De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 21]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 4 jan 2009.

?

Op welke tv kijk je tv/film/games op ?

1. HDready

53,8%
  2. HDready 1080p (FullHD)

29,7%
  3. Monitor

10,3%
  4. CRT (Beeldbuis)

12,8%
  5. Beamer

4,4%
Meerdere stemmen zijn toegestaan.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. HansCC

HansCC Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Even een vraagje:

Ik heb vandaag een Sharp LC-46DH66E gekocht.

Via HDMI de Xbox aangesloten en de versterker heb ik optisch aangesloten via de TV, omdat er geen ruimte meer is voor de stekker.

Nu kan ik alleen bij normaal TV in het TV menu Dolby Digital kiezen. Op het moment dat ik schakel naar de Xbox op HDMI-1 dan vervalt de keuze om voor Dolby D te kiezen.

Iemand een oplossing of moet ik toch een verloopje halen zodat ik de Xbox rechtstreeks optisch kan aansluiten op de versterker. Want nu heb ik alleen PCM geluid.

Alvast mijn dank voor de hulp. :thumbs:

2. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Dit is de goedkoopste oplossing.

[yt]FptCB_3DOz4[/yt]

Dolby Digitaal en Dolby Digitaal 5.1 zijn 2 totaal verschillende dingen.
    Bij Dolby Digitaal bedoelen ze eigenlijk Dolby Digitaal 2.0 ( Stereo ).

3. HansCC

HansCC Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    @Melbuuln:

Thx. Nog geen 10 sec werk, probleem gefixt. :)

4. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Dit is de goedkoopste oplossing.

Voor een Microsoft HDMI-kabel en optische-Dongle betaal je € 49,95

5. goodfella

goodfella You're fired!

Leuk Bevonden:
    65
    Over 7 weken krijgen we (eindelijk) de sleutel van ons huisje. En daar hoort natuurlijk een nieuwe tv bij. Alhoewel ik altijd heb gezegd voor een plasma te gaan, ben ik aan het twijfelen geslagen.

Afgelopen weekend de Sony 46X4500 aan het werk gezien en ik was onder de indruk. Voordeel is oa het energieverbruik en de prachtige kleuren. Echter wil ik altijd het nieuwste van het nieuwste en aangezien dit model in sept 2008 uit is gebracht, verwacht ik de opvolger ook dit jaar in sept. (de US versie XBR 9 zal dit voorjaar verschijnen). Natuurlijk heeft die tv weer net iets meer snufjes (oa 200hz technologie).

Andere opties zijn de nieuwe Panasonic G10 42 inch Plasma. Relatief zuinig en een redelijke prijs of een Pioneer plasma. Hoog energieverbruik is een nadeel van de Pioneer. Tevens is Pioneer gestopt met het maken van tv's...

Lastige keuze blijf ik het vinden.

6. Shagoe

Shagoe Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou zeggen, spaar nog wat door. Want ik heb op de beurs van sony de nieuwe OLED's gezien, en dat zijn imo toch juweeltjes. Ze gaan natuurlijk ook pakken geld kosten :p.

voorbeeldje van hoe dun ze zijn: [​IMG]
    Zie je ook direct de kijkhoeken.

Als je het echt NU moet hebben, dan zou ik zeggen, neem een LCD. Plasma is wat aan het afzwakken imo (http://wesleytech.com/pioneer-stops-plasma-production/572/). Of het beter is, weet ik niet, ieder heeft zijn gedacht erover. Maar pak wat tochwel het meest gekozen word zou ik zeggen.

Net zoals vroeger met de VHS. Het had de slechtste kwaliteit, maar toch nam iedereen het.

7. Loonens

Loonens Mclovin!!

Leuk Bevonden:
    0
    Het aanbod van LCD t.o.v. plasma is in bijna alle winkels 80/20, als het al geen 90/10 is. Jan Modaal loopt de winkels binnen en kopen vaak LCD's inderdaad, kleine diagonalen, lagere prijzen en (vaak) onwetende verkopers.

Omdat de grote massa voor LCD gaat, moeten de mensen die er minder verstand van hebben dan ook maar voor LCD gaan? Niet zo gek dat plasma het aan het verliezen is als je er zo over nadenkt.

Plasma is gewoon erg duur om te produceren en om te concurreren met LCD's moeten de prijzen wel omlaag. Pioneer is typerend voor deze tv-generatie. De allerbeste en mooiste schermen maar er is maar een klein percentage wat veel meer geld overheeft voor dat kleine beetje extra. Ik vind het verschil tussen plasma en LCD dan wel groter dan tussen Pana en Pioneer plasma's, maar dan nog is het enigszins wel te vergelijken.

8. Rebel8319

Rebel8319 XBW Addict

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb sinds eergisteren hier dus 42 inch Plasma Full hd van Panasonic gehaald ! die kleuren zijn echt veel mooier/voller dan bij me vorige LCD !

9. BlackTerror

BlackTerror Delicious

Leuk Bevonden:
    4
    Ziet er wel super strak uit dat OLED, maar waarschijnlijk gaat dit in het begin wel rond de €4000,- kosten lijkt me.

10. Emileu

Emileu Active Member

Leuk Bevonden:
    33
    Mensen,

welke TV raden jullie me aan?

Eisen zijn
    Full HD
    37 inch
    100 hz.
    goede responsetijd ivm Xbox 360 (ik heb oude model dus aansluiten via VGA of eventueel component)
    budget tot 1000 euro.

Ik lees toch af en toe nog wel wat over inputlag (samsung hoor ik vaak vallen) en maak me daar een beetje zorgen over ivm gamen.

Zat zelf aan de LG 37LG7000 te denken. iemand ervaring met dit ding of andere aanraders?

alvast bedankt!

11. Ferry34

Ferry34 games/gadgets addict

Leuk Bevonden:
    66
    Een tv laat geen 5.1 door via de audio out bij afspelen/aansluiten xbox of dvdspeler etc .

5.1 kan alleen wanneer tv wordt gekeken en de zender in surround uitzendt. Bij het bekijken van dvd/blu-rays/xbox/ps3 etc, wordt de 5.1 automatisch teruggezet naar stereo vanwege kopieerbeveiligingen. Dit was de wens van filmmaatschappijen.

Je moet dus wanneer je in surround wilt gamen, het geluid van de xbox direct naar je surround laten gaan.
    Zo te lezen heeft jouw surround geen hdmi input, dus zal je dit via de optische kabel moeten doen.

Doordat er geen hdmi- en componenten/vga kabel tegelijkertijd in de xbox passen omdat deze te dicht op elkaar zitten heb je 2 mogelijkheden:

-koop voor €50 euro de microsoft hdmi kabel met audio dongel

Die steek je in het brede AV output vd xbox en daarna gebruik je de optische uitgang.

-Of je stript je oude AV kabel (de componenten of vga) en gebruik daar de optische output van. Vergeet niet het zwarte draadje door te knippen.

http://forum.xboxworld.nl/showpost.php?p=2823140&postcount=28

Plasma aan het afzwakken? Ik denk het niet. Kijk ff naar het volgende filmpje en zet het op HD
    http://www.youtube.com/watch?v=LJUpcRrZHa0

Let op de plasma die enkele cm's dun is. Kijk ook naar het absolute behoud van de kleuren al sta je naast de tv. (plasmabezitters weten dit allang).
    Luister ook naar de motion resolution van 1080 (to de 600 van de full hd lcd's. Dat komt natuurlijk omdat de refresh van een lcd veel trager is dan een plasma: 2-4 ms tegenover 0.001ms van een plasma), de thx certificatie en de nieuwe Pana met externe mediabox die 1080p draadloos streamt.
    Je sluit je ps3/xbox etc erop aan en de box stuurt het draadloos in full hd naar de tv.

Ik moet eerst nog zien wanneer die oled schermen komen en wat ze gaan kosten. Ze zijn ook nog druk bezig met de levensduur van die oleds, maar ik zie ze niet binnen 4 jaar op hetzelfde prijsniveau zitten als je huidige lcd/plasma's of betaalbaar voor de gewone man.

Laatst bewerkt: 17 mrt 2009
  12. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Iig geen LG kopen. Uberhaupt geen Koreaanse rotzooi kopen.

Ik zou voor mezelf eerst beslissen of je een LCD of Plasma wil. Kijk eens in een winkel voor het verschil.

LCD >> Philips of Sony en Plasma >> Panasonic of Pioneer.

13. pain of salvation

pain of salvation Tetragrammaton

Leuk Bevonden:
    0
    Hm, ik ga misschien toch voor een lcd, namelijk de Samsung LE46A656(of de Sony 46w4000), wat mij tegenhoudt van een (pana) plasma: geen 1080p over component, het hoge stroom verbruik = hoge kosten, phosfor trails wat misschien wel aanwezig kan zijn, toch nog kans op screenburn, en ik ben toch wel iemand die nog weleens een aardig lang tijd achter elkaar kan gamen, met dus hud's op constant dezelfde plek.

De samsung en de sony worden ook nog eens vrij goed ontvangen bij hdtvtest.co.uk.

14. Loonens

Loonens Mclovin!!

Leuk Bevonden:
    0
    Tja, het is net wat je storend vindt.

Paar tientjes per jaar meer, bij hoge contrast verschillen soms groene vegen en geen 1080p over component zijn voor mij persoonlijk geen argumenten om niet voor plasma te gaan. Component gebruik ik amper, paar tientjes op jaarbasis kan ik met veel plezier missen en de groene vegen neem ik voor lief! Gelukkig zijn er weinig films als Sin City die ik interessant vind.

LCD daarentegen heeft naar mijn mening een te hard beeld, weinig natuurlijk kleuren, vervaging bij bewegende beelden (blur) (lage motion res), matige inkijkhoek, regelmatig een hoge inputlag, beperkte details in de donkere scenes en vaak een storende hogere responstijd

15. pain of salvation

Leuk Bevonden:
    0
    Hm, moeilijk, erg eigenlijk dat er gewoon geen tv is waar iets niet mis mee is. En om nou nog 3 jaar op OLED te wachten, met huidige tv waar een cm dik lijntje loopt van rechtsboven naar onder in beeld.

16. Shagoe

Shagoe Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Je gaat dit niet geloven, maar degene die ik gezien heb, was 15 inch (ideaal voor in de keuken) en kwam op 4000 euro ;). Geef het een jaartje en dan zakken de prijzen wel. DAN koop ik me LCD ^^.

En ik zou idd ook van LG afblijven, het design vind ik erg mooi, maar het is een B merk.
    Panasonic is voor mij momenteel de mooiste :)
    de panasonic TC-37G1

Mijn peter heeft de 107cm variant, écht een prachtig ding :)

17. pain of salvation

Leuk Bevonden:
    0
    Loonens: Vast weleens een keer je tv 6 - 10 uur aangehad op een bepaalde zender of bij films kijken(marathon, iets live op tv volgen...), geen last van vegen gehad naderhand? Las een ander forum dat iemand 4 uur achter elkaar zat te gamen, en toen hij van kanaal wisselde zag ie een soort waas op het beeld die er na een kwartier pas af ging.

Weet niet of jij veel films kijkt, maar op den duur lijkt mij het vervelend worden o.a dat je iets nooit te lang op kan laten staan(1 bepaalde zender(2:35/40 films, oftewel films met zwarte balken, waarvan ik dus las dat hierdoor ook screenburn kan verschijnen).

Probeer niks af te kraken, ik hoop door dit soort "feiten" een plasma te kunnen aanschaffen. Vraag mij tegelijkertijd hierdoor af of de mensen die een plasma bezitten ook meerdere uren per dag voor de tv zitten om een bluray-tje te kijken of te gamen.

Toch wel vragen waar ik moeilijk antwoord op kan vinden na verschrikkelijk veel gelezen te hebben op verschillende binnen en buitenlandse fora's.

18. BlackTerror

BlackTerror Delicious

Leuk Bevonden:
    4
    15 inch en €4000,-8)

Die nieuwe Panasonics zijn inderdaad wel mooie dingen.
    Die nieuwe 42" G10 is wel wat voor mij. Alleen gaat die wel €1300,- kosten, het is de vraag of het een meerwaarde heeft t.o.v. een ouder type. Even afwachten dus.

19. Ferry34

Ferry34 games/gadgets addict

Leuk Bevonden:
    66
    Mensen laten zich echt gek maken door posts van mensen die zelf vaak helemaal geen echte ervaringen hebben. Vaak zijn dit de lcd of plasma fanboys die alles aangrijpen om hun aankoop te verdedigen.

Image retention is iets wat je in de inspeelperiode kan zien, wanneer je n source inschakelt zonder beeld.
    Na deze periode is dit weg. Op mn vrije dag internet en game ik van 0900 tot 1600 zonder de tv uit te zetten.
    Je denkt toch zeker niet dat ik n tv koop/hou/aanprijs wanneer ik retention beelden zou zien als ik iets aan t kijken ben? Dan ruil ik m meteen in

Net als inputlag bij lcd's: gewoon de goede instellingen en aansluitingen gebruiken en het is weg.

Ineens ziet iedereen judder, maar als de ps3 op 50hz wordt gezet is t ook weg.

Het is ook gewoon waar: er bestaat geen perfecte tv en iedereen is anders.
    Als jij phosphortrail kan zien, dan moet je geen plasma kopen.
    Ikzelf ben gevoelig voor motion resolution en beeldfouten dus heb ikn plasma.

Daarom moet je altijd testen.

Laatst bewerkt: 18 mrt 2009
  20. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Ik heb ook een plasma maar als k dan byv een shooter ga doen met een compas in beeld, dan zie ik naderhand toch soms wel ff dat compas in mijn beeld, maar na een tijdje is dat wel, het zelfde is voor ondertiteling, je blijft een =beetje een witte streep zien.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina