The Last Remnant

Discussie in 'Algemeen' gestart door Daz, 11 jun 2008.

1. TotalSOLO

TotalSOLO launch ball

Leuk Bevonden:
    0
    Dat gaat zeker nog veranderen naarmate je verder op disc twee bent.
    Ik ben al ten strijde getrokken tegen heel veel kwaads in rpg's, maar de laatste baas is een nachtmerrie eerste klas, nooit zo vaak doodgegaan als bij deze bastard.
    Zaterdag helemaal uitgespeeld (1000/1000), met de meest bizarre achievements uit mijn hele collectie. Guru of the mystic, dat je al die ''rare'' mosters moet verslaan staat al garant voor heel wat frustratie als het door jou zo vurig gewenste monster er weer niet blijkt te zitten. Maar de twee lastigste zijn toch wel ''the fallen'' en de laatste eindbaas.
    Tijdens het hele spel heb ik 4 unions gebruikt, maar heb dat tijdens de laatste gevechten veranderd in twee. Ik had Rush, Baulson, David en Torgai in de eerste groep zitten, en Emma en Irina in de andere groep. Deze constructie was voor mij uiteindelijk sterk genoeg om het aan het einde vol te kunnen houden.
    Zeer verslavende rpg, heb er echt wel 300+ uur opzitten.

2. StreetSamurai

StreetSamurai HAMMERTIME!

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb m nu al een tijdje niet gespeeld simpelweg omdat ik het vechten iets eentonig vind worden...het is gewoon standaart magic of standaart skills tot nu toe..zit nog op disc 1 BTW

het is wel een leuk spel en het is geinig om wapens te upgraden enzo...maar wanneer begint de uitdaging want ik ben net klaar met Elusion ofzo waar die grote remnant word overgenomen en ben nog 0 keer gameover gegaan...wil niet verwend klinken ofzo maar vind ik IU iets boeiender kwa battles systeem en verhaal.

jullie hebbe vast wel wat vetranen ervaring met deze game om te kunnen zeggen wanneer de battles echt moeilijk worden? (A)

EDIT;

sorry voor mn scheelheid..ik bekijk net de post hierboven :p
    dan moet ik nog maar even bikkelen richting disc 2...ben ik er al ergens in de buurt eigelijk? :p

Laatst bewerkt: 2 mrt 2009
  3. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.440
    Het spel is vooral in het begin erg gemakkelijk, maar daarna trekt het redelijk aan. Aan de andere kant: misschien ben je wel goed en heb jij je party goed ingedeeld? Dat zou veel van de uitdaging weg kunnen nemen (op een positieve manier bedoel ik dat dan, want dat is de beloning als je goed je party managed).

Heb je tactisch inzicht en zet jij je skills goed in, dan zijn de meeste gevechten goed te doen. De meest lastige tegenstanders op disc 1 vond ik in het begin vooral die grote oversized krabben (terrapest of hoe heten ze), maar na wat ervaring vallen die ook mee. Spiritbirds (ook in de woestijn trouwens) blijven lastig met die rotte curse attack van hun. Welke tegenstanders jij tegenkomt hangt vooral af van je BR (battle rank).

Skills worden aparter hoe verder je komt. Je hebt later o.a. psionics, shard magic en trap lore, maar ook summons en uber magic die alle tegenstanders in een battle wegvagen.

@TotalSOLO: Petje af voor de 1000/1000. Ik heb begrepen dat het behoorlijk wat skill vraagt in deze game! Voor de extremere achievements (o.a. die scroll guru) ga ik gewoon eff in een guide neuzen, want ik heb begrepen dat deze ook voor een deel van willekeurige kans afhangen wanneer je bepaalde monsters kunt tegenkomen. Deze parameters worden in ieder geval verklaard in de guide van xbox360achievements.org.

Laatst bewerkt: 2 mrt 2009
  4. tricker

tricker Semper Fi

Leuk Bevonden:
    0
    Dankje Zifnap voor de nodige informatie maar nog een vraagje, heb nog geen filmpjes gezien maar hoe zit dat trouwens met de monster? Zie je ze zelf en kun je ze ontwijken of komen ze tevoorschijn om de 10 stappen alla Enchanted Arms (dat spel niet uitgespeeld puur omdat het zo irritant werd)

5. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.440
    Nee, het werkt zoals bij Blue Dragon (dacht dat je die ook gedaan had). Je ziet de monsters gewoon rondlopen, maar sommige monsters kunnen vliegen, burrowen of cloaken (duiken vanuit de grond op, of worden ineens zichtbaar).

6. FinalBob

FinalBob Active Member

Leuk Bevonden:
    927
    Hoi allemaal,

Even een vraagje. Ik heb sinds kort TLR en IU. Nu vind ik dat alles op het scherm enorm klein en onduidelijk is. Sterker nog, sommige dingen zijn gewoon helemaal niet te lezen! Ik heb een oude 60hz tv, van iets van 60 cm. Maar met Lost Oddesey en Eternal Sonata of andere games heb ik ook nooit problemen gehad! Iemand een idee hoe dat komt? Ligt dat ergens aan mn xbox instellingen? Of zijn deze games gewoon niet meer te spelen op een "normale" tv?

7. StreetSamurai

Leuk Bevonden:
    0
    Same problem here...voorl met IU bij de tutorial schermen en bij TLR bij de menu's of niet?

8. FinalBob

FinalBob Active Member

Leuk Bevonden:
    927
    Ja, inderdaad. Maar ook al bij het oppakken van items e.d. In IU zitten nogal veel items om op te pakken en de helft is onleesbaar :'-(

9. StreetSamurai

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb er zelf nog niks op gevonden maar t lijkt me duidelijk dat we allebei aan een Full HD toe zijn..denk dat t beeld dan zowiezo al scherper is, met name bij de tekst

maar ontopic:
    eindelijk op CD2...Let the Ruckus Begin!!!

10. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.440
    Je bent weer begonnen? Netjes! Ik hoop dat je het gros van de sidequests (42 in totaal) op CD1 hebt gedaan? De meeste vallen namelijk weg op CD2.

11. StreetSamurai

Leuk Bevonden:
    0
    weer begonnen...en de side quests worden een 2e run door de game denk:p
    heb er maar een paar gedaan...O-)

maar even over die superdesuper monsters voor de guildquests...waar vind ik ze???...ben op elke map geweest maar vind ze gewoon niet :confused:

staat in de opdracht dat ik in dat grotlevel moet zoeken...waar je op cd 1 een belangrijke battle voert [om spoilers een beetje te verbergen ;) ]

EDIT;
    (laat maar jongens...lees net dat je die alleen op cd 1 kan doen)

hoevaak hebben jullie eigelijk gedaan over die laatste grote bossbattle op cd1?...ik moet eerlijk zijn ik vond m best pittig...tege die dude met een hamer en die chick
    heb zelf denk 5 of 6 keer moeten proberen tot het lukte

Laatst bewerkt: 7 mrt 2009
  12. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.440
    Ik had hem de eerste keer gehaald. Mijn party was goed voorbereid.

Base 1 & 2 vernietigd! Base 3 (Ludope) had ik ook gehaald na een tweede poging, maar het bleek dat de boss een specifieke ring voor één van mijn karakters liet vallen... en die was dus net afwezig in de battle. Dus morgen nog een keertje overnieuw doen.

Begint lekker lastig te worden tegen die mages... paralyze, poison, silence...blehhh. :D

13. StreetSamurai

Leuk Bevonden:
    0
    haha...heb gister en vandaag nog niet gespeeld maar ben van plan om een beetje te "levelen" met mn characters zodat ik ook een beetje voorbereid ben op het ergste ;)

btw wel klote van die sidequest van die 9 cristallen van de keeper of flames ofzo...als je in t begin die Q met alleen Emma in je party niet doet, in de ruins of castle nogwat, valt het laatse cristal nietmeer te halen....en dus valt de keuze op dat zwaard, schild of die accesory weg...wel jammer dat je dat van te voren moet weten :p

dus bij deze nieuwe beginners van deze game...DOE DIE SIDEQUEST!! ;)

heb al een aardige party nu...ik gebruik rush en blocter als captains van squad 1(dikke offence), die qsitimage voor squad 2(healer squad), david voor squad 3 (attack squad) en die kat met 4 armen voor 4e squad(blackarts)...allemaal sinds het begin dat je ze kon krijgen zegmaar...en de standaart guard poppetjes....wel dope dat ze ook vragen of ze bepaalde items enzo mogen hebben na battles en op de worldmap :D

alleen wat ik nu nogsteeds niet snap, is hoe het in battles zit met ressurecten....heb 4 captains met die ressurect item art zegmaar, maar als er in battle een captain of een hele squad dood gaat kan ik niet altijd rezzen...iemand die me kan zeggen hoe ik dat WEL vor elkaar krijg (geen antwoorden als; niet dood gaan enzo A.U.B. ;) )

Laatst bewerkt: 8 mrt 2009
  14. TweaK

TweaK Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Meh. Ik heb dit spel nu totaal een uurtje gespeeld maar om een of andere reden trok het me gewoon niet zo. Toch ben ik over het algemeen een enorme RPG fan. Ook de framerates enzo in battles (die soms naar 2 droppen oid >_>) turnden me erg off. Jammer. :mad: Ik zal het nog wel een poging geven (kan het spel niet oordelen op het eerste uur spelen), maar .. meh.

15. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Probeer de game eens te installeren.

16. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.440
    Ik ga echt goed... zojuist een sessie van zes uur LR erop zitten! 8)

The Fallen, here I come. Ben op dit moment bezig met een quest voor de duke van Ghor. Die bases waren over het algemeen te doen. Vond de quest Hearts persoonlijk een stukkie moeilijker, waar je het tegen een giant, hydra en een draak tegelijk opneemt. Maar uiteindelijk waren ze niet opgewassen tegen mijn eigen mannetjes. :)

17. StreetSamurai

Leuk Bevonden:
    0
    daar ben ik nog nieteens...maare..klinkt best pittig....moet ook maareens zo'n sessie gaan doen denk 8)

hoeveel uur heb je er in totaal in zitten nu? :p
    en nog zon domme vraag he :p waar vind je die battle rank ofzo...die chains weet ik wel maar op elk forum hebben ze t over battle rank 50 enzo...maar ken t nie vinde in mn menu..ben best traag ik weet t:thumbs:

18. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.440
    Battlerank? Dat zie je als het goed is na elk gevecht in het spoils of war scherm (click jij waarschijnlijk snel door ;) ). BR geeft aan hoe goed je groep is en hoe goed de tegenstand is (het spel past zich ietswat aan je BR aan).

Hoeveel uur ik erop heb zitten? Heel wat! Gelukkig heb ik een guide van gamefaqs bij de hand, als ook nog een officiele hintguide (koop ik normaal gesproken nooit, maar hij was deze keer cheap genoeg), maar anders zou ik nog veel langer bezig zijn. :)

19. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.440
    Hee TotalSOLO, je klinkt als een ervaren gamer. Kun jij deze mensen uitleggen waarom je deze game goed genoeg vond om voor de 1000/1000 te gaan? Van mij mag TLR best wat meer positieve aandacht krijgen! :b:

20. StreetSamurai

Leuk Bevonden:
    0
    ik speel zonder guide en tot nu toe gaat t nog goed...heb heel ff vast gezeten, gamefaqs erbij gepakt...en toen weer snel op kruisje gedrukt 8)

vind de lol eraf gaan als je van te voren weet wat er gaat komen....vind het levelen ineens veelste leuk om verder te gaan met de story..misschien vanavond maaris doen

en thx voor de BR tip...ga straks maaris ff kijke hoe goed ik nou eigelijk ben (of juist niet8) )

Deel Deze Pagina