPhoto kun je ook foto's beheren en bewerken. Dat zit standaard bij iedere Mac dus scheelt weer kosten. :)

18. iOcat

iOcat ;=- POW!

Leuk Bevonden:
    7
    Gewoon wat kunnen spelen met de foto's. Effecten, layers enz enz. Hoe uitgebreid is iPhoto daarin? Genoeg om mee te beginnen als newb in het bewerken?

19. Doelie

Doelie Ballin'

Leuk Bevonden:
    31
    Never mind, ik las neit goed :cool:

20. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    iPhoto is puur voor foto retouching. Kleine kleurcorrecties etc. Wil je echt losgaan met layers etc zul je echt naar Photoshop moeten kijken. Met Aperture zul je dit ook niet kunnen.

iPhoto en Aperture (en Lightroom) zijn foto beheer programma's waarin je correcties aan kunt brengen (contrast, brightness etc). Met Photoshop kun je echt de gehele foto kunt bewerken.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina