Resident Evil 5 [Deel 2]

Discussie in 'Algemeen' gestart door DulleNL, 3 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shinobi X

    Shinobi X Active Member

    Berichten:
    496
    Leuk Bevonden:
    0
    Veel succes dan. ;) Ik kan je alvast zeggen dat dat niet gaat werken. Ze zal zo de hele tijd under attack zijn en kan niks doen om zich te verdedigen. En bovendien komt ze soms best goed van pas. De AI is niet geweldig, maar wel goed genoeg om in nood je leven te redden of je van ammo te voorzien.

    Optioneel werkt niet. Dan moeten ze twee hele verschillende storylines erin gooien.

    Ik vind Sheva persoonlijk een vele leukere toevoeging dan Ashley. Ik heb liever een personage die iets kan dan zo'n irritant meisje die alleen maar loopt te roepen om hulp. :+ Ben niet zo'n fan van mensen beschermen in games.

    Ben nu trouwens bij level 3.1 en ik vind het echt een topspel! Die 7 van Eurogamer slaat iig nergens op, welke reden ze er ook voor geven. Ik denk dat ik nu een uur of 4 toch wel bezig ben (op normal), dus een te korte ervaring is het zeker niet. Replay-waarde is volgens mij ook best wel groot.
     
    Laatst bewerkt: 9 mrt 2009
  2. Wallybal

    Wallybal Active Member

    Berichten:
    21
    Leuk Bevonden:
    0
     
  3. Wallybal

    Wallybal Active Member

    Berichten:
    21
    Leuk Bevonden:
    0
     
  4. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
     
  5. Shinobi X

    Shinobi X Active Member

    Berichten:
    496
    Leuk Bevonden:
    0
    8) You have strange eyes.

    Overigens valt het best wel mee hoeveel Sheva om hulp roept als je zelf een beetje meewerkt.
     
  6. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Nou moet ik wel eerlijk zeggen dat het me tegenstaat dat ik de hele game met die muts moet spelen. Ik kan niet altijd met iemand online co-up spelen, daarbij hou ik van RE als SP game. Als ik dus met Sheva moet optrekken denk ik dat het voor mij een stuk minder geslaagd is. Ik raak dan snel geirriteerd ben ik bang, maar ik ben een RE fan van het eerste uur, dus halen doe ik zeker weten.

    Het staat me gewoon niet aan, ik heb het gevoel dat ze teveel van invloed is op het spel. En dat vind ik minder geslaagd.
     
    Laatst bewerkt: 9 mrt 2009
  7. Rebel8319

    Rebel8319 XBW Addict

    Berichten:
    2.784
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind het soms ook wel irritant maar qua hulp vragen valt het best wel mee hoor !

    En grafisch tegenvallen ?? haha er zijn geen mooiere games op de 360 ! enige is Gears 2 dat ook net zo'n grafisch hoogstandje is.

    Toch is deze game uiteindelijk in coop wel leuker denk ik , heb nu een paar levels in me eentje gespeeld en soms mis je wel de slimheid van een real person voor Sheva !

    Topgamepie iiig !
     
  8. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Maar ik ben een beetje bang dat RE zijn echte RE gevoel kwijt is hierdoor. RE4 vond ik echt een topgame, heerlijk. Maar toch, RE1 deed me toch meer uiteindelijk. Hoewel ik in het begin RE4 beter vond dan RE1 is dat na verloop van tijd toch wel veranderd.
     
  9. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Goede review van Eurogamer. Lekker kritisch weer en ze hebben goede punten. Desondanks kijk ik erg naar RE5 uit. Dit wordt gewoon een super spel, ondanks dat het meer RESI meets GOW is geworden. Over de slechte co-op wordt trouwens niks gezegd in de review. Eurogamer prijst net die modus aan, dus waar vandaan je dat haalt...
     
  10. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Ashley was echt verschrikkelijk. Kreeg ik dat beperkte Silent Hill gevoel van. En idd maakt iedereen wel eens fouten en dus ook bij Capcom..........alleen deze keer zeker niet!! Ze zit er juist in zodat je co-op kunt spelen. Het sterke nieuwe punt van deze game. Na Outbreak heb ik dat echt gemist.

    Normaal zit er nooit co-op in dit soort games en nu is het er eindelijk en dan ligt iedereen te whinen......hebben jullie geen vrienden ofzo??

    Iig weer een extra difficulty niveau er bij dan ;)
     
  11. thomas2000

    thomas2000 Active Member

    Berichten:
    267
    Leuk Bevonden:
    0
    Optioneel kan denk ik wel, meer werk, maar dat is natuurlijk zeker mogelijk.
    Sheva werkt irritant en spanningverlagend.
    Die 7 van Eurogamer is perfect!;)

    Capcom heeft de Survival Horror goed losgelaten. En kruipt met deze titel steeds meer naar een commando-achtig spel. Jammer. Ach ja, mainstream he...
     
    Laatst bewerkt: 9 mrt 2009
  12. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Ik krijg er gewoon een sterk Gears gevoel bij, maar dat bedoel ik niet in de negatieve zin.

    Jammer voor de fans van het eerste uur... maar die verandering zat er toch aan te komen na deel 4.
     
  13. thomas2000

    thomas2000 Active Member

    Berichten:
    267
    Leuk Bevonden:
    0
    Laatst bewerkt: 9 mrt 2009
  14. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Dead Space vond ik nu juist echt een 3rd person shooter in een horror jasje (beetje als The Suffering). Vond het een hele leuke game daar niet van , maar het was toch 99% knallen wat je deed.
     
  15. thomas2000

    thomas2000 Active Member

    Berichten:
    267
    Leuk Bevonden:
    0
    haha, dead space was/is toch echt een survival horror game.;)
    Lees de reviews er maar op na.

    Claustrofobischer, eenzamer en enger dan dat heb ik de afgelopen jaren nog niet meegemaakt in game-land :)
     
  16. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    gaat me niet om de setting maar om de gameplay, het einge survival horror aan dead space vond ik het (beperkte) inventory management. Nogmaals ik vond het echt een top game maar het was wel erg actie georienteerd.

    Wat dus RE5 ook schijnt te zijn. Ik ben erg benieuwd, 1 ding weet ik wel, eerste keer ga ik hem in co-op met mijn broer spelen. Dat is volgens velen toch DE manier om optimaal van deze RE te genieten.
     
  17. thomas2000

    thomas2000 Active Member

    Berichten:
    267
    Leuk Bevonden:
    0
    http://en.wikipedia.org/wiki/Dead_Space_(video_game)

    En als je op een hogere moeilijkheidsgraad speelt, moet je dus echt wel op je inventory letten. En hoe je de boel managed. Ook het feit dat je geen rocket launchers en mega shotguns tot je beschikking hebt, maar 'simpele' tools die je wijs moet gebruiken (dismemberment) dragen bij aan het survival effect.

    Dead Space is een mooi voorbeeld van survival horror.

    "Combat in Dead Space becomes complicated when Necromorphs do not simply "die" after receiving a certain number of gun rounds. In fact, depending on how they are wounded, Necromorphs can adopt new stances and tactics, even sprouting new limbs or giving birth in the process.[7] To defeat the Necromorphs, Isaac must use "strategic dismemberment," the methodical severance of specific limbs or sections of the Necromorphs.[8] A prime example of this is when fighting the Necromorph nicknamed "Pregnant". Shooting this Necromorph in the stomach will release a swarm of small parasite-like aliens or other forms of Necromorphs, but it is less cumbersome to carefully shoot off its large arms and killing it while leaving its stomach intact.

    In keeping with Isaac's profession as an engineer rather than a soldier, the weapons in Dead Space are mostly improvised from mining tools[6] such as a plasma cutter, a hydrazine torch used as a flamethrower, and a force cannon emitting powerful shock waves. However, a triple-barreled automatic military rifle is also available. All weapons feature a unique secondary-fire mode; for example, the plasma cutter can be rotated 90 degrees for an optimal angle, and the flamethrower can set fire traps. Like in many survival-horror video games, the player must scavenge for ammunition and other various items, which are found throughout the ship or dropped by Necromorphs when killed. Automated stores throughout the ship can be accessed to buy and sell items or store them for later use. Also, the player can use work benches and spend "power nodes" to upgrade Isaac's suit and weapons.

    Other than weapons, Isaac is also equipped with other tools to help him survive, solve puzzles, and combat enemies more effectively. Stasis can be used in the game to slow down enemies and objects temporarily, and a kinesis module allows Isaac to pick up and throw items.[6] Dead Space also features Zero gravity and decompressed environments, and Isaac can navigate through them using his pressurized suit and magnetic boots. Isaac will eventually suffocate while in a vacuum or a toxic environment as his suit can only contain a limited amount of air, so the player is forced to move faster when in these situations. Also, Isaac can jump from platform to platform in weightless enviroments. Some levels even lead out onto the surface of the ship's hull. Floating debris presents a hazard, however, and Isaac can lose his footing and simply float off into space."


    Resident Evil 5 zal best aardig zijn, maar doet het genre geen recht. Dan speel ik liever Gears of War II.;)
     
  18. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    ik vind het een leuke discussie maar ik ga hem even voortzetten in het Dead Space topic :)
     
  19. thomas2000

    thomas2000 Active Member

    Berichten:
    267
    Leuk Bevonden:
    0
    je hebt gelijk! ;)
     
  20. Vegeta

    Vegeta capo di tutti i capi

    Berichten:
    4.197
    Leuk Bevonden:
    18
    Heb de game ook maar nog weinig gespeeld aangezien ik hem met een maat wou spelen volledig.

    Denk dat je Sheva gewoon op easy en normal redelijk normaal kan gebruiken maar hoger denk ik echt dat je met een online partner moet.

    Wel cool dat mercanaries online is met coop
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina