De Astro City is (buiten dat hij lelijk is) voor een paar honderd euro op de markt te krijgen. Alleen zoals ik al zei, een losse game kost een paar duizenden euro's (Street Fighter 4, Tekken 6, BlazBlue). Games als Mortal Kombat 3 Ultimate of Dig Dug, kun je wel voor een paar tientjes op de kop tikken. Ik denk zelfs dat Street Fighter 2 ook nog behoorlijk geprijst is.
Van SF4 weet ik niet exact wat de 'game' kost, maar om de orginele Capcom SF4 cabinetten in NL te krijgen, zonder tussenpersoon, ben je daadwerkelijk door mij genoemde 22.000€ kwijt in minimale oplages van 4. Een van de voornaamste redenen waarom er dus ook geen SF4 kast in Nederland staat. Als je per se wilt, zal ik de bron even voor je opzoeken.
Ik zeg trouwens 'game', maar ze worden geloof ik gewoon als moederbord (pcb?) verkocht.
Ik ben geen kenner o.i.d. hoor, maar dit is gewoon hoe ik het begrepen heb. Als 'dure' hobby voor oudere games, als 'onbetaalbare' hobby voor nieuwere games.
Overigens, het is toch maar een kwestie van tijd tot zulke games net als vele andere op een illegale emulator belanden? Daar gaan een paar maanden overheen, maar ik geloof dat er altijd wel iemand is die het gaat proberen. Zeker met de aanstaande release van SF4 voor de pc.
Laatst bewerkt: 12 mrt 2009