Street Fighter IV [Deel 3]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Goiz, 20 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. powerslave666

powerslave666 Bakker Gijs

Leuk Bevonden:
    270
    goed bezig peter\o/
    klote dat ik de game voorlopig niet kan spelen,..
    ik mis street fighter nu al:'-(

2. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.439
    Peter gaat voor 1000/1000 elke game die hij speelt, toch? :thumbs:

3. Ypuh

Ypuh Active Member

Leuk Bevonden:
    203
    Ik vind de challenges ook wel leuk, maar sommige kan ik niet halen met de characters die ik wil. Om nou Zangief te nemen, lijkt me ook niks, laat staan met alle characters. Characters als Dan lijken me zo saai.

Ik werd overigens nog even flink geraped door Hwan's Abel vandaag in het XBW tournooitje. Net als door Kaneda zijn Dhalsim en Melk zijn Rufus.

Als shoryukens niet in dit spel zaten, was het een stuk makkelijker voor mij om te winnen, maar als ik ze zelf probeer te gebruiken, werken ze niet.

Melk canceld ze met Rufus zijn spin move.

Kaneda met Dhalsim teleport er voor weg of doet een slide kick en gaat er onderdoor/interrupt.

Hwan met Abel blokt ze heel simpel en doet daana simpel zijn tactiek (Punches om mijn defense te breken, kick move om me de lucht in de smijten om me daarna op te vangen met zijn grab move). 1 simpele tactiek, maar als je er in zit kom je er niet uit, laat staan dat ik weet hoe je het blokt na een gemiste shoryuken.

Ik heb door dat er nog zoveeeel te leren is in dit spel, maar heb ik het idee dat ik online weinig leer, aangezien de keren dat ik verlies, ik gewoon dood gespammed word met houdoukens, shoryukens en de nodige dosis geluk. (Nu praat ik over random mensen) Andere verliespartijen zijn door characters waar ik nooit tegen gespeeld heb. Vaak met 1 effectieve tactiek die meermaals herhaald word.

Het liefste zou ik gewoon afgemaakt worden dat de tegenstander me een paar tips mee geeft hoe ik dit blok, wat er effectief tegen is en wat niet. Het is zo moeilijk te onthouden wat je moet doen tegen elke character.

4. ShadoW_2k

ShadoW_2k Active Member

Leuk Bevonden:
    3

damn dacht dat er lobby's kwamen?

ga denk ik zo weer eens wat street fighter doen dus als iemand zin heeft?
    Hoor het wel add me maar gewoon !

5. The_Yakuza

The_Yakuza Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Klopt helemaal :)

Heb net The Gold Standard gehaald; zit inmiddels op 850/1000 \o/

6. Ravebeast

Ravebeast Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    haal ke wel de max uit je game :thumbs:

7. Shagoe

Shagoe Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Wij moeten eens meer tegen mekaar spelen, ik denk dat wij op hetzelfde niveau zitten. :thumbs:

En ik vind de challenges enorm saai, zeker nudat ik nog altijd geen degelijk stukje hardware heb om SF4 te spelen :mad:.

8. Ypuh

Ypuh Active Member

Leuk Bevonden:
    203
    Cool cool. Ik heb zondag middag een lange sessie online games geplanned. Wil ook eens richting de 500 matches ;P.

9. The_Yakuza

The_Yakuza Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hoe link ik de EX-Kikoken met de Ex-Focus? Ik kan de 2 combo's apart, dus tot de Ex-Focus en vanaf de Ex-Focus. Ik snap alleen niet hoe ik de Focus lang genoeg kan chargen tot level 2 Focus:

http://www.youtube.com/watch?v=UBfpzN0-GQA&feature=channel

6:40

(Is de laatste trial van Chun-Li)

10. nindo

nindo Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Op het moment dat ze wit flashed = Level 2 Focus Attack. Net iets daarvoor is ook voldoende denk ik.

11. Kaneda

Kaneda Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Voor de mensen die nog niet zo lang spelen en het niet meer zien zitten door heavy losses, check deze sites:

Handige basisinfo per character en handige basis tips over alle sf4 gameplay:
    http://www.eventhubs.com/guides/2008/jul/08/street-fighter-4-strategy-guide-hints-and-tips/

Forum met hele goede en diepe info per character, je moet wel de afkortingen een beetje weten/leren:
    http://forums.shoryuken.com/forumdisplay.php?f=241

Daarnaast de tip om het echt bij 1 of max 2 mannetjes te houden zodat je je helemaal op hun mogelijkheden kunt richten. Anders heb je veel teveel informatie om op te slaan in je hersenpan.

Laatst bewerkt: 14 mrt 2009
  12. The_Yakuza

The_Yakuza Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    klopt, maar mijn vraag was meer hoe ik die link met die Kikoken :9

Wordt de kikoken daar gecanceled? Of de Focus2 er aan gelinked?

13. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
    Tsja, daarom twijfel ik ook. Blijft een moeilijke keuze. Achja, ik denk dat ik in eerste instantie toch maar gewoon ga voor een SE en dan indien de knoppen en/of de joystick me niet bevalt kan ik die naderhand nog vervangen. Ik wil wel gewoon chill met de stick op mn schoot zitten waardoor ik de grootte van een TE niet zo zie zitten. Probleem is alleen dat die sticks gewoon niet te verkrijgen zijn en daar wordt ik toch wel lichtelijk geïrriteerd door. Ik heb er een hekel aan wanneer die moves mislukken. Maarja, wie niet.:)

14. Boxmeer

Boxmeer El Vatso

Leuk Bevonden:
    23
    Je kan de TE stick prima op je schoot hebben. Hij is niet te-groot vind ik.

Velen mensen zeggen dat ze weinig op de 360 controller krijgen, ikzelf heb daar geen moeite mee. Misschien dat het gewoon veel oefenen is.

15. nindo

nindo Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Wanneer je de kikouken doet doe dan gelijk ook de Focus Attack. (cancel ja) Lijkt me voor de hand liggend. De kikouken doet de hits waardoor jij tijd hebt om de Focus Attack lang genoeg op te laden.

Laatst bewerkt: 14 mrt 2009
  16. Nukem 007

Nukem 007 Tots units fem força

Leuk Bevonden:
    453
    Haha de ultra van Zangief lukt me nou ! Gewoon tijdens een focusattack doen..

17. Kareem

Kareem Krispy Kareem

Leuk Bevonden:
    0
    probeer hem te doen na een whiffed greenhand.

zorg dat die greenhand je tegenstander NET niet raakt (ook niet blocked dus) en dan gelijk daarna ultra. Best goede manier om je ultra te landen.

18. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
    Ik vind alleen 150 eu voor een stick waarvan ik niet zeker weet of hij me wel zal bevallen (met name stick-spelen überhaupt) toch een hoop geld. Ik haal toch liever de SE dan voor max 80 eu. Alleen zo belachelijk dat dat ding nergens te krijgen is meer.

Zijn er nog meer Cammy players hier eigenlijk? :+ Kom online nooit Cammy tegen.

19. Kareem

Kareem Krispy Kareem

Leuk Bevonden:
    0
    kom bij tourneys, in april in amsterdam, mei in enschede. genoeg mensen met allerlei soorten sticks. kan je zelf beetje kiezen wat je zelf zou willen hebben.

20. Champagne Powder

Champagne Powder -Shredical-

Leuk Bevonden:
    0
    ramble mode

Ey sf fanaten. Ik lurk al een tijdje rond op dit forum (vooral deze thread) en vond het nu wel tijd om te reggen aangezien iedereen hier behoorlijk sf minded is.

Ik, 31-jarige sf liefhebber, speel sfiv puur voor de fun, vanaf sf2 in de arcade en de snes. Daarna sf3 op de dreamcast gespeeld en nu sfiv op de xbox 360 (mbv madcatz fightpad). Ik moet zeggen dat dmv live het hele sf gebeuren nog intenser is geworden dan het al was (tegen alleen vrienden spelen). Het verliezen/winnen van bp is echt een leuke ervaring, nog niet eerder meegemaakt met deze gameserie. Ja, wel eens third strike online gedaan op de dreamcast maar dat was (voor mij) lag-galore dus niet zo strak geregeld als dat nu met live het geval is.

Ik hoop jullie allen eens tegen te komen op live en eventueel op een toernooitje en anders op dit forum natuurlijk! Ik main (schaamschaam) Ken aangezien ik eigenlijk niets anders gewend ben. Hopelijk als ik alle nieuwe elementen begin te snappen (zoals dat fadc en nieuwe combo's) toch maar nog een andere character erbij leren zolang dit maar geen charge character is (niet helemaal mijn ding).

Greetz, Johannes.

/ramble mode

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina