Resident Evil 5 [Deel 2]

Discussie in 'Algemeen' gestart door DulleNL, 3 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nindo

    nindo Active Member

    Berichten:
    163
    Leuk Bevonden:
    0
    Klaarlichte dag, zonsondergang, nacht ... elke tijdstip van de dag iig.

    Zojuist uitgespeeld... epic game.
     
  2. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Ik snap het niet he. Dat spel is echt net uit, en nu al uitgespeeld. Sinds ik fulltime werk doe ik maanden over een spel. Echt bizar haha.

    Ik heb hem trouwens bij de MM in Almere voor € 49,00 gehaald. Er lagen er niet zoveel meer trouwens. Een stuk of 3. Geen limited editions gezien. Wel van Killzone 2. Mooi doosje was dat, maar ik had de gewone versie al voor € 55,00. Die limited edition van KZ2 kostte heel wat meer.
     
    Laatst bewerkt: 11 mrt 2009
  3. PRO EVO6

    PRO EVO6 STERCHELE

    Berichten:
    2.767
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat is wel snel uitgespeeld,49e mooi prijsje morgen is zien als het hier ook zo goedkoop is want juist de demo gespeeld en het is toch een goed game.
     
  4. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Ja, behoorlijk snel. Ik doe echt lang over een game. Komt omdat ik gewoon niet zoveel tijd heb. Daarbij ben ik een verstokte RE fan en wil ik overal van genieten.

    Mijn eerste indruk:

    Het is duidelijk dat RE5 meer actie gericht is, het gaat duidelijk verder op de weg die RE4 is ingeslagen. Geen echte horror elementen dus, en voor mij als fan is dat wel een minpunt. Een behoorlijk minpunt, want dat was juist zo ontzettend gaaf van de RE serie.

    De sfeer in de game is ronduit beklemmend in het begin, maar zal waarschijnlijk afnemen naarmate je verder speelt omdat het zal gaan wennen.

    Grafisch is deze game toch wel top of the bill, er zijn niet veel games die er beter uitzien. Ook het geluid is zeker een RE game waardig.

    De besturing is zoals ik gewend ben van een RE game. Deze besturing hoort bij een survivalhorror spel, jammer dat de makers er dan een actie gerichte game van hebben gemaakt. De besturing is daarin niet meegegaan. En dat is op zich vreemd te noemen.

    De horror momenten zijn compleet weg, net als in RE4. Alleen had die game zoveel afwisseling en zo ontzettend veel sfeer dat dat deel niet minder was dan de voorgaande delen (persoonlijk ging ik net iets meer voor RE1 en RE2, maar dat is een kwestie van smaak, niet van kwaliteit). Ik kan alleen maar hopen dat de rest van RE5 (ik ben nog maar een half uurtje bezig) ditzelfde kan doen als RE4 destijds deed.

    Ik vind het zeker wel een goede game, ik proef de kwaliteit van deze game. Maar toch, ik ben nog niet volledig overtuigd dat deze game mij het gevoel kan geven dat RE4 mij gaf. We zullen zien.
     
  5. MaxxRaptor

    MaxxRaptor Eigen aanduiding

    Berichten:
    2.637
    Leuk Bevonden:
    36
    Na deel 2 heb ik geen game van deze serie meer aangeraakt,behalve dat ik op de PS2 nog een spel ervan geprobeert heb.Maar hoe is deze game eigenlijk kwa replay?
    Omdat de tijden nogal wat krab zijn voor me haal ik niet meer teveel games,en zit ik nog wat keuzes door te nemen aan games voor de 360.Maar het moet wel een spel zijn die je vaak kunt spelen zonder dat het verveeld,Fable 2 blijf ik leuk vinden terwijl ik Mass effect niet meer speel ondanks deze een goed verhaal heeft.
     
  6. Joene90

    Joene90 Active Member

    Berichten:
    3.970
    Leuk Bevonden:
    1
    Nog nooit een RE game gespeeld, maar de demo van RE5 al bizar vaak gespeeld. Vanmiddag gebeld door Eplaza en ik mocht hem ophalen. FAN-freakin'-TASTIC *). Het ziet er werkelijk subliem uit, de sfeer is ijzersterk - en dat is niet alleen te danken aan het beeld, de beklemmende situaties en (duh) de bloeddorstige zombies, maar ook zeker aan het geluid dat op precies de goede momenten meeleeft. Echt, ik ga als ik met deze klaar ben - en dat gaat nog lang duren - meteen RE4 halen voor de Wii. Heb wat in te halen :cool:
     
  7. Ralluff

    Ralluff Vedette

    Berichten:
    2.882
    Leuk Bevonden:
    13
    Ik las dit net...


    ' PS3 owners of Resident Evil 5 will find a special surprise waiting for them when comparing their Trophy info with friends. Capcom has (accidentally?) revealed information about the game's upcoming DLC through newly uploaded Trophies. The DLC appears to introduce a number of new online modes: Slayers, Survivors, Team Slayers, Team Survivors and Versus. It's not exactly clear what these modes entail, but they appear to be competitive modes. "Team Survivors" gives us hope that Capcom is working on a co-operative mode inspired by Resident Evil Outbreak Left 4 Dead. '
     
  8. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Nog meer replay waarde dus. Sowieso is de mini-game Mercenaries ook in co-op te spelen, dus er is nog genoeg te doen nadat je het hoofdverhaal hebt uitgespeeld.
     
  9. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Hoelang heb je erover gedaan en hoeveel heb je gecomplete in de game?

    Hoe zouden ze versus doen? De game is daar echt te traag voor...
     
  10. casper018

    casper018 Active Member

    Berichten:
    3.462
    Leuk Bevonden:
    5
    ik twijfel heel erg of ik em nog zal halen of wachten tot ie wat goedkoper is, als je alleen voor de single playr gaat is deze game het dan waarD??

    eind deze maand ook sacred 2 en volgende maand komen ook weer toppers..
     
  11. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    is die extra gameplay geen betaal DLC?
     
  12. Ralluff

    Ralluff Vedette

    Berichten:
    2.882
    Leuk Bevonden:
    13
    Van mij hoeven ze dat echt niet allemaal erbij te stoppen.. Als ik versus wil met soort een soort van 'zombie' , speel ik wel left 4 dead. Dit past naar mijn mening gewoon niet bij Resident evil. Mercanaries is oke, maar versus moeten ze gewoon weglaten.
     
  13. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Geen online co-op? Dat is voor mijn een heel belangrijk punt in de game. Heb je wel iemand om offline co-op mee te spelen?

    Denk het wel helaas.

    Ik kan me ook niet indenken wat versus zou moeten zijn.....tegen elkaar schieten lijkt me echt onmogelijk in deze game.
     
  14. The_Yakuza

    The_Yakuza Active Member

    Berichten:
    1.805
    Leuk Bevonden:
    0
    Wie de meeste zombies killed?
     
  15. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    online co-op modes voor mercenaries klinkt goed maar met namen als "team slayers" moet ik echt aan deathmatches denken. Maar het zou me niks verbazen als het allemaal co-op modes zijn.
     
  16. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Ook als je never co-up speelt is deze game prima te doen. Sheva is niet zo vervelend als waar ik bang voor was. Je hebt er niet echt heel veel last van eigenlijk.

    Ik moet zeggen dat de game me wel meer gaat bevallen, hopelijk gaat de game me nog vaker verrassen. Nee, ik heb veel fun met deze game. Maar het blijft jammer dat het horrorelement een beetje verdwenen is.
     
  17. geob81

    geob81 Active Member

    Berichten:
    468
    Leuk Bevonden:
    8
    Ach dan doe je net zo als ik...af en toe een potje Dead Space tussendoor en dan heb je toch nog een horrorelement gevoel.
     
  18. Ralluff

    Ralluff Vedette

    Berichten:
    2.882
    Leuk Bevonden:
    13
    Zit nu bij chapter 3.2 als ik me niet vergis. Het ziet er echt prachtig uit, en ook de cutscenes zijn hartstikke mooi. Het enige wat ik jammer vind is dat ik er best snel doorheen ga. Ik kijk elk huisje na, en zoek ook naar heel veel dingen, maar toch zit ik nu al redelijk snel aan de helft van het spel, wat ik best wel jammer vind. Speel op normal, maar de 2de keer zal ik hem dan op veteran spelen.
     
  19. Shinobi X

    Shinobi X Active Member

    Berichten:
    496
    Leuk Bevonden:
    0
    Die tweede is idd ook erg vet. :cool:
    Ik had die flame thrower het liefste meegenomen.
    Zit nu in chapter 5-3 als ik me niet vergis. Vannacht na het werk of morgen maar uitspelen dan! Maar ik heb zo'n idee dat de replay-waarde echt hoog is. Om alles te unlocken zul je toch wel zeker zo'n 10 playthroughs nodig hebben denk ik.
     
  20. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Sheva's Sexy Secret Costume

    Survival horror game Resident Evil 5 is already out in Japan. As players have pointed out, it's possible to "purchase" new outfits by unlocking them. Hard work, but just might be worth it.

    Pictured is an unlockable outfit for RE5 character Sheva, who's an agent of the West African branch of the BSAA. Her duds are skimpy, and there's body paint involved.

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]


    Dit zal mensen vast en zeker overhalen die nog aan het twijfelen waren over deze game. 8)
    Ik vraag me af wat voor pakje Chris dan krijgt? Een speedo?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina