1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Gamen in Surround/Dolby Digital [Deel 13]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Pegas, 22 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. iTz FaRiiD x

    iTz FaRiiD x Hoppaaaaa

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    6
    Iemand O-)
     
  2. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Als op de Panasonic Digital Out staat dan kan je de Xbox360 er niet op aansluiten.
    Mijn Sony setje heeft ook een Digital Out hierop heb ik Minidisc-speler aangesloten.
     
  3. Marius

    Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    11
    We hebben sinds kort een nieuwe audioset in de ruimte waar we gaan gamen.
    Nu ondersteunt onze Arcam AVR-350 geen audio over HDMI. Dus hebben we nog een optische ingang gereserveerd voor de Xbox 360.

    Welke kabel kunnen we het beste gebruiken om een goede beeldkwaliteit (HDMI) en los goede kwaliteit audio via optisch te laten lopen?
     
  4. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Hm, ik dat geval ben je volgens mij dan sowieso beperkt tot de MS dongle :eek:

    [​IMG]
     
  5. Marius

    Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    11
    Thanks! :eek: dat ziet er nu niet echt high-end uit.

    En past er ook nog een HDMI kabel in de 360 naast dat gevaarte?
     
  6. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Ja, deze aansluiting hebben ze bewust wat slanker gemaakt zodat er nog een HDMI kabel onder past. De standaard aansluiting van bijvoorbeeld de component kabel is dusdanig dik je 'm niet tegelijk met een HDMI kabel kan gebruiken. :eek: Slim gedaan van MS, aangezien je deze dongle alleen i.c.m. met een MS HDMI kabel kan krijgen. ;)
     
  7. Marius

    Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    11
    Aha. Ik zal eens gaan googelen op die dongel. Bedankt voor de info!
     
  8. Marx

    Marx Active Member

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    18
    Viablue Optical cable via hifisupply. Goede kabel heb hem een hele tijd gebruikt. Zit alleen niet heel erg vast in de aansluiting, wel een prima kabel.
     
  9. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Ik heb deze zelf niet maar volgens mij is die heel geschikt. 2x optical in en ook hdmi in en out met pass through.


    Mooie set voor weinig geld.


    Die hdmi kabel met dongle kost alleen €50.

    Je kunt ook de plastic kap van n oude vga of componentenkabel vd xbox eraf wrikken, dan ben je met €10 klaar.

    Ik heb de link met uitleg gepost op blz 24
     
    Laatst bewerkt: 11 mrt 2009
  10. Marius

    Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    11
    hoi Ferry,

    ik heb me op die mogelijkheid ook een beetje ingelezen.
    Wat ik regelmatig voorbij zie komen is dat als je van kanaal wijzigt, de Xbox 360 zichzelf automatisch reset. Blijkbaar omdat hij 2 outputs in gebruik heeft en daar niet zo goed mee overweg kan?

    Ps Marx, BB&G hebben al wel een optische kabel voor me meegenomen vorige week, maar ik kan/kon hem nog nergens instoppen. Want wil persé HDMI voor beeld gebruiken.

    Zal bovenstaande tip proberen, want mijn component kabels ga ik toch nooit meer voor beeld gebruiken.
     
  11. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66

    Dat is mij nog nooit gebeurd, toen ik nog gebruik maakte van de audio-dongle.


    Zo te zien niet, er zitten geen optical inputs op. De optical bij jou is een output zodat je die in een receiver kan stoppen die dan de dts kan verwerken dus dat schiet niet op.
    Voor surround van de xbox heb je een receiver nodig met een optische ingang of hdmi in het geval van een xbox met hdmi output.
    Je kan eventueel nog wel een witte en rode stereo tulp op de AUX in aansluiten en het geluid over alle boxen laten komen, maar dit is geen 5.1
     
    Laatst bewerkt: 11 mrt 2009
  12. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik heb gisteravond even tussen m'n oude kabels gezocht, en ik heb eventueel nog zo'n dongle voor je liggen. Heb 'm zelf nog nooit gebruikt omdat alles over hdmi loopt. Stuur als je 'm wil hebben even een pm met je naw gegevens, dan doe ik 'm morgen op de post! :)
     
  13. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Dat is aardig van je Arjan, de laatste keer dat ik een kabel weggaf (componenten xbox), was ik wel €6 verzendkosten kwijt :mad:

    Ach, hij was er blij mee.

    (niet dat jij m weg moet geven hoor, hou gewoon rekening met de verzendkosten. ;)
    Ik had bij hem en een ander ook al gekeken waar ze woonden. Als ze in mn woonplaats hadden gewoond had ik ook wel iets geregeld, maar dat opsturen vind ik minder.
     
  14. Marius

    Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    11
    Zo dat is top! Voor niets hoeft niet hoor, ik PM je wel even.


    Ferry, ik bedoelde ook niet dat het fout gaat als je de dongle gebruikt, maar als je zowel de HDMI poort gebruikt als een "gemodde" component kabel die je stript en daar de optische ingang van gebruikt. Zie die melding regelmatig op fora voorbijkomen (Xbox 360 reset zich bij switchen van kanalen).
     
  15. pApzAkkii

    pApzAkkii Active Member

    Berichten:
    412
    Leuk Bevonden:
    0
    Okee, &kun je misschien even wat meer vertellen over dat optical? wat dat precies inhoudt?
     
  16. Benson

    Benson Kriepkriep

    Berichten:
    1.360
    Leuk Bevonden:
    7
    In het blokje zit een zwart lusje die je door kunt knippen!

    MS HDMI kabel? Absoluut NIET nodig.

    Gratis en werkt best. Alleen al uit principe zou ik zelf die dongle niet gebruiken :x
     
    Laatst bewerkt: 11 mrt 2009
  17. enzowpablo

    enzowpablo Active Member

    Berichten:
    323
    Leuk Bevonden:
    0
    2x JBL ES80 voor 350€!

    Klinkt lekker!
     
  18. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66

    De xbox kan op 2 manieren 5.1 geluid naar je surround sturen:
    Hdmi
    Optisch

    Dit is een optische kabel en wordt ook wel Toslink genoemd. Het is een aansluiting voor digitale audio streams die gebruik maakt van glasvezel kabels.
    Het belangrijkste kenmerk van glasvezel kabels is dat ze converteren audio signalen in lichtsignalen impulsen in plaats van elektrische signalen. Toslink kabels meestal hun signalen als de rode LED branden.


    [​IMG]

    Als je een receiver hebt die geen hdmi inputs heeft of je hebt een oude xbox360 zonder hdmi output, dan moet het 5.1 geluid dmv een optische kabel. Dat is een kabel waar licht uitkomt, heel apart.
    De optische kabel steek je dan in de plastic kap van de xbox hd componente- of vga kabel en de andere in de receiver. Daarna wijzig je de geluidsoutput in de xbox instellingen.

    In dat geval moet je surroundset dus een optical input hebben.
     
    Laatst bewerkt: 12 mrt 2009
  19. R-Y

    R-Y let's pop

    Berichten:
    1.684
    Leuk Bevonden:
    4
    Heeft iemand al is de nieuwe Kef iQ90 beluisterd? Ben reuze nieuwsgierig naar deze nieuwe serie..
     
  20. Beunaas

    Beunaas Active Member

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    0
    vraag

    ik heb een vraag
    ik wil graag 2 kef speakers uit de iQ serie kopen als fronts. ik heb veel gehoord over deze speakers. Ze zijn heel goed in het ruimtelijk weergeven van muziek. ik zit te twijvelen tussen de iq 7se en de iq 3. nu is het probleem dat de iq 7 qwua geluid voor grotere ruimtes geschikt is en dat mischien daarom de bas bonkerig zou kunnen klinken|:-. de iq3 daar tegenover is wat lichter en heeft dan mischien net niet de dynamiek die de iq 7 dan weer wel heeft. Ik heb een vrij kleine kamer van 3 bij 4 meter. ik heb de opstelling zo in gedachten dat de linkerspeaker links een meter vrij heeft en de rechter speakers rechts een meter vrij. verder staan de toekomstige speakers z´n 30cm vrij aan de achterwand en de speakers staan een meter uit elkaar. Ik heb een nad t754 serround receifer gekocht (6x50W). (zelf luisteren naar kef´s in lokale audiozaken heb ik overwogen, probleem is dat de lokale audiozaak geen kef´s verkoopt). kort samengevat: Zou ik voor vloerstaander of voor het boekenplank model gaan? :confused:
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina