1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [Deel 16]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door CaptnCook, 25 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Ik zou sowieso ook even Super Mario Galaxy proberen! Echt een top game. SSBB is alleen echt leuk als je het vorige deel gemist hebt!
     
  2. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    Veel gehoorde klacht, maar niet geheel terecht. Ik geef onmiddelijk toe dat het vooral party en gimmick games zijn op de Wii, maar het is ook niet zo dat er totaal geen toffe games voor zijn.

    Super Smash Brothers Brawl is al genoemd, Metroid Prime is ook een erg tof spel, Mario Galaxy is ook zeker het noemen waard. De Wii versie van Resident Evil 4 en Okami, ok beide zijn het ps2 en/of cube spellen maar ze komen goed tot recht op de Wii. Mario Kart, ook vermakelijk alleen geen topper imo. Zelda Twilight Princess. Boom Blox vind ik zelf ook enorm tof en maakt goed gebruik van de Wii-mote. No More Heroes schijnt ook een prima titel te zijn. En er zijn nog wel een paar titels waar ik nu even niet op kan komen.

    Overigens ziet Madworld er ook wel goed uit en bloederig, maar die is er nog niet.
     
  3. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    review is er echter al wel. Eurogamer gaf hem een 7.
     
  4. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
  5. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Winnaars BAFTA Awards (grote prijs) waar ik een tijd geleden al de genomineerden van postte:

    Dikgedrukt de games die ik ook had gekozen voor die desbetreffende categorie.

    Super Mario Galaxy welverdiend de beste game van eind 2007/2008!
     
  6. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    poe daar zou ik denk ik niet voor gekozen hebben, SMG is wel een erg leuke game en doet iets moois met een nieuw soort besturing maar om het nu de beste game van zo'n goed gamejaar te noemen vind ik wel ver gaan.

    Professor Layton > alle ander DS games bij elkaar opgeteld :+

    wel leuk ook dat de geweldige audio van Dead Space in de prijzen valt, echt terecht want ik kan op COD5 na geen game bedenken die in de buurt kwam vorig jaar. Zelfs GOWII niet.

    Trouwens een beetje apart dat COD4 de award voor Story en characters krijgt,,.. ik ben ook wel fan van snorremans maar zo'n afgezaagd terroristen verhaaltje in nou niet bepaald origineel.
     
  7. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Mijn keuze was ook Fallout 3, die hadden ze veel beter kunnen kiezen imo.

    SMG is imo toch echt terechte winnaar van beste game. Er is in de afgelopen tijd geen game voorbij gekomen die me zo heeft gegrepen, die zo richting de perfectie neigt. Alles is gewoon zo gepolijst en op elkaar ingespeeld. De graphics, de muziek, de gameplay, de sfeer, het valt allemaal naadloos in elkaar. Dat is iets wat je weinig ziet.

    Professor Layton is idd echt een verdiende winnaar voor Best Handheld. Wat een game is dat!
     
  8. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.809
    Fable 2 de beste action/adventure :emo:
    Game mocht wat mij betreft een award krijgen voor de game met de meeste glitches/bugs :'-(
     
  9. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Kijk eens wat nu kan op de ps3! :9

    beetje laat, maar wel leuk:

    [​IMG]
     
  10. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    [​IMG]

    Iedereen is bezig met prijsverlagingen, en dan komt Nintendo even langs...:

     
  11. Marius

    Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    11
    Dat is echt schunnig imho. De Wii heeft van de 3 consoles veruit de laagste productiekosten, dat lijkt me meer dan duidelijk. Natuurlijk zijn er veel R&D kosten geweest om de motion controlling technieken uit te kristalliseren. De Wii zelf is niets meer dan een zeer licht verbeterde versie van de Gamecube. Een apparaat dat 7,5 jaar oud is.

    Nintendo verkoopt nogsteeds Wii´s alsof het warme broodjes zijn, maken dus gigantisch veel winst. Om dan wegens een minder gunstige valutakoers extra kosten naar je retailers (die het voor je moeten verkopen!!) door te rekenen en dus ook naar je eindklant.. ik heb er weinig goede woorden voor over.

    Als dit waarheid blijkt te zijn, ben ik bang dat Nintendo toch echt wat te hoog van de toren aan het blazen is..
     
  12. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Waarom? Als de consument het er voor betaalt is er niks aan de hand toch? Nintendo is zwaar aan het binnenharken en geef ze eens ongelijk.
     
  13. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Dat is natuurlijk BS....
     
  14. Marius

    Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    11
    Ik vind de prijs van 249,- voor de Wii al sinds de lancering te hoog. Dat ze er zoveel verkopen bewijst direct mijn ongelijk.

    Maar feit blijft dat ik het apparaat overpriced vind. Dan zo'n excuus misbruiken om over de rug van je klanten (het is niet alsof er kleine marges gemaakt worden op verkoop van een Wii, door Nintendo) wat kosten te compenseren, tja.. hoop dat ze met zo'n houding ook zoveel winst kunnen blijven maken.

    Aan mij blijft de Wii niet besteed. Zelfs een prijsverlaging zou daar geen verandering in brengen :)
     
  15. Marius

    Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    11
    Als je het motion sensing gedeelte eraf haalt, wat blijft er dan anders over tov de Gamecube?
     
  16. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Grafisch is het zeker een stap vooruit gegaan en tevens is de rekenkracht ook veel groter.
     
  17. Marius

    Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    11
    Laten we het erop houden dat we het hier niet eens over zullen worden ;)

    Het is echt een mega kleine stap tov Xbox => Xbox 360 en PS2 => PS3.
     
  18. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Als ik me goed herinner dat maakt Nintendo als winst op de Wii vanaf het moment dat de eerste Wii is verkocht. En nu gaan ze ook nog eens de prijs laten stijgen? Ach, zo wordt de 360 Arcade misschien goedkoper dan de Wii en komt er wat verandering in het succes van de Wii zodat Nintendo wel de prijs de Wii laat dalen (naar de huidige prijs :+).
     
  19. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Huh? De arcade is al bijna een half jaar goedkoper dan de wii. Bovendien gaat de prijswijzinging alleen op voor de UK
     
  20. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Het online deel?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina