Resident Evil 5 [Deel 2]

Discussie in 'Algemeen' gestart door DulleNL, 3 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. WizzNL

WizzNL Active Member

Leuk Bevonden:
    13
    Snap niet dat mensen zeuren dat RE5 veel weg heeft van RE4. RE4 werd juist erg goed ontvangen en dus erg logisch dat deel 5 hierop doorgaat. GOW2 is in mijn ogen ook maar een opgepoetste versie van GOW1 en maakte bij mij bij lange na niet zo'n indruk als deel 1, maar daardoor toch geen slechte game. En als die reviewer puzzels bedoeld met uitdagend, ik heb review niet gelezen, dan vraag ik me af welke RE hij hiervoor dan heeft gespeeld met moeilijke puzzels Ik heb deel 4 iig met heel veel plezier gespeeld, en uiteraard was de verassing qua gameplay toen wel een leuk extraatje, maar deeltje 5 zal ik waarschijnlijk niet minder van gaan genieten. Ik kan iig niet wachten op het moment dat ik de game in mijn 360 kan stoppen.

2. masterninja

masterninja Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het is er helaas niet van gekomen had het toch wat drukker dan verwacht vandaag en ging dus niet langs de stad maar zal morgen zeker gaan kijken!;)

3. Master-Chief

Master-Chief This is my story

Leuk Bevonden:
    0
    Ik had een vraagje voor de mensen met de import versie.
    Kan je deze ook gewoon op xbox live online spelen?

4. casper018

casper018 Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    ja,

ik blijf maar twijfelen... zelf na het blijven spelen van de demo

zal ik deze game nou halen of niet.. ik heb nog nooit een RE gespeeld..
    tips/andere meningen van jullie over deze game?

5. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    Je moet ervan houden. RE heeft zijn eigen stijl, de gameplay is traag en de besturing is volgens vele stroef. Ik hou er wel van, ik vind RE4 iig een van de betere games van de afgelopen 5 jaar. Nu komt RE5 en die schijnt veel weg te hebben van RE4, dus voor mij is het een topgame waarschijnlijk.

Ik maak me alleen zorgen om Sheva, je co-up maatje die wordt overgenomen door de AI als je niet online een maatje hebt. Daar zit ik niet echt op te wachten, maar daarvoor laat ik de game niet liggen.

RE5 is geen shooter, maar wel veel meer actie gericht dan vroeger. Of dat een slechte zaak is laat ik maar even in het midden. Het horror element is wel verdwenen, en dat is eigenlijk wel jammer.

6. casper018

casper018 Active Member

Leuk Bevonden:
    5

is RE ook een beetje van dat gepuzzel/denk/horror game :) ?

7. Cyrax

Leuk Bevonden:
    903
    Nee, niet echt. Er zitten meestal wel puzzels in, maar die zijn niet van een hoog niveau. Een normale gamer zal daar geen enkel probleem mee hebben. Een beetje schuiven met beeldjes en dat soort fratsen.

De eindbazen zijn vaak wel leuk in RE games trouwens.

8. John_Petrucci

John_Petrucci Active Member

Leuk Bevonden:
    40
    Ik heb globaal een beetje de reviews zitten lezen. En het valt op dat de game alleen op de besturing en A.I. van je co-op maat wordt afgekraakt. Ik vind het dan belachelijk dat de game.

Ik ben er heilig van overtuigd dat deze game geweldig is, zonder dat ik hem ook maar gespeeld heb. Ik vind dat Capcom het goed heeft gedaan als ik de verhalen moet geloven. Gewoon voortborduren op RE4, die trouwens geweldig werd ontvangen. Waarom zou je dan weer alles omgooien?

9. Nightbringer

Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    556
    Denk wel dat het co-op gedeelte er juist voor zorgt dat RE 5 juist veel minder eng is. (een val-net zoals ign.com het noemt) Het is erg vet bedacht maar van de ene kant is het juist ook erg zonde dat er nu co-op in zit.

10. Cyrax

Leuk Bevonden:
    903
    Iemand hem trouwens al gespot?

11. Syzigy

Syzigy Active Member

Leuk Bevonden:
    28
    Snap niet hoe dat zonde kan zijn, je kan er toch voor kiezen om het niet via co-op te spelen.

12. Cyrax

Leuk Bevonden:
    903
    Dan neemt de AI het over, je kunt dan beter co-up online spelen met een maat. Je speelt dus altijd met Sheva. Computergestuurd of door mensen, maar je bent dus niet alleen.

13. Nightbringer

Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    556
    Nou'ja van wat ik gelezen/gezien heb krijg je het ''down'' systeem van gears. Dus ben je de hele tijd bijna dood maar geneest je co-op partner je.

In bv, RE 4 had je dit totaal niet en was je gewoon de lul als je low-on-heal was. (en ging je op een uber brute manier dood)

14. Vegeta

Vegeta capo di tutti i capi

Leuk Bevonden:
    18
    Co-op ai is altijd moeilijk. Bij gears werkt het goed omdat dom redelijke defensive is ingesteld (soms te en lig je naast hem dood te bloeden) Maar deze is ook succesvol omdat hij zijn eigen ammo heeft en geen nieuwe nodig heeft. Sheva deelt ammo en het is redelijk frusterend als jij wel headshot of in de knieen schiet en zijn schiet als een wildebras. Hadden haar verschillende attitudes moeten geven (Als in defensive headshots ofzo)

15. Ralluff

Ralluff Vedette

Leuk Bevonden:
    13
    Hier in Sittard, hebben ze bij Game city, een release nacht donderdag. Dat houd in dat je om 12uur s'avonds Resident evil 5 kan kopen. wtf:+

Dit werd overigens ook al bij Gta IV, Halo 3 & Fable 2 gedaan.

16. Cyrax

Leuk Bevonden:
    903
    Hmm, dat zou kunnen betekenen dat ze zich allemaal aan de streetdate gaan houden? Bummer :+

17. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Heb zojuist zowaar de eerste puzzel gehad in de game! Wel een hele eenvoudige, maar toch. :+

18. Ralluff

Ralluff Vedette

Leuk Bevonden:
    13
    Eplaza kon mij vertellen dat ze hem morgen binnenkregen maar pas vrijdag mogen verkopen, Game mania heeft hem al, maar verkoopt hem ook pas vrijdag. Bart smit, Intertoys, Dixons en free record shop hebben hem nog niet binnen en verwachten hem donderdag pas, maar ook dan verkopen ze hem nog niet. Music machine zou mij bellen zodra ze hem binnen hebben, dat kon vandaag al zijn. Ook kon ik hem dan al gelijk kopen. Ik hoop dus daarop!

Misschien dat je nog kans hebt bij Mediamarkt. En anders word het vrijdag.

19. Cyrax

Leuk Bevonden:
    903
    De Mediamarkt verkoopt het spel pas als anderen dat doen. Dat is hun policy geloof ik. Bij Killzone 2 hield niemand zich aan de streetdate, die had ik op maandag al bij de MM vandaan terwijl die ook op een vrijdag zou uitkomen.

Ik hou de site wel in de gaten.

20. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Hier kun je ook makkelijk in 1 keer dood gaan zodat je helemaal geen down krijgt......misschien dat je er toch iets meer in moet verdiepen. Als je AI partner trouwens niet heel erg dicht in de buurt is of je snel healed ben je alsnog dood want de zombies komen gewoon voor jou hoor.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina